X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התצהיר נמסר במסגרת בוררות בין מי שהיה יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד לבין חיים מנחם, ממנו רכש את חברת הופס המשטרה חקרה חשד לפיו חסן נתן הוראה שגרמה למותו של עובד בנמל - ולא מצאה ראיות
▪  ▪  ▪
חסן. או מס או שקר [צילום: פלאש 90]

בידי המשטרה היה תצהיר שהגיש אלון חסן, ושבו הודה בביצוע עבירות מס בהיקף של מיליון שקל - אך חסן לא הועמד לדין בגינו. כך התברר (יום ב', 17.9.18) בהמשך עדותו של ערן מלכה במשפטו של רונאל פישר. חסן, שהיה יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד,הועמד לדין בעבירות שוחד ומרמה וזוכה; ערעור המדינה תלוי ועומד בבית המשפט העליון.
מלכה טען, כי היה אי-דיוק בהסכם עד המדינה שנחתם עם חסן בידי עו"ד מומי למברגר, אז פרקליט מחוז דרום וכיום המשנה לפרקליט המדינה. בהסכם נאמר, כי פרשת מישוק והחשבוניות הפיקטיביות נמצאת בראשיתה, וכי ייתכן שהיא תסתיים בהחלטה שלא להעמיד לדין; לדברי מלכה, החקירה לא הייתה אז בראשיתה.
בפרשה זו עלו חשדות, לפיהם חסן שכר לצרכיו הפרטיים את עו"ד שמואל מישוק וגרם לכך שהוועד ישלם לו, וכי חסן מסר תצהיר כוזב בהליך בוררות ולפיו רכש על בסיס חשבוניות פיקטיביות את חברת הופס (ספקית של חברת קליר, שהייתה ספקית של נמל אשדוד). שני חשדות אלו לא נכללו בכתב האישום נגד חסן.
בתצהיר, שהוגש במסגרת הבוררות בין חסן לבין חיים מנחם, בעליה של הופס, נאמר: "אין ספק שמדובר במתווה עסקה מנופח שאינו סטנדרטי, שלא שיקף את מחיר העסקה בפועל... באמצע חודש יוני או בסמוך לכך חתמנו עם חיים על זכרון דברים לרכישת המפעל, כאשר הסכום המוסכם לרישום נקבע על סכום מנופח של מיליון שקל בתוספת מע"מ, סכום שלא שיקף את מחיר העסקה, שכן ערכו של המטלטלין היה שווה למחצית הסכום המוסכם לרישום.
"...בנוסף לזכרון הדברים נחתמו שני נספחים נוספים אשר מהווים את עלויות הממכר לכאורה ורשימת ציוד שקיימת להופס הישנה, ביחד עם תמחור עלויות הציוד וסכום כולל, כאשר אותם נספחים היו אמורים לשמש את הופס הישנה ואת חיים לצורך הפקת חשבוניות מס מנופחות בהתאם למתווה שאותו קבעו הצדדים".
פרקליטו של פישר, עו"ד עמית בר, הגיש לבית המשפט את תצהירו של חסן, ומלכה אמר שאין ספק שמדובר בהודאה בעבירות מע"מ; לא זכור לו שראה את התצהיר בעת החקירה. הוא הראה, כי העיתונאית שרון שפורר פרסמה בפייסבוק את הקטע מהתצהיר המהווה את אותה הודאה לכאורה בתרמית מס.
בר תהה מדוע המשטרה לא ביקשה צו מבית המשפט לקבל את התצהיר. מלכה השיב, שהוא מבין את ההיגיון אך כאמור אינו זוכר שראה את התצהיר. לדבריו, היו אפשרויות נוספות, כגון שחסן שיקר בתצהירו, והחוקרים היו צריכים להחליט באלו מההיבטים של פרשת חסן יש להעמיק. News1 מציין, כי משמעות הדבר היא אחת משתיים: או שחסן הודה בעבירות מס או שמסר עדות שקר.
פישר טוען, כי קיימת סתירה מהותית בטענות המדינה בסוגיית חסן (זו שהביאה לפרוץ הפרשה כולה). בכתב האישום נגדו נאמר, כי פישר ידע ממלכה שהחקירה בנושאי מישוק והבוררות כבר נסגרה, וכי הוא הוציא מידי חסן 150,000 דולר בטענה השקרית שעליו לשחד אנשי משטרה כדי לסגור אותה. לעומת זאת, בהסכם עם חסן - שנחתם שלושה ימים לפני מעצרו של פישר - נאמר שהחקירה נמצאת רק בראשיתה. לדברי בר, כל יתר המעורבים בחקירה אמרו שהיא הייתה בראשיתה.
עוד גילה מלכה, כי המשטרה חקרה חשד לפיו חסן הורה למנופאי בנמל להרים מטען יתר של ברזנט ולהפיל אותו על אחד העובדים, אשר נהרג באירוע. לדבריו, הוא אינו זוכר האם חסן נחקר בנושא; הנושא נבדק אבל לא היו ראיות - אמר מלכה. בא-כוחו דאז של חסן, עו"ד בני כץ, טען (כאשר ביקש למחוק את כתב האישום נגד מרשו) שמלכה זיהם את החקירה - בין היתר באמצעות בדיקת נושא המנופאי. בתשובה לשאלת פרקליטו של פישר, עו"ד עמית בר, אמר מלכה שהמידע על המנופאי הגיע במסגרת המידע המודיעיני שהועבר ללהב 433. בר טען, כי כץ רמז שהמידע הועבר למלכה בידי פישר; "רציתי לוודא שזה לא יכול להיות". מלכה אישר שהמידע לא התקבל מפישר.

תאריך:  17/09/2018   |   עודכן:  17/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמית בר / Amit Bar  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שמואל מישוק / Shmuel Mishuk  שרון שפורר / Sharon Shporer  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלון חסן הצהיר: ביצעתי עבירות מס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חפש את הפושעים
יודע  |  18/09/18 07:49
2
פושעים שטייחו את חקירת רות דוד
פושעים  |  18/09/18 08:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעור המדינה: התביעה במשפט פישר לא תוכל לעיין בשלב זה בעדותה של רות דוד במשפט ביטון
איתמר לוין
מלכה טען שנכח בשתי פגישות בהן נדונה האפשרות שנסים מרום יתמנה ליועץ המשפטי של נתיבי ישראל - אבל איכוני הטלפונים הניידים מלמדים שלא היה מצב בו שלושת המשתתפים נכחו באותו זמן באותו מקום
איתמר לוין
מערערת לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, למנוע את פרסום עדותה של דוד במשפטו של יאיר ביטון עד לאחר שתעיד במשפט פישר
איתמר לוין
טוען שלא הדליף לרונאל פישר את מועד המעצר המתוכנן של ששון חי, מנכ"ל חברת משה בוצ'ן ביוב    מסביר את הסתירות בגרסאותיו: "חקירה היא לא דבר נעים, ואחר כך כשאתה יושב ומסדר את המחשבות, אתה זוכר אחרת"
איתמר לוין
ליקויים משמעותיים העולים בחודשים האחרונים בעדותו של ערן מלכה במשפט רונאל פישר, מצביעים על הצורך בתיקונים של ממש בתחום זכויותיהם של חשודים ונאשמים - ברוח דבריה השבוע של שרת המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il