X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני קצינים ושורה של שוטרים טענו בבית המשפט, כי אינם רואים בעייתיות בהפצת תמונות עירום של אזרחים שוטר שהפיץ תמונה כזו נדון לחודשיים עבודות שירות
▪  ▪  ▪
הפרת איסורים ברורים [צילום אילוסטרציה: ויסאם השלמון, פלאש 90]

חבורה של שוטרים הפיצו תמונות עירום חלקיות של עצירה, ואף אמרו בבית המשפט שאינם רואים את הבעייתיות שבכך. אחד מהם אפילו אמר, כי אין פסול בהפצת תמונות של ילדים עירומים שנקלעו לתאונה. כך מגלה גזר דינו של השוטר אייל אביסדריס, שניתן בידי סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, איתן קורנהאוזר.
אביסדריס צילם במאי 2015 בת מיעוטים שעברה ניתוח לשינוי מין (מגבר לאישה), תוך הסתרת הדבר מבני משפחתה וחבריה. הוא צילם את החזה של המתלוננת שחלקו נראה חשוף, והעביר את הסרטון בווטסאפ לעשרת חבריו לצוות. לאחר מכן הופץ הסרטון באינטרנט, הגיע לידיעת משפחתה וחבריה של המתלוננת, היא החלה לסבול הטרדות ונאלצה לעזוב את ביתה בסכנין.
קורנהאוזר אומר (6.9.18), כי פרשת ההגנה חשפה תמונה מדאיגה בנוגע להתייחסותם של כמה שוטרים לאירוע. אביסדריס עצמו טען שלא שם לב לחזה החשוף של המתלוננת, וזאת בניגוד גמור לראיות. פקד דוד שלם אמר בבית המשפט, כי אינו מבין "על איזה השפלה אתה מדבר". חבריו של אביסדריס לצוות טענו, כי לא הבחינו ואף אינם מבחינים כעת בחזה החשוף - למרות שהוא הופיע לכל רוחב המסך.
קורנהאוזר מוסיף: "חלק מאותם שוטרים הרחיבו, כי אינם כל פסול בהפצת צילום המתעד עירום לקבוצות שוטרים, וזאת כחלק מעבודתם, דוגמת רס"ב אריק חכים, אשר העיד כי אינו רואה פסול במשלוח תמונה של ילדים עירומים, שנקלעו לעבירת תנועה, בקבוצה ה'מבצעית'". לדבריו, שוטרים נוספים ובהם שלם דיברו גם הם על נסיבות בהם יפיצו תמונות עירום של אזרחים.
"מדובר בעדויות מטרידות ומעוררות מחשבה לגבי הקלות בה שוטרים האמונים על אכיפת החוק ושלום הציבור, נכונים להפר את פרטיותו של האזרח וכבודו", מדגיש קורנהאוזר. הוא מפנה גם לעדותה של רב-פקד הדס בן-בג'י, עובדת סוציאלית קלינית שטיפלה באביסדריס, מדבריה עולה "שאינה מבינה את הבעייתיות בהתנהלות הנאשם ואף רואה בו קורבן של נסיבות המקרה".
מסקנתו של קורנהזאור היא: "צירוף עדויות השוטרים הרבים שהעידו בבית המשפט, מבסס מצב עגום של התעלמות וחוסר הפנמה מצד אנשי אכיפת החוק לגבי איסורים פליליים ברורים, המחייב עמדה בלתי מתפשרת שתהווה הרתעת הרבים". בשל כך הוא דחה את בקשת ההגנה להסתפק בענישה ללא הרשעה וגזר על אביסדריס חודשיים עבודות שירות. הוא גם חויב לפצות את המתלוננת ב-10,000 שקל. בשולי גזר הדין מציין קורנהזאור, כי נמסר לו ששוטר אינו מפוטר באופן אוטומטי לאחר הרשעה. את המדינה ייצג עו"ד רונן יצחק, ואת אביסדריס - עו"ד אבי חימי.

תאריך:  20/09/2018   |   עודכן:  20/09/2018
+נסגרה תלונת עודה על אום אל-חיראן
19:33 20/09/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מח"ש: עודה נפגע מגז פלפל שהותז לפניו כדין, כאשר סירב להישמע להוראות השוטרים ודחף אותם  ▪  אין די ראיות לקבוע שראש הרשימה המשותפת נפגע מכדור ספוג

עודה, אום אל-חיראן [צילום: מוראד סעיד, אל-ג'זירה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוטר: אין בעיה להפיץ תמונת ילדים עירומים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יצחק דנון
המדינה: הקצין אריאל פישולין והשוטרים הנדי עראידה וישראל שץ תקפו ערבי ליד שער האריות ומסרו דוח כוזב במטרה להצדיק את מעשיהם
עידן יוסף
לאחר שהודיע על אי-הארכת כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך, כינס השר לביטחון הפנים מסיבת עיתונאים והודיע על שמות המועמדים למפכ"לות - הניצבים יורם הלוי ודוד ביתן וניצב בדימוס משה אדרי    "לא מתחרט שמיניתי את אלשיך לתפקיד, אך היו לי חילוקי דעות והבדלי גישות בסוגיות שונות עם המפכ"ל"
איתמר לוין
נתוני המשטרה ומח"ש מגלים שרוני אלשיך לכל הפחות לא הצליח - ואפשר גם לומר שהוא נכשל    מי שטוען שאין להחליף מפכ"ל בזמן חקירות רגישות, מזמין ביצוע פוטש
איתמר לוין
יוצא נגד "מגמה המבקשת לקעקע את הלגיטימציה של מערכת המשפט כולה ושיח מאיים ותוקפני כלפי שופטים וניסיון לדה-לגיטימציה של החלטות שיפוטיות"
איתמר לוין
המשטרה הפרה את הנוהל שלה-עצמה ולא שלחה את המתלוננת לבדיקה רפואית    סולברג: קיום הבדיקה אינו עניין לשיקול דעתו של החוקר; היא מיועדת גם לסייע לקורבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il