X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערב העימות הצפוי בוועידת השמרנים על הברקזיט, דלף מסמך שהוכן לפני שנתיים בלשכת ראש הממשלה מיי ובו ריכוז של פרסומים שליליים על שר החוץ דאז והיריב דהיום
▪  ▪  ▪
ג'ונסון. "התרוצץ על הבמה" [צילום: וירג'יניה מאיו, AP]

אחד מיועציה של ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הכין לפני שנתיים "ספר מלחמה" נגד שר החוץ דאז, בוריס ג'ונסון, ובו בין היתר ריכוז של פרסומים על חיי המין שלו וטענות לפיהן השתמש בסמים. המסמך בן 4,000 המילים נכתב כאשר נראה היה שבכוונת ג'ונסון להתמודד מול מיי על ראשות הממשלה מטעם המפלגה השמרנית, אך לבסוף הוא לא התמודד.
המסמך החל להסתובב בווסטמינסטר בשבוע שעבר, לאחר שנודע שג'ונסון נפרד מאשתו השנייה, מרינה ווילר, והשניים עומדים להתגרש. ג'ונסון התפטר לפני חודשיים תוך ביקורת חריפה על מדיניותה של מיי בנושא הברקזיט. סאנדיי טיימס מפרסם (יום א', 9.9.18) את עיקרי המסמך, שככל הנראה הודלף כעת בשל החשש מצד צוותה של מיי מפני איום מחודש של ג'ונסון על מנהיגותה.
הוא נכתב במקור בידי ניק מרגרייב, שהיה סגן ראש יחידת המדיניות במשרד ראש הממשלה וכיום מועסק בפירמת יחסי ציבור; סאנדיי טיימס למעשה אומר שמרגרייב אינו המקור להדלפה הנוכחית. לשכתה של מיי ומנהיגות המפלגה השמרנית הכחישו כל קשר להדלפה; הלשכה גם טוענת שלא עשתה דבר כדי לעדכן את המסמך.
ועידת המפלגה השמרנית תתכנס ב-30 בחודש והברקזיט יהיה הנושא המרכזי, כאשר מיי תבקש את תמיכת חברי מפלגתה במדיניות המיועדת לשמור על קשרים הדוקים עם אירופה גם לאחר הפרישה מהאיחוד בחודש מארס הקרוב. ג'ונסון עומד בראש המחנה הדורש הינתקות כמעט מוחלטת מאירופה.
בין הטענות העולות במסמך: באוגוסט 2004 פורסם כאילו לג'ונסון יש רומן עם רוזוואנה בשיר, שהייתה אז בת 20 ועמדה בראש מועדון הוויכוחים באוקספורד; בספטמבר 2004 פורסם שאשת החברה הגבוהה, פטרונלה ואייט, עברה הפלה לאחר שהרתה לג'ונסון; באפריל 2006 פורסם שלג'ונסון היה רומן עם העיתונאית אנה פזאקרלי; ביולי 2010 נטען שג'ונסון הוא אביו של תינוק שילדה יועצת האמנות הלן מקינטייר.
ג'ונסון סיפר שניסה לעשן סמים בהיותו באוניברסיטה וטען שלא הייתה להם כל השפעה עליו. בהזדמנות אחרת סיפר: "אני חושב שפעם נתנו לי קוקאין, אבל התעטשתי וזה לא נכנס לאפי. למעשה, ייתכן שזה היה סוכר".
המסמך כולל מספר התבטאויות שליליות בולטות נגד ג'ונסון. לורד מייקל הווארד, שהיה מנהיג המפלגה, אמר על פעילותו של ג'ונסון כסגן היו"ר ב-2004-2003: "הוא לא השקיע בזה הרבה זמן. אין טעם לדבר על מאמץ כאשר זה נוגע לבוריס. היית מצפה שהוא יתרום את הפופולריות שלו למסע הבחירות של המפלגה, אבל הוא לא עשה זאת".
אריק אנדרסון, שהיה מנהל בית הספר היוקרתי איטון כאשר ג'ונסון למד בו, זכר שבחזרות על המחזה ריצ'רד השלישי - בו גילם ג'ונסון את התפקיד הראשי - הוא לא ידע את תפקידו ו"כל ההופעה שלו הסתכמה בכך שהתרוצץ מצד אחד של הבימה לצד השני". שרה הלם עמדה איתו כעיתונאי בבריסל בסוף שנות ה-80 ושחזרה: "פיתחתי תחושה אינסטנקטיבית שהוא שרטלן".
מרגרייב הביא גם כמה ציטוטים מעוררי מחלוקת מפיו של ג'ונסון עצמו: "המלכה אוהבת את חבר העמים, בין היתר כי הוא מספק לה את הקהל הקבוע של מריעים ומנופפי דגלים". על אפריקה: "ייתכן שהיבשת הזאת היא כתם, אבל לא כתם על המצפון שלנו. הבעיה איננה שפעם שלטנו בה, אלא שאנחנו לא שולטים בה כיום".
על העיר פורטסות: "היא מלאה בסמים, השמנת יתר, תת-הישגיות וחברי פרלמנט מהלייבור". על הטלוויזיה: "במקום ללמוד לנגן על פסנתר או להעלות מחזה, הם דבוקים למסך ומסתכלים בדמויות המרצדות לפניהם וחושבים בטעות שזו המציאות. הדבר המדהים הוא לא שאנשים מספיק טיפשים כדי להופיע בטלוויזיה, אלא שאנשים כל כך אידיוטים עד שהם צופים בה".

תאריך:  09/09/2018   |   עודכן:  09/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
דאג גור אומר שהחברה מתכוננת לאפשרות הגרועה ביותר - מהומות ושביתות רחבות היקף בתוך שבועיים לאחר פרישה מן האיחוד האירופי ללא הסכם עימו
איתמר לוין
עורך חדשות החוץ של גארדיאן, פטריק ווינטור, מסכם את הקדנציה של בוריס ג'ונסון: הוא לא היה צריך להתמנות מלכתחילה, ויורשו יצטרך לתקן את הנזקים שגרם
איתמר לוין
שעות אחדות לפני המשבר החריף אליו נקלעה, קראה תרזה מיי מעל דפי דיילי טלגרף לשים קץ למחלוקות ולהתאחד מאחורי התוכנית שאישרה הממשלה
איתמר לוין
ג'ונסון עמד בראש נצחונם של תומכי ההיפרדות במשאל העם לפני שנתיים ומתנגד ל"ברקזיט הרך" שמובילה ראש הממשלה, תרזה מיי
איתמר לוין
דייוויד דייוויס התנגד בתוקף למדיניות "ברקזיט רך" שמובילה ראש הממשלה, והתפטר לאחר שהממשלה אישרה תוכנית מפורטת ליישום הפרישה מאיחוד האירופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il