X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוצא נגד "מגמה המבקשת לקעקע את הלגיטימציה של מערכת המשפט כולה ושיח מאיים ותוקפני כלפי שופטים וניסיון לדה-לגיטימציה של החלטות שיפוטיות"
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. "עוצמה ערכית" [צילום: יוסי זמיר]
אלשיך סותר את הנתונים
נתוני המשטרה עצמה סותרים את דבריו של רוני אלשיך על ירידה במספר המעצרים. בשנה שעברה נעצרו 60,198 בני אדם - ירידה של 1% לעומת 2016 ועדיין 17% יותר מאשר בשנת 2008. גם מספר המעצרים עד תום ההליכים נותר גבוה והוא עומד על קרוב ל-34% לעומת 14% בלבד בשנת 2008. שיעור כתבי האישום עמד אשתקד על 14.3% בלבד - עלייה קלה לעומת השנה הקודמת. 42.8% מן המעצרים אשתקד הניבו כתבי אישום - המשך הירידה הנרשמת בעקביות מאז 2015; בשנת 2008 עמד השיעור על 51.7%.

"הפעולות מתמקדות בעיקר ולא בטפל, בחשדות פליליים ולא ברכילות. הדבר היחיד שאנחנו רודפים אחריו הוא האמת, והיא תהיה הבסיס היחיד לקבלת ההחלטות". כך אומר (יום ג', 4.9.18) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע לתיקי בנימין נתניהו. הוא דיבר בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.
מנדלבליט יצא נגד ההתקפות הקשות הנשמעות לעיתים כלפי גורמי החוק והמשפט. הוא הביא כדוגמה את החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, לפתוח בחקירה על מותם של שני פלשתינים בהפגנות בגבול עזה, ואמר שמדובר בהחלטה מקצועית לחלוטין ובמילוי חובתו תוך זהירות רבה. "השמירה על שלטון החוק במסגרת לחימה אינה חולשה, אלא עוצמה ערכית", הוסיף.
מנדלבליט התייחס לפסק דינו של בג"ץ, שהורה להתיר כניסת קרובות משפחה של אנשי חמאס לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי. הוא אמר, כי הבהיר לקבינט שלא ניתן למנוע כניסה לישראל לצורך קבלת טיפולים רפואיים מצילי חיים שלא ניתן לקבל בעזה - וכך גם יושמה ההחלטה. השר אביגדור ליברמן ביקש לאסור כניסה לישראל של קרובים מדרגה ראשונה של אנשי חמאס, מנדלבליט סבר שלא ניתן להגן על עמדה זו.
בעקבות זאת קבע ליברמן שניתן יהיה לאפשר כניסה לישראל רק לצורך מעבר למדינה שלישית; מנדלבליט פסל גם החלטה זו. בעקבות הערות בג"ץ בעתירת אותן נשים, קבע ליברמן מספר חריגים בהם יתאפשר טיפול רפואי בישראל, והמדינה סברה שהחולות אינן עומדות בחריגים אלו. אולם נשיאת מערך האונקולוגי בבית החולים שיבא קבעה במהלך הדיון, כי יש צורך רפואי בטיפול מיידי בישראל - חוות דעת שלא הייתה בידי המדינה בזמן תשובתה לעתירה. מנדלבליט מעיר, כי השיח בינו לבין ליברמן כנראה היה מתחדש אם חוות הדעת הייתה מוגשת בזמן אמת.
לדברי מנדלבליט, חלק מהביקורת על בג"ץ ועל הפרקליטות בעקבות פסק דין זה, הייתה חלק ממגמה המבקשת לקעקע את הלגיטימציה של מערכת המשפט כולה. היה זה חלק מ"שיח מאיים ותוקפני כלפי שופטים וניסיון לדה-לגיטימציה של החלטות שיפוטיות", אמר. הוא ציין, כי ביקורות דומות נשמעו גם בעקבות פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר קבע שיש להתיר על מקומה את שכונת מצפה כרמים.
מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, התייחס לסוגיית המעצרים וטען שמספרם יורד. לדבריו, הוא קבע ש-80% מעבודת המשטרה תהיה במניעה, בעוד האכיפה תתמקד בגרעין הפלילי הקשה. "אנחנו לא רוצים להתחרות באמריקנים באחוז של האוכלוסייה שנמצאים בכלא", העיר. בניגוד לתקופתו של יוחנן דנינו, תחנות המשטרה נמדדות בהורדת הפשיעה ולא במספר המעצרים, ובכך נמנעת אכיפת יתר – הוסיף.
עוד אמר אלשיך, כי המגזר הערבי והמגזר החרדי הוזנחו לאורך שנים ואינם מקבלים שיטור מתאים. לדבריו, יש מהלך של העמקת השיטור במגזר הערבי, ושם יש צורך ביותר מעצרים משום שמדובר באיזורים רוויי נשק, יריות ואלימות. "האזרחים מגיבים על כך בצורה חיובית ושיתוף הפעולה הולך ועולה", אמר. בנוגע למגזר החרדי, ציין אלשיך, נאלצה המשטרה להסיט משאבים משום שלא קיבלה משאבים לשם כך. באזור זה יש "להגן על נשים וילדים ועל בעיות מיוחדות שהמגזר הזה מכיר בהן", וגם שם יש העמקת אכיפה.
עוד אמר אלשיך, כי מי שרוצה שהמשטרה תפנה צמתים הנחסמים בידי מפגינים, "צריך לשאול את עצמו: אתה מוכן לשבת מול הטלוויזיה ולראות איך מפנים 1,000 איש? אנחנו צריכים לאזן בין שמירת החוק לבין אכיפה קשוחה, קשיחה וכזאת שאינה רואה את התוצאות שלה על החברה והלכידות שלה".

תאריך:  04/09/2018   |   עודכן:  04/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט על תיקי נתניהו: לא עוסקים ברכילות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השטויות מסריחות
הגלשנית  |  4/09/18 20:27
2
מנדלבליט אולי לא
באום  |  4/09/18 20:57
3
אז במה כן עוסקים ?
ארי כספי  |  5/09/18 07:35
4
תיקים של
רכילות  |  5/09/18 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
המשטרה הפרה את הנוהל שלה-עצמה ולא שלחה את המתלוננת לבדיקה רפואית    סולברג: קיום הבדיקה אינו עניין לשיקול דעתו של החוקר; היא מיועדת גם לסייע לקורבן
איתמר לוין
בחצי השנה האחרונה התקבלו החלטות סופיות בשמונה תיקים מתוקשרים של חקירות שניהלה להב 433 נגד ראשי רשויות מקומיות. שישה מתוכם נסגרו, כולל בשל העדר אשמה - כלומר, שהעבירות הנחשדות כלל לא בוצעו. הבדיקה גם מגלה, כי התיקים עוברים לאורך הדרך דיאטה בהשוואה לעילות המקוריות המשמשות את המשטרה כדי לבקש לעצור את החשודים
איתמר לוין
עבריינות היא דבר גרוע מאוד, והיא עוד יותר גרועה במקרים בהן רשויות האכיפה מתעלמות מן החוק כאשר הדבר נוח להן. הימנעות מאכיפת החוק או אכיפה בררנית שלו, הם הדרך הבטוחה לאנרכיה - מהסוג שגורם לקריסתו של הסדר החברתי ולהתפוררותה של מדינה. הנה כמה דוגמאות אקטואליות
איתמר לוין
מנעה מחשוד בנסיון רצח להיפגש עם עורך דינו במשך למעלה מכפליים הזמן המירבי הקבוע בחוק    בערעור לבית המשפט העליון תמכה הפרקליטות במשטרה
עידן יוסף
מסרב למסור ללא תנאי את הראיות שלטענתו יש בידו על עבירות לכאורה של אלשיך ובכירים במשטרה    טוען: ההתעללות מצד אלשיך - כנראה בגיבוי הפרקליטות ומנדלבליט
רשימות נוספות
"ביבי הבטיח לי שאהיה השר לבט"פ"  /  עידן יוסף
מנדלבליט לתנ"צ ניר: מסור החומר שבידיך  /  איתמר לוין, איציק וולף
כישלון במאבק בפשיעה החמורה במגזר הערבי  /  איתמר לוין
שיטור כבקשתך  /  איתמר לוין
2018, לא 2006  /  איתמר לוין
המשטרה מקדמת את הלהט"ב  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il