X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבעה מבכירי התאחדות הקבלנים, בראשות ניסים בובליל ויוסי גורדון, הורשעו לצידם של 11 קבלנים: קבעו שלא יגישו הצעות בדרישה לפיצוי על התייקרות הברזל
▪  ▪  ▪
בובליל. קרא לא להשתתף [צילום: יח"צ]

התאחדות הקבלנים, ארבעה מבכיריה ו-11 קבלנים יצרו בשנת 2008 קרטל בלתי חוקי במסגרתו לא הוגשו הצעות לבניית ממ"דים ביישובי עוטף עזה. כך קובע (יום ה', 13.9.18) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן.
הכהן הרשיע את כל הנאשמים, אם כי חלקם הורשעו רק בחלק מן העבירות שיוחסו להם. מצד התאחדות הקבלנים הורשעו הנשיא דאז, ניסים בובליל; המנכ"ל דאז, יוסי גורדון; אשר גרין, שהיה סגן הנשיא ויו"ר אגף בנייה חוזית; ודוד שחף, שהיה סמנכ"ל ההתאחדות ומנהל אגף תשתיות ובנייה חוזית. הקבלנים שהורשעו (יחד עם החברות שבבעלותם) הם: יואב קן-תור, רועי נגרי, אברהם יקואל, יוסף קנר, אופיר אשר, יוסף נוימן, אליהו קולן, אלישי נחום, יוסף שמרוני, סימון אוזן ועיסם סלטי.
כתב האישום עוסק ביישום החלטת הממשלה מפברואר 2008 בדבר הקמת ממ"דים בדירות המצויות בשבעה מתחמים ביישובי עוטף עזה. במכרז שפורסם כעבור חודש נבחרו 14 קבלני מדף, עליהם ניתן יהיה להטיל את ביצוע העבודות. אולם במאי התברר שאיש מהם לא הגיש הצעה לביצוע בפועל של בניית הממ"דים.
מספר ימים לפני כן קראו בובליל וגורדון לקבלנים "לשקול ולבחון היטב את השתתפותם במכרזים ממשלתיים, בהם לא בא לידי ביטוי פיצוי נאות בגין ההתייקרויות במחירי התשומות, דבר העלול לגרום לחברות נזקים כספיים כבדים, ולעיתים, בלתי הפיכים". ההתאחדות גם פרסמה בעיתונות מודעה בחתימתו של בובליל, בה חזרה על קריאתה. ההתאחדות טענה, כי על הממשלה לפצות את הקבלנים על הזינוק של פי ארבעה במחירי הברזל שנרשם באותה עת.
במקביל, התקיימו במשרדי ההתאחדות לפחות שתי פגישות עם כמה מקבלני המדף של עוטף עזה, ולטענת המדינה - הם התבקשו בהן שלא לגשת לשלב ב' של המכרז. לגבי הקבלנים טענה המדינה, כי באותם ימים הם הגיעו להסכמה שלא להגיש הצעות לביצוע העבודות, וכאמור - כך אכן אירע.
טענתם העיקרית של בכירי ההתאחדות הייתה, שהם פעלו בגלוי, בכנות ובליווי של ייעוץ משפטי, ולכן לא ניתן לייחס להם הסדר כובל. הכהן דוחה טענה זו באומרו, כי לא הוכח שניתן ייעוץ משפטי שאישר את המכתב של בובליל וגורדון; לא ניתן לקבל את הטענה כאילו לא ידעו שהם עוברים על החוק; ושיש מקרים בהם עבירות נעשות לאור יום ולאו-דווקא במחשכים. עוד הוא מדגיש, כי אין צורך להוכיח שקריאה לעשיית קרטל אכן הניבה פעולה שכזאת על-מנת להרשיע בעבירה.
"השאלה אינה האם מאבקה הכללי של ההתאחדות יכול היה לפגוע בתחרות אלא האם קו הפעולה שעולה מהמכתב והמודעה היה בעל פוטנציאל לפגוע בתחרות. מסקנתי היא שקו פעולה שענייננו אי-הגשת הצעות למכרזים בשל תנאיהם הכלכליים, הינו בעל פוטנציאל מובהק וברור לפגוע בתחרות. בסופו של יום נאשמי ההתאחדות לא הציגו כל טענה שיש בה כדי לשנות ממסקנה זו", אומר הכהן.
