X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר רחב היקף שהזמינה הכנסייה:

פדופיליה קתולית בגרמניה

3,677 ילדים בני 13 ומעלה הותקפו מינית בידי 1,670 כמרים ועובדי כנסיות קתוליים בגרמניה בשנים 2014-1946
▪  ▪  ▪
"התופעה נרחבת עוד יותר" [צילום: ינס מאייר, AP]

3,677 ילדים בני 13 ומעלה הותקפו מינית בידי 1,670 כמרים ועובדי כנסיות קתוליים בגרמניה מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה - מגלה מחקר רחב היקף שהזמינה מועצת ההגמונים הקתולית הגרמנית.
המחקר נערך בידי ארבע שנים בידי חוקרים משלוש אוניברסיטאות. מטרתו הייתה כפולה: להעריך את היקף התופעה ולנסות להבין כיצד טויחו האירועים במשך שנים כה רבות. ממצאים אלו מצטרפים לשורה של גילויים על אלימות מינית כלפי ילדים בשורות הכנסייה הקתולית ברחבי העולם, אשר מעוררים מחלוקת עזה בצמרת שלה ואף מאבק גלוי נגד האפיפיור פרנציסקוס המבקש לחשוף את ממדי התופעה.
הדוח טרם פורסם רשמית, אך ניו-יורק טיימס חושף (יום ו', 14.9.18) את עיקריו כפי שתומצתו במסמך בן שמונה עמודים. הדוח מתעד בצורה כרונולוגית את מקרי ההתעללות שהתרחשו בשנים 2014-1946. שישית מן המקרים היו מעשי אונס ורוב הקורבנות היו ילדים זכרים, נאמר בו. "אנחנו ערים להיקף הניצול המיני שבא לידי ביטוי בדוח. זה מדכא ומשפיל", אמר ההגמון סטפן אקרמן.
הקרימינולוג כריסטיאן פייפר אמר לטיימס, כי ככל שהממצאים מזעזעים - קרוב לוודאי שהם אינם משקפים את המציאות במלואה. לדברי פייפר, הוא סירב ליטול חלק במחקר, משום שהכנסייה ביקשה להותיר בידיה את השליטה בדוח הסופי ובתנאים מסוימים אף למנוע את פרסום הממצאים. "הדוח אינו נותן את התמונה המלאה ואיננו עצמאי לחלוטין", הוא טוען. לדבריו, לחוקרים לא הייתה גישה לתיקי הכנסייה והיה עליהם להסתמך על מילוי שאלונים באמצעות שיחות עם כמרים ועובדים אחרים. בכמה מן המקרים אף נמצאו ראיות לכך שהמסמכים הרלוונטיים פוברקו או הושמדו. "היקף הטיוח מדהים ועולה בהרבה על מה שחשבתי", הוסיף פייפר.
על-פי הדוח, רבים מן הקורבנות התקשרו בצורה אנונימית לעורכיו, וחלקם אמרו שהם עודם מצפים לראות "חרטה אמיתית וסימנים כנים של הודאה באשמה" מצד הכנסייה, ולא רק גינוי רשמי של המעשים. עורכי המחקר מדגישים, שיש לקחת ברצינות רגשות אלו, וכי הצעת מסלול קל ונגיש למתן פיצוי לקורבנות יכולה לסייע בכך. נכון לעכשיו, הכנסייה הקתולית הגרמנית הותירה את שאלת הפיצוי להכרעתו של כל מחוז, דבר היוצר פערים ניכרים בהתייחסות למקרים השונים.
מחקר שהזמינו ההגמונים האמריקנים ב-2004, בעקבות גילוי פרשה נרחבת של ניצול מיני בכנסייה בבוסטון, העלה ב-10,667 ילדים נפלו קורבן לתקיפות מיניות מצידם של 4,392 כמרים בשנים 2002-1950. באוסטרליה התגלו 4,444 קורבנות של 1,880 כמרים בשנים 2015-1980.

תאריך:  14/09/2018   |   עודכן:  14/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פדופיליה קתולית בגרמניה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשלוט בייצר
אורי פ  |  14/09/18 19:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של קמפיין טראמפ צפוי להודות בעבירות הלבנת הון    השאלה המרכזית: האם יסכים לשתף פעולה בחקירת הפרשה הרוסית בידי מולר
יצחק דנון
המסעדה טוענת שהיא עלולה לקרוס בשל חיובה לפצות את עובדיה ב-300,000 שקל על פגיעה בהתארגנותם    מבקשת לבטל את הפיצוי או להפחיתו במידה ניכרת
יואב יצחק
לבייב שכר באחרונה להגנתו עורכי דין בישראל ובאנגליה לטיפול בחשדות נגדו    חקירתו בלתי נמנעת    כפי שחשפנו ב-News1 - לבייב עבר מאנגליה ועתה הוא מתבצר ברוסיה למגוריו ולניהול עסקיו    נודע כי לבייב חושש מחקירות באנגליה ובישראל בחשד לעבירות מרמה, עבירות מס והלבנות הון בסכומי עתק בעסקות מקרקעין והברחות יהלומים    לבייב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיוכל למנוע הסגרתו אם אכן ייקרא לבייב לחקירות באנגליה ו/או בישראל
איציק וולף
בתום שנתיים של פעילות הומניטרית סוגר צה"ל את מינהלת 'שכנות טובה'    "העבודה הקשה מאחורי הקלעים שווה הכל ברגע שאתה רואה את הילד הקטן מחייך בתוך מעיל ומחבק את הבובה שלו ולרגע שוכח מכל מה שקורה מסביב"
יצחק דנון
שתי משפחות טוענות שלא קיבלו את הקרקעות שרכשו ביישוב בתחילת שנות ה-80 מהקרן לגאולת קרקע תכנון ופיתוח יישובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il