X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שמדובר ב"מעשה של בגידה" - אם כי נראה שאין בסיס לחקירה פלילית וושינגטון טיימס מפרסם רשימה של 20 מועמדים אפשריים ככותבי המאמר
▪  ▪  ▪
אחד מהם? [צילום: אנדרו הרניק, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קורא (שבת, 8.9.18) למשרד המשפטים לחקור את פרסום המאמר האנונימי נגדו בניו-יורק טיימס. טראמפ אמר, כי הוא מצפה משר המשפטים, ג'ף סשנס, להורות על חקירה לגילוי הכותב, שכן לדעתו מדובר במעשה של בגידה. עוד אמר, כי הוא שוקל צעדים נגד הטיימס - אם כי לא פירט.
על פניו, אין בסיס לחקירה פלילית בנוגע למאמר, שכן הכותב לא חשף מידע סודי כלשהו. הפרסום עשוי היה להיות עוולה אזרחית או במסגרת יחסי עובד-מעביד בין הכותב לבין הממשל, אך לא מעשה פלילי. טראמפ טען שהכותב עלול להוות סיכון ביטחוני - אך שוב אין המדובר בהצדקה לחקירה פלילית, אלא לבדיקה בתחום ביטחון המידע. טראמפ וסשנס אינם יכולים להורות למשרד המשפטים לפתוח בחקירה.
בתוך כך, מפרסם וושינגטון פוסט רשימה של "חשודים" אפשריים בכתיבת המאמר. הטיימס הגדיר את הכותב כ"פקיד בכיר בממשל" - תיאור המתאים לעשרות אם לא מאות עובדים בבית הלבן, במשרדי הממשלה ובסוכנויות הממשלתיות העיקריות. תחילה נאמר בעיתון שמדובר בגבר, אך הטיימס מיהר להבהיר שהייתה זו פליטת קולמוס ושאין הוא מתייחס למגדר של הכותב. הרשימה של הפוסט כוללת 20 שמות - חלקם מתקבלים על הדעת וחלקם מפתיעים במיוחד.
קייליאן קונוויי, יועצת לנשיא. למה כן? בעלה שונא את טראמפ ויש הטוענים שלמעשה הוא מדבר בשם שניהם; היא אינה קולנית בהגנה על הנשיא כמו חלק מעמיתיה. למה לא? היא השקיעה יותר מכל אחד אחר בהצלחתו של טראמפ.
ג'ון הנטסמן, שגריר ארה"ב ברוסיה. למה כן? שייך לאגף הממסדי בממשל שאינו מזוהה עם טראמפ; נאלץ להתמודד עם השלכות החקירה הרוסית. למה לא? עשוי להתמודד לנשיאות וירצה את תמיכת בסיס הבוחרים של טראמפ; הכחיש שהוא הכותב, אם כי יש האומרים שלא בצורה נחרצת.
ג'ארד קושניר, חתנו ויועצו של טראמפ. למה כן? היה דמוקרט עד שטראמפ החל להתמודד; מנסה ליצור את הרושם שהוא ורעייתו, איוונקה טראמפ, הם גורם ממתן בממשל; הקשרים במשפחת טראמפ סבוכים. למה לא? בכל זאת בן משפחה ולא מקושר לעוזרים אחרים.
קירסטן נילסן, השרה לביטחון פנים. למה כן? הביטוי המופיע במאמר "אל תבינו אותי לא נכון" אופייני לה; טראמפ משפיל אותה, כולל בישיבות קבינט. למה לא? עשתה מאמצים ניכרים לזכות שוב בחסדו של טראמפ.
מייק פנס, סגן הנשיא. למה כן? הביטוי lodestar ("נר לרגלינו") המופיע במאמר ייחודי לו; מקושר לממסד הפוליטי הוותיק שאינו מזוהה עם טראמפ. למה לא? הכחיש את הטענה וגינה את הכותב; יש לו סיכוי להיות מועמד ואולי אפילו נשיא אחרי טראמפ, ולא ירצה לטלטל את הסירה שהוא עצמו בתוכה.
מלאניה טראמפ, הגברת הראשונה. למה כן? התבטאה בפומבי נגד צעדים של בעלה; הושפלה על-ידי סיפורי הרומנים שניהל. למה לא? המאמר מתייחס בעיקר לנושאי חוץ וביטחון בהם אין היא מעורבת.
ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי. למה כן? המאמר עוסק בעיקר בנושאים שבתחום אחריותו. למה לא? חדש יחסית בסגל ועדיין נהנה מחסדו של טראמפ.
דן קואטס, מנהל הביטחון הלאומי. למה כן? מפקח על מה שתומכי טראמפ מכנים בתיעוב "המדינה העמוקה"; לא הסתיר את תדהמתו מהזמנתו של ולדימיר פוטין לוושינגטון. למה לא? למעט אותו אירוע, לא מתח ביקורת פומבית על טראמפ.
גינה האספל, ראש ה-CIA. למה כן? בעלת קשרים עמוקים לקהילת המודיעין בה היא משרתת מזה 30 שנה. למה לא? טראמפ קידם אותה לתפקידה הנוכחי ולא הביעה בעבר הסתייגויות ממנו.
ג'ון קלי, ראש הסגל. למה כן? טראמפ ממרר את חייו; לפי דיווחים רבים מתח ביקורת חריפה על הנשיא; גנרל בעל ארבעה כוכבים המבין בעניינים בהם עוסק המאמר. למה לא? כקצין מקצועי הוא מכבד את שרשרת הפיקוד.