"במסגרת פרסומים אלה המליצה התאחדות הקבלנים בפני חבריה על קו פעולה שהיה בעל פוטנציאל לפגוע בתחרות. אף אם הנאשמים היו מוכיחים כי גורמים שונים ברשויות המדינה פעלו באופן לא ראוי או לא הוגן, הרי שאין בכך כדי להצדיק ביצוע פעולות שהינן אסורות לפי דיני ההגבלים העסקיים". הכהן מוסיף וקובע, כי בובליל וגורדון נושאים באחריות לפעילותה של ההתאחדות מכוח תפקידיהם הבכירים בה.
לעומת זאת, זיכה הכהן את שחף מהאישום שהתייחסו לפגישות שהתקיימו במשרדי ההתאחדות. הוא קובע, כי את הפגישות יזם והוביל פולדי פרץ, שהיה חבר נשיאות ההתאחדות, וכי לא הוכח שהדברים נעשו על דעתם של הבכירים האחרים. פרץ הודה והורשע בנפרד במסגרת הסדר טיעון. הארבעה הורשעו בכך שביולי 2008 שבו והמליצו בפני חברי ההתאחדות שלא להשתתף במכרזים ממשלתיים כאמצעי לחץ לשנות את תנאיהם, תוך שהם מסתמכים על הצעד שננקט במכרזי עוטף עזה.
בנוגע לקבלנים אומר הכהן, כי אשמתם הוכחה על-ידי שני מסמכים משותפים בחתימותיהם - מכתב שנשלח למנכ"ל משרד השיכון ומסמך הסכמות לפיו לא יגשו למכרזים בשל הקשיים בהם. "קבלני מכרז עוטף עזה הגיעו להחלטה משותפת שלא להגיש הצעה במסגרת שלב ב' של המכרז ככל שלא ישונו תנאיו. החלטה זו מצאה ביטוי במכתב כתב היד ובמסמך החתימות. כל אחד מהמסמכים הללו מלמד על ההחלטה המשותפת אליה הגיעו הקבלנים ובוודאי שזו נלמדת מתוך בחינת המסמכים כמכלול. המסמכים, אם כן, אינם מותירים מקום לספק כי בין הקבלנים נאשמי האישום השני התגבש הסדר כובל", קובע הכהן.
מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן-שמעון, מסר בתגובה: "מדובר בהרשעה מצומצמת לעומת הטענות ביחס אליהן התנהל המשפט, משך כמעט עשור. יודגש, כי ההתאחדות וראשיה זוכו מעבירת קו פעולה בחלק השני של האישום, בכל הנוגע לקרטל הקבלנים במכרז עוטף עזה, נושא שעמד במרכז הדיון".

תאריך:  13/09/2018   |   עודכן:  16/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשעה על קרטל בממ"דים לעוטף עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
האירוע יתקיים בביתן 2 של מרכז הירידים ב-18 במאי    מכירת הכרטיסים תחל בחורף הקרוב
מירב ארד
חלקה של ההוצאה הציבורית במימון ההוצאה לחינוך בישראל בשנת 2015 היה 82%    בחינוך גבוה המימון ממקורות פרטיים בישראל מגיע ל-42%
יפעת גדות
העדות נתגלתה במערת רקפת שבכרמל - לפני 13 אלף שנים    בני התרבות הנטופית, שחיו לפני כ-15,000-11,500 שנים, היו מן הראשונים בעולם לנטוש את חיי הנוודות ולעבור להתיישבות קבע הכוללת הקמת מבנים בעלי יסודות אבן
אלה לוי-וינריב
ביהמ"ש ממשיך לשחרר בשיטת הסלמי את רכושם של בני הזוג אלוביץ שנתפס עם פרוץ חקירת פרשת בזק: הורה הבוקר על שחרור חפצי האמנות של שאול אלוביץ ורעייתו בשווי 6 מיליון שקל, רכב האאודי 3 הרשום ע"ש איריס אלוביץ ובנם של בני הזוג וכן כ-180 אלף שקל שמופקדים בחשבונות הבנק שלהם
איתמר לוין
הממונה על המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי, דרק הארווי, חושש שהטילים שבידי הארגון ישבשו את יכולתה של ישראל להתמודד נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il