X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היו"ר לשעבר של קמפיין טראמפ יודה בשני סעיפים של הלבנת הון ושיבוש הליכים - לעומת שבעה בכתב האישום המקורי לא ברור האם ישתף פעולה עם מולר
▪  ▪  ▪
מנפורט. עונש מופחת? [צילום: AP]

פול מנפורט, שהיה יו"ר הקמפיין של דונלד טראמפ, צפוי להודות (יום ו', 14.9.18) בכתב אישום מתוקן שהוגש נגדו לבית המשפט בוושינגטון וזאת במסגרת הסדר טיעון עם התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר. השאלה שנותרה פתוחה: האם במסגרת ההסדר ישתף מנפורט פעולה עם מולר וימסור מידע בנוגע לקשרי הקמפיין עם רוסיה.
במה שמהווה סימן ברור לכך שהצדדים הגיעו להסדר טיעון, הגישה התביעה היום כתב אישום מתוקן נגד מנפורט. נאמר בו, כי מנפורט פעל להונות את ממשלת ארה"ב בהיקף של 15 מיליון דולר, כאשר העביר למקלטי מס את הכנסותיו מפעילות הייעוץ לגורמים פרו-רוסיים באוקראינה ובראשם הנשיא דאז, ויקטור ינוקוביץ. עוד נטען, כי מנפורט שיבש הליכי משפט, כאשר ניסה לשכנע שניים מעמיתיו למסור מידע לא מדויק בעניינו לחוקרים הפדרליים. כתב האישום המתוקן כולל שני אישומים בלבד, לעומת שבעה בכתב האישום המקורי.
מנפורט צפוי להתייצב בשעות הקרובות בפני השופטת איימי ברמן-ג'קסון ולאשר את הודאתו. לקראת דיון זה אמורה התביעה למסור פרטים נוספים על ההסדר, ובראשם - האם מנפורט ישתף פעולה עם מולר.
ההסדר אינו כולל הסכמה על העונש, אך יש בו חלק משמעותי של חילוט רכוש, במטרה להגיע לסכום אותו העלים: ארבע דירות שבבעלותו (שתיים בעיר ניו-יורק, אחת מחוץ לעיר ואחת בארלינגטון שליד וושינגטון), ארבעה חשבונות בנק ופוליסת ביטוח. בהתחשב בכך שמצבו הפיננסי של מנפורט בכי רע, קרוב לוודאי שאין סכומים משמעותיים ברכוש הפיננסי.
קודם לכן אמרו מקורות המקורבים לתיק, כי מנפורט אינו מתכוון לשתף פעולה עם מולר. מבחינתו של מנפורט, ההודאה תחסוך מאות אלפי דולרים של ניהול הגנתו ותאפשר לו לבקש הקלה בעונש. שיתוף פעולה עם הרשויות יכול להביא להקלה משמעותית בהרבה בעונשו. מבחינת מולר, הסכמה להסדר גם בלי שיתוף פעולה היא בעיקר על-מנת לחסוך בזמן ומשאבים, ולפנותם להמשך החקירה בליבת הפרשה הרוסית.
מנפורט הורשע בחודש שעבר, בבית משפט במדינת וירג'יניה, בשמונה מתוך 18 אישומים של מרמה ועבירות מס. ככל הנראה, במסגרת ההסדר הנוכחי תודיע התביעה שלא תחדש את המשפט בעשרת האישומים האחרים, לגביהם לא הצליחו המושבעים להגיע להסכמה. מנפורט בן ה-69 צפוי לעונש של כעשר שנות מאסר בעקבות הרשעה זו, אם כי ההסדר עשוי לכלול גם הסכמה על עונש מופחת בתיק בווירג'יניה.
נקודה מרכזית עליה יכול להעיד מנפורט - אם ישתף פעולה עם מולר - נוגעת לפגישה ביוני 2016 עם עורכת הדין הרוסייה נטליה ויסלניצקיה, המקורבת לקרמלין ואשר הבטיחה (ולא קיימה) למסור מידע מכפיש על הילרי קלינטון. מנפורט השתתף בפגישה לצידם של ג'ארד קושניר ודונלד טראמפ הבן (שארגן אותה). פרקליטו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, טען שטראמפ ידע מראש על הפגישה ואף אישר אותה - אם כי אין לו ראיות התומכות בגרסתו. אם מנפורט יאשר גרסה זו, יהיה בכך כדי לחזק בצורה משמעותית את הטענה לקנוניה בין קמפיין טראמפ - ואולי אף הוא עצמו - לבין ממשלת רוסיה, כדי להטות לטובתו את תוצאות הבחירות.

תאריך:  14/09/2018   |   עודכן:  14/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדר טיעון עם מנפורט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קושנר וג׳ניור צרכים להתכונן
אלטע קאקער  |  15/09/18 05:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של קמפיין טראמפ צפוי להודות בעבירות הלבנת הון    השאלה המרכזית: האם יסכים לשתף פעולה בחקירת הפרשה הרוסית בידי מולר
איתמר לוין
בינואר 2017 סירב טראמפ לקבל את ממצאי המודיעין על ההתערבות הרוסית בבחירות, בנימוק שאינו מאמין למודיעין אנושי    וודוורד: קומי שגה בטיפולו ב"תיק סטיל"
איתמר לוין
כותב שטראמפ החליט לפטר את ראש ה-FBI לפני שקיבל את המזכר שהיווה את העילה הרשמית לפיטורים    רמז שסשנס היה צריך להתעלם מכללי ניגודי העניינים
איתמר לוין
המועמד לבית המשפט העליון האמריקני ספג ביקורת כאשר התייחס לאמצעי מניעה כ"תרופות המזרזות הפלה"    מכחיש ששוחח על החקירה הרוסית עם עורכי דין מהמשרד המייצג את טראמפ
איתמר לוין
העיתונאי הבכיר אומר שהחקירה הרוסית שיתקה לימים שלמים את הבית הלבן    מתאר כיצד בכירים מונעים מטראמפ לבצע פעולות שלדעתם הן מסוכנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il