X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו אומר כי החלטת שר הפנים שלא לאשר את חוק העזר המרחיב פתיחת עסקים בשבת צריכה להידון בוועדת הפנים משרד הפנים: העירייה העלתה טיעונים כלליים ולא ביצעה עבודת עומק יסודית בטרם הגישה את הצעת החוק
▪  ▪  ▪
קניון אייס סנטר באילת [צילום: איתמר לוין]

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הודיע (יום א', 16.9.18) כי יבקש כינוס של ועדת הפנים של הכנסת אליו יזומן שר הפנים אריה דרעי, בעקבות החלטתו שלא לאשר את התיקון לחוק העזר העירוני של אילת שיאפשר הרחבת המסחר בשבתות.
לדבריו, סגירת עסקים הפתוחים שנים רבות בעיר אילת, בירת התיירות של ישראל, תהווה מכה קשה לעיר שרבים מתושביה מתפרנסים מתיירות. "החלטת שר הפנים לפגוע בעיר אילת, בתושביה ובתיירים המגיעים אליה היא שערורייתית, תוך ניצול סמכותו לרעה כדי לכפות את תפישת עולמו על ציבור שהחליט באופן דמוקרטי לפעול באופן שונה. תוצאותיה של אכיפה כנגד עסקים הפועלים בשבת וסגירתם תוביל לבריחת תיירים ולנזק כלכלי מצטבר שאת נזקיו נתקשה לתקן", דבריו.
חוק העזר הקיים כיום באילת אוסר על פתיחה בימי מנוחה של בית אוכל (מסעדה, מזנון, בית קפה וכל מקום אחר שבו מגישים או מוכרים אוכל או משקה לצורך צריכתו בו במקום), בית עסק ובית עינוג. עם זאת, מתיר החוק לפתוח בית אוכל שאין מגישים בו אוכל או משקה בליווי שעשועים, נגינה וכד'. כן מתיר החוק לפתוח בית עינוג לצורך פעולות תרבות, חינוך וספורט.
עיריית אילת ביקשה משר הפנים לאשר לה תיקון לחוק העזר, שיבטל את כל המגבלות שנקבעו בעניין פתיחת בתי אוכל; וכן להתיר פתיחת בתי עסק באזורי תיירות בעיר (שכיום אין מגבלה חוקית על פתיחתם - כך שמדובר בתיקון מיותר).
בקשת העירייה נדחתה בנימוק שהעירייה לא הצליחה להוכיח שפתיחת העסקים בשבת נדרשת כדי לספק צרכים חיוניים, הסתפקה בהעלאת טיעונים כלליים ולא ביצעה עבודת עומק יסודית בטרם הגישה את הצעת החוק.
בדברי ההסבר נאמר שחוק העזר הקיים אושר בשנת 1977, נוסחו איננו עדכני ואינו משקף נכונה את צרכי העיר ותושביה ועל כן נדרש תיקונו. דברים דומים בעניין צילום המצב נאמרו על-ידי ראש העירייה במהלך ישיבת המועצה בה אושר חוק העזר.
לדברי מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, "מדובר בהליכה בדרך שהינה בגדר עידוד וקידום העבריינות, ופעולה בניגוד לחוק תוך פגיעה בשלטון החוק וכל זאת בניגוד לתקנת הציבור ולכלל הבסיסי במשפט הקובע כי 'אין חוטא יוצא נשכר'. זאת באשר משמעות הדברים כי אותם בעלי עסקים עבריינים שפעלו במשך השנים בניגוד לחוק ופתחו את עסקיהם בימי המנוחה, חרף האיסור לעשות כן, יקבלו כעת 'פרס' בדמות ביטול האיסור לפתיחת עסקיהם בימי המנוחה וקביעת אפשרות לפתיחת עסקים בימי מנוחה באזור פעולתם, אך ורק על-רקע הפרת החוק על ידם בתקופה שקדמה לחוק העזר. כאשר מנגד, אותם בעלי עסקים באזורים ורחובות אחרים, אשר הקפידו בשמירת החוק ונמנעו מלפתוח את עסקיהם בימי המנוחה, לא יקבלו כל אפשרות לפתיחת עסקיהם בימי המנוחה".
למשרד הפנים התברר כי למרות שחוק העזר הקיים אוסר על פתיחת עסקים בימי מנוחה, למעט החריגים שנקבעו, הרי שבפועל ובניגוד למצב החוקי הקיים, פתוחים בעיר בימי מנוחה עסקים שונים, והעירייה איננה אוכפת את החוק כלפיהם. התיקון המוצע ביקש להתאים את המצב המשפטי למציאות הנוהגת, ולדברי מנכ"ל משרד הפנים, "עולה מכך שלכאורה המצב בפועל - שתולדתו בעבירה על הוראות החוק - הוא שהכתיב ויצק את התוכן להסדר המוצע".
באשר לטענת העירייה כי שונותה של העיר אילת, התלות של כלכלתה בתיירות, הגדרתה כאזור סחר חופשי והפגיעה הצפויה בהמשך קיומה של העיר, ככל שלא יסופקו שירותים לתיירים בכל ימות השבוע, קובע מנכ"ל כי טיעונים אלה אינם יכולים לגבור על הוראות החקיקה הראשית בה נקבע, כי "השר לא ייתן את הסכמתו לחוק העזר אלא אם כן פתיחתם של העסקים בימי מנוחה, נדרשת כדי לספק צרכים אשר לדעת השר הם צרכים חיוניים".

תאריך:  16/09/2018   |   עודכן:  16/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורר נגד חוק המרכולים: "לזמן את דרעי לשימוע"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הנרצח - תושב אפרת כבן 40 נדקר על-ידי מחבל בן 16 מהכפר יטא    הפצוע רדף אחרי המחבל וירה לעברו    הוא פונה במצב אנוש לבי"ח שערי צדק שם נקבע מותו
מירב ארד
הודיע כי בכוונתו ליזום חוק שיסמיך את הממשלה לאשר מינוי בכירים ללא תלות בשום גורם    רה"מ פנה ליועמ"ש בעקבות התפטרות תא"ל (במיל') יעקב נגל ורו"ח איריס שטרק מהוועדה
אלעזר לוין
התחדשה המכירה המואצת של דירות - ביולי נמכרו 8,500    נמשכת הירידה ברכישת דירות על-ידי משקיעים
איתמר לוין
טוען שהגדרה זו היא המצאה של יצחק זמיר, שקיבלה גיבוי בהחלטה של אהרן ברק שבשקר יסודה - וקיבלה עידוד ממסמך כוזב של מלכיאל בלס
איתמר לוין
שני עררים של עורך דין לא טופלו במשך חודשים ארוכים    בעקבות בדיקתו של רוזן הודיעה מנהלת המחלקה על מינוי אחראי שתפקידו יהיה למנוע עיכובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il