ג'יימס מאטיס, שר ההגנה. למה כן? לפי ספרו של בוב וודוורד, הוא בז לטראמפ. למה לא? נמנע אפילו מביקורת מרומזת על טראמפ; גנרל המכבד את שרשרת הפיקוד.
מייק פומפאו, שר החוץ. למה כן? המאמר מבטא דאגה עמוקה בתחום מדיניות החוץ; הגיע מקהילת המודיעין כלפיה רוחש טראמפ בוז עמוק. למה לא? נאמן לטראמפ שמצידו כנראה מחבב אותו מאוד.
כריסטופר ריי, ראש ה-FBI. למה כן? טראמפ מותח ביקורת פומבית חוזרת ונשנית על הבולשת. למה לא? נבחר בידי טראמפ לתפקידו הנוכחי; טראמפ לא מתח עליו ביקורת אישית.
איליין צ'או, שרת התחבורה (ורעייתו של מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל). למה כן? המאמר מבטיח שיש "מבוגר אחראי בחדר" וצ'או הוותיקה מתאימה לתיאור. למה לא? לא התנגשה עם טראמפ.
ניקי היילי, השגרירה באו"ם. למה כן? שום פקיד בכיר אחר אינו מפגין עצמאות גדולה יותר; בעבר השתייכה למבקריו של טראמפ. למה לא? עובדת בעיקר בניו-יורק ואינה מעורבת בחיי היום-יום של הממשל; המאמר הוא סיכון משמעותי למי שמטפח, כמוה, שאיפות נשיאותיות.
קווין האסט, יו"ר פורום היועצים הכלכליים. למה כן? הרעיונות המופיעים במאמר תואמים את שלו; היה מקורב לג'ון מקיין המנוח. למה לא? אחד מעמיתיו פרסם מאמר המוכיח שאינו יכול להיות הכותב.
וילבור רוס, שר המסחר. למה כן? לא נאמן במיוחד לטראמפ; מודאג מהתזזיתיות של מדיניותו בתחום הסחר הבינלאומי; קורבן לעלבונות מצד הנשיא. למה לא? לא נראה שיש לו רצון וחשק לטלטל את הסירה.
דונלד מק'גאהן, פרקליט הבית הלבן. למה כן? עומד לסיים את תפקידו; התנגש עם טראמפ, במיוחד בנושא הפרשה הרוסית. למה לא? לא יסכן את מינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון.
מיק מולאבני, מנהל התקציבים בבית הלבן. למה כן? מחזיק בדעות שמרניות קלאסיות, בדומה לאלו שהובעו במאמר. למה לא? שאפתן ונחשב לכוכב עולה בממשל.
ג'ף סשנס, שר המשפטים. למה כן? סופג מטראמפ עלבונות פומביים ללא הרף; על-פי ההערכות יפוטר אחרי הבחירות לקונגרס. למה לא? אחד מתומכיו המוקדמים של טראמפ ומי שגיבה אותו בהחלטות שנויות במחלוקת.

תאריך:  08/09/2018   |   עודכן:  08/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ דורש חקירה לגילוי כותב המאמר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
במלחמה כמו במלחמה
א.ל.  |  8/09/18 22:38
2
מה יותר פלילי מלגנובלנשיא מסמך
משה ג.  |  9/09/18 01:10
3
או בולטון או מייק פנס ל"ת
רון ה.  |  9/09/18 06:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
עומר כרמון
נשיא ארה"ב מיהר לתקוף את בזבוז הכספים בחקירה המתנהלת נגדו: "28 מיליון דולרים עבור 14 ימים בכלא. שני מיליון דולרים ליום"    ג'ורג' פפדופולוס הודה והורשע בכך ששיקר לחוקרי FBI ששאלו אותו אם יצר קשר עם גורמים רוסים כדי לקבל מידע על הילרי קלינטון
עומר כרמון
הנשיא האמריקני הגיב: "נרדמתי. להקשיב להישגיי זה הרבה יותר מעניין" ▪ בכיר המפלגה הרפובליקנית: "ככל שאובמה ידבר על "השנים הטובות שלו", טראמפ יתחזק"
איתמר לוין
בכיר בממשל פרסם בניו-יורק טיימס מאמר חסר תקדים נגד הנשיא - וברשתות החברתיות החלו לחפש אחרי "חשודים" אפשריים    המוביל: ראש הסגל של פנס
איתמר לוין
שר המשפטים ייפגש עם תובעים כלליים לדון בחשש שפייסבוק, גוגל וטוויטר מנצלות את מעמדן כדי לפגוע בחופש הביטוי - בעקבות טענות על הטיות נגד הימין
איתמר לוין
גילוייו של בוב וודוורד על ממשל טראמפ צריכים להדאיג את כל העולם. עולה מהם גם תמונה מטרידה ביותר, של פקידים בכירים החותרים תחת החלטותיו של הנשיא. האם לא מדובר בהפיכה לכל דבר ועניין?
רשימות נוספות
עלבונות וחתרנות, התקפי זעם ובורות   /  איתמר לוין
ארה"ב לא תעביר יותר כסף לאונר"א  /  עומר כרמון
איומי רצח בבוסטון גלוב  /  איתמר לוין
נשיא נון-גראטה  /  איתמר לוין
פנס מכוון לחדר הסגלגל  /  איתמר לוין
מחלוקות בלתי חינוכיות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il