X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חלקה של ההוצאה הציבורית במימון ההוצאה לחינוך בישראל בשנת 2015 היה 82% בחינוך גבוה המימון ממקורות פרטיים בישראל מגיע ל-42%
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בישראל ההוצאה הממוצעת לתלמיד בכל דרגי החינוך נמוכה מהממוצע במדינות החברות ב-OECD. ההוצאה לתלמיד בחינוך הקדם-יסודי (לגילי 3 ומעלה) בישראל הייתה נמוכה מהממוצע במדינות החברות ב-OECD ב-41%- כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא הוושאה הבינלאומית - הוצאה לאומית לחינוך בשנת 2015.
גם בחינוך העל-יסודי ההוצאה לחינוך לתלמיד בישראל הייתה נמוכה מהממוצע במדינות ה-OECD. בהונגריה ובמקסיקו ההוצאה הייתה נמוכה מזו שבישראל; הוצאה גבוהה במיוחד לתלמיד הייתה באוסטרייה, בארצות הברית, בנורווגיה, בממלכה המאוחדת ובבלגייה.
במוסדות לחינוך על-תיכון וחינוך גבוה בישראל, ההוצאה לחינוך לתלמיד הייתה נמוכה ב-30% מהממוצע במדינות ה-OECD. בכמה מדינות (צ'כיה, מקסיקו, קוראה הדרומית והונגריה) הייתה ההוצאה לתלמיד נמוכה יותר מאשר בישראל.
נתונים על התפלגות ההוצאה הלאומית לפי דרג חינוך מראים כי עלות לימודיו של סטודנט במוסדות חינוך על-תיכון וגבוה בישראל הייתה כמעט פי אחד וחצי מעלות לימודיו של תלמיד בחינוך יסודי, בדומה למצב באיטליה.
זאת למרות שלפי הנתונים, ההוצאה הציבורית במוסדות חינוך בישראל (ההוצאה במשרדי ממשלה, ביטוח לאומי ומוסדות לאומיים, רשויות מקומיות ומלכ"רים ממשלתיים) כולל מלגות מחיה לסטודנטים, הגיעה בשנת 2015 ל-5.0% מהתמ"ג, גבוה מממוצע מדינות OECD-ה 4.5% .
אחוז ההוצאה לחינוך בישראל מהתוצר המקומי הגולמי (6.8%), הוא בין הגבוהים במדינות שנכללו בהשוואה. יחס זה היה זהה לזה שבניו-זילנד ודומה לזה שבאיסלנד (6.9%) ושוודיה, הממלכה המאוחדת ופינלנד (6.6%). מדינות ה-OECD משקיעות במוסדות חינוך בממוצע 5.6% מהתמ"ג.
בחינוך גבוה המימון ממקורות פרטיים בישראל מגיע ל-42%
בקבוצת המוסדות של חינוך יסודי, על-יסודי ומכינות קדם-אקדמיות בישראל הגיע אחוז המימון הציבורי בשנת 2015 ל-89.6% - קרוב לממוצע במדינות ה-OECD באותה שנה - 90.4%, ודומה לאחוז המימון הציבורי בסלובקיה - 89.2%.
בחינוך על-תיכון וחינוך גבוה מימון ממקורות פרטיים נפוץ יותר ומגיע ל-41.6% בישראל, גבוה מהממוצע של מדינות ה-OECD 30.1% ונמוך יותר מהממלכה המאוחדת (75.0%) מארצות הברית (64.8%) ומאוסטרליה (62.2%). לעומת זאת, באוסטרייה ובנורווגיה המימון הפרטי נמוך במיוחד (6.2% ו-4.0%, בהתאמה).
חלקן של הוצאות המגזר הממשלתי לחינוך על-תיכון וחינוך גבוה מסך כל הוצאות המגזר הממשלתי בישראל עמד על 2.4%, נמוך מהממוצע של מדינות החברות ב-OECD - 3.0%.

תאריך:  13/09/2018   |   עודכן:  13/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל: ההוצאה בכל דרגי החינוך נמוכה מהממוצע ב-OECD
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחזור כמה עשורים אחורה ולשלב
לשנות מהבסיס  |  13/09/18 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
העדות נתגלתה במערת רקפת שבכרמל - לפני 13 אלף שנים    בני התרבות הנטופית, שחיו לפני כ-15,000-11,500 שנים, היו מן הראשונים בעולם לנטוש את חיי הנוודות ולעבור להתיישבות קבע הכוללת הקמת מבנים בעלי יסודות אבן
אלה לוי-וינריב
ביהמ"ש ממשיך לשחרר בשיטת הסלמי את רכושם של בני הזוג אלוביץ שנתפס עם פרוץ חקירת פרשת בזק: הורה הבוקר על שחרור חפצי האמנות של שאול אלוביץ ורעייתו בשווי 6 מיליון שקל, רכב האאודי 3 הרשום ע"ש איריס אלוביץ ובנם של בני הזוג וכן כ-180 אלף שקל שמופקדים בחשבונות הבנק שלהם
איתמר לוין
הממונה על המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי, דרק הארווי, חושש שהטילים שבידי הארגון ישבשו את יכולתה של ישראל להתמודד נגדו
איציק וולף
אורית לרר, שהייתה למקבלת השכר הגבוה ביותר בקבוצת הפועלים עם שכר שנתי של 5.8 מיליון שקל, הודיעה כי אינה מעוניינת להתמנות לתפקיד אחר בקבוצה
איציק וולף
99.9% ממחזיקי האג"ח אישרו לנאמן להגיש תביעות נגד הדירקטורים ונושאי המשרה של החברה באמצעות עו"ד אמיר פלמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il