X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש ארגון הפשיעה העניק הלוואות בריבית קצוצה, הנפיק חשבוניות פיקטיביות ב-25 מיליון שקל, הלבין 15 מיליון שקל והעלים מס ב-3.5 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
שירזי. הטענות נדחו [צילום: פלאש 90]

ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי ירצה שמונה שנות מאסר על עבירות מס והלבנת הון, לאחר שבית המשפט העליון דחה (יום ה', 13.9.18) את ערעורו על הרשעתו ועל חומרת עונשו. שירזי מרצה במקביל תשע שנות מאסר בפרשה 512 בשל עבירות של סיוע להריגה וקשירת קשר לחיסול; העונשים חופפים בחלקם ונותרו לו שש שנות מאסר לריצוי.
שירזי הורשע בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט עודד מודריק) בפרשה של מתן הלוואות בריבית קצוצה ובשימוש בחשבוניות פיקטיביות כדי להעלים את הכנסותיו מהן. בסך הכך גלגל שירזי לפחות 15 מיליון שקל (כולל הריבית) והוציא חשבוניות פיקטיביות ב-25 מיליון שקל כדי להתחמק מתשלום מס ב-3.5 מיליון שקל; הוא סייע לאחר להתחמק ממס בסכום דומה. שירזי גם הורשע בהלבנת הון ב-15 מיליון שקל, וכן באיומים על אחד הלווים ועל עד המדינה ובשיבוש מהלכי משפט.
שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא, דחה לאחר דיון מעמיק את כל טענותיו של שירזי. בין היתר טען שירזי, כי ההסכם עם עד המדינה לא אושר כנדרש בידי פרקליטת המחוז דאז, אלה רובינק, וכי פרטים לגביו הוסתרו ממנו. קרא אומר שהוכח שההסכם אושר כיאות, וגם אם התנהגות התביעה לא הייתה תקינה לחלוטין - לא היה בכך כדי לפגוע בהגנתו של שירזי. עוד הוא אומר, כי למרות שלעד המדינה היה תפקיד מרכזי בעבירות, שירזי היה "בעל הבית".
קרא גם דחה את טענותיו של שירזי נגד מהימנותו של עד המדינה, וקבע שהיו ראיות סיוע מספיקות לגרסתו של עד המדינה בשאלה המרכזית שנותרה במחלוקת - מי ניהל את תעשיית החשבוניות הפיקטיביות (שירזי או העד). מדובר בין היתר במסמכים שנתפסו בביתו של שירזי ובצ'יינג' באמצעותו הלבין את כספו, וכן בעדויותיהם של שניים מן הלווים.
בנוגע לחומרת העונש אומר קרא בין היתר, כי הוא עולה בקנה אחד עם מדיניותו של בית המשפט העליון ולפיה יש להחמיר בענישה בעבירות כלכליות, בפרט כאלו הנעשות בתחכום כמו במקרה זה. הוא גם הותיר על-כנו את הקנס שנגזר על שירזי - מיליון שקל. השופטים ניל הנדל ואורי שהם הסכימו עם קרא. את שירזי ייצגו עוה"ד שלמה בן-אריה, בני נהרי (המנוח), אור ששון ויוסי זויטיא, ואת המדינה - עוה"ד יורם הירשברג, הילה בז'ה ולירון ואקנין.

תאריך:  13/09/2018   |   עודכן:  13/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
במאי-יולי נמכרו 5,650 דירות חדשות - עלייה ניכרת לעומת שלושת החודשים הקודמים    בבניית דירות שלא למכירה נרשמה עלייה של 11.4%    מלאי הדירות הלא-מכורות בירידה    נתוני האוצר סותרים - לכאורה
איתמר לוין
בינואר 2017 סירב טראמפ לקבל את ממצאי המודיעין על ההתערבות הרוסית בבחירות, בנימוק שאינו מאמין למודיעין אנושי    וודוורד: קומי שגה בטיפולו ב"תיק סטיל"
איציק וולף
מדובר בדיבידנד על-פי חישוב של 0.114 שקל למניה    הכסף יחולק בין מחזיקי המניות ב-10 באוקטובר 2018    ערכה של מניית בזק ירד מתחילת השנה ב-19.1% ובחודש האחרון בלבד ב-4.7%
איציק וולף
הדיבידנד, בסך של כשמונה אגורות למניה ישולם ב-10 באוקטובר 2018 לבעלי המניות שיחזיקו במניות הבנק ב-27 בספטמבר
איציק וולף
ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב דחתה את כל העררים שהוגשו על התוכנית המשותפת לביג מרכזי קניות ולחוף התכלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il