X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היסטוריה: נחנך הקו המהיר לירושלים - בשלב הראשון, משך הנסיעה לת"א יהיה כ-43 דקות במקום 28 הקו לא יהיה פעיל בלילות, בשישי ובמוצ"ש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: היציאה מתחנת האומה מסורבלת וארוכה
▪  ▪  ▪
נתניהו וכ"ץ בחנוכת הקו ההיסטורית [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ חנכו (יום ה', 20.9.18) את הקו המהיר לירושלים, שלפי שעה ייצא מנתב"ג ולא מהרצליה כמתוכנן, והנסיעה בו תהיה מותנה בהזמנה מראש באינטרנט ובמספר מוגבל של 400 נוסעים.
פתיחת הקו נעשית לאחר 17 שנות תכנון ותקציב שהוכפל ליותר מ-7 מיליארד שקל, ולמרות הכל - עדיין מדובר באירוע היסטורי.
הנסיעה תהיה בחינם לשלושת החודשים הקרובים. עם זאת, לא יפעל הקו בלילות ונסיעותיו יסתיימו בשעה 20:00. כמו-כן לא יפעל בשישי ובמוצאי שבת, וזאת על-מנת להשלים את עבודות החשמול במקטע שבין תל אביב לנמל התעופה בן-גוריון.
שישה ימים בלבד לפני פתיחת הקו לציבור הרחב, ביומו הראשון של חול-המועד סוכות, עדיין אין לו את אישורי הבטיחות הנדרשים להפעלה המסחרית המצומצמת הזאת, אך גורמים שמעורבים בנושא אומרים שמתן האישורים בישורת האחרונה.
"אני מעדיף רכבת של 80%, שתסיע מאות אלפי ירושלמים", אמר השר כ"ץ. "זה יום חג לירושלים דווקא בתקופה הזאת שיש מי שמנסים לקרוא תיגר ולערער על זיקת העם היהודי ובעלות העם היהודי על ירושלים אנחנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים אנחנו נקרא לקו הזה מסילות דוד המלך - קינג דיויד ריילוויס".
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר כי הוא רואה את חצי הכוס המלאה אך גם את חצי הכוס הריקה - קו שאמור היה להיפתח לפני שנה ונפתח רק עכשיו ולא באופן מלא כמובטח אלא חלקי.
מארגון "תחבורה בדרך שלנו" נמסר: בקרוב נוכל להגיע לירושלים לתל אביב ב-28 דקות, אך הירידה ממפלס הכניסה לתחנה אל הרציפים עלולה לקחת לא פחות מהזמן הזה, בייחוד לאנשים מוגבלי נגישות. הסיבה: מיקום מעליות מתעתע ובעייתי. כל מעלית יורדת מפלס אחד בלבד, ובין כל מעלית עובר מרחק רב כי הן נמצאות בקצוות אחרים של האולם, ממש 'חפשו את המטמון'! נשאלת השאלה: האם מי שתכנן את התחנה גם מתכוון להשתמש בה? והשאלה החשובה יותר: האם מי שאישר את התחנה, כלומר משרד התחבורה, עובד לפי תפישת שירות ארגונית מוטמעת? התשובה העצובה כמובן ידועה לכולנו".
מנכ"ל הרכבת שחר אילון ניסה להסביר את העיכוב בביצוע: "אנחנו ישראלים. אמרו לנו ככה עושים באירופה, אנחנו נעשה יותר משוכלל. ברגע הובע איזשהו חשש במשטרה, בכיבוי, במד"א עם כל הלחץ ועם כל זה שאתה רוצה לעשות מסיבת עיתונאים. אמרנו רגע". מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל ניסתה אף היא: "הפעם הראשונה שמחשמלים רשת רכבות במדינת ישראל. זה פרויקט כל כך מורכב של גשר מסילה, גