X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיטפון בנחל שורק [צילום ארכיון: יוסי זמיר/פלאש 90]
התחזית: שנת סערות ואירועים קיצוניים
ארגון המטאורולוגיה העולמי: הסתברות של 70 אחוזים, שבסוף השנה תתרחש התופעה האקלימית המכונה "אל-ניניו" בשנות התופעה גדל הסיכוי לכמויות גשמים גדולות בצפון ישראל ומרכזה באזורים אחרים בעולם: חשש להצפות ושריפות

ארגון המטאורולוגיה העולמי הפועל בחסות האו"ם מסר (יום ב', 10.9.18) כי הנתונים מצביעים על הסתברות של 70 אחוזים, שבסוף השנה תתרחש התופעה האקלימית המכונה "אל-ניניו" - עלייה של מספר חודשים בטמפרטורת מי האוקיינוס השקט ממערב לחופי פרו ואקוודור בדרום אמריקה.
לתופעת "אל ניניו" ("הילד" בספרדית = ישו, משום שההתחממות מתחילה סמוך לחג המולד) יש השלכות אקלימיות נרחבות ברחבי העולם. אירוע "אל-ניניו" האחרון שהתרחש בשנת 2015, היה חזק במיוחד ונקשר להצפות הקשות שהתרחשו באותה שנה בדרום אמריקה ולהתחממות באזורים אחרים בעולם. ארגון המטאורולוגיה העולמי צופה כי האירוע השנה יהיה חזק פחות מזה שלפני שלוש שנים, אך עדיין עלול לגרום להשלכות משמעותיות.
"אל ניניו" משפיע על מיקומו של זרם הסילון (זרם אוויר חזק וצר בשכבות הגבוהות של הטרופוספירה, בגובה 11 ק"מ מעל פני הים אשר מקיף את כדור-הארץ בתנועה גלית ממערב למזרח). ישנה טענה כי בשנת "אל ניניו" יש סטייה דרומה של מערכות הגשם המגיעות לישראל ולפיכך גובר הסיכוי שהשקעים הברומטריים המביאים עמם את ענני הגשם, ינועו במסלול דרומי יותר ובמקום להמטיר בלבנון, יביאו לכמויות גשמים גדולות יותר בצפון הארץ ובמרכזה. בשנת 2015-2016, שנת "אל-ניניו" האחרונה, היו כמויות הגשם בצפון הארץ נמוכות מהממוצע. במרכז הארץ היו קרובות יותר לממוצע.

תאריך:  10/09/2018   |   עודכן:  10/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחזית: שנת סערות ואירועים קיצוניים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זהו?
שמ   |  10/09/18 21:50
2
המממ...
שוחר-שלום  |  11/09/18 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
חבר הפרלמנט היהודי, ד"ר סיאמק מרה סדק, אומר באירופה: "המיעוטים המתגוררים במזה"ת חייבים את חייהם לכוח קודס האירני ולגנרל סולימאני, על שהגן עליהם מפני הטרוריסטים של דאעש"    שר החוץ האירני בירך את היהודים: "חג ראש שנה שמח מאוד, מלא בשלום ובהרמוניה"
עומר כרמון
משרדי אש"ף בוושינגטון נסגרו בשל פניות הפלשתינים לבית הדין הבינ"ל    שופטי בית הדין לא יוכלו להיכנס לארה"ב, יוטלו סנקציות על חשבונותיהם הכספיים ויוגשו נגדם תביעות בבתי משפט אמריקנים    יועצו של הנשיא טראמפ: "ניתן לבית הדין הזה למות לבד"
עומר כרמון
לידיעת תיירי השופינג: ממשלת איטליה החליטה לשוב לערכי הכנסייה: "עבודה ביום המנוחה הורסת משפחות"    גם בפולין הוטלו מגבלות על פתיחת חנויות בימי א'
עומר כרמון
מתנגד לביקורת על הקריקטורות שהוצגו בישוב הפלשתיני, ח'אן אל-אחמר: "לא רואה שום דבר אנטישמי. בסך-הכל תיאור של מה שישראל עושה לפלשתינים בשטח C"    "הדבר הכי מגעיל היא הנחישות של ישראל לגרש את עלובי ח'אן אל אחמר שזה ביתם עשרות שנים, כדי לישב שם את בני הגזע העליון, ובלי בושה לילל על אנטישמיות"
עומר כרמון
שלושה פלשתינים נעצרו כשחצו את הגדר בגבול רצועת עזה    מטען חבלה הושלך לעבר כוח צה"ל    סמוך לכיפת הסלע אחז שוטר בבקבוק יין שקיבל כשי לחג - הווקף המוסלמי זועם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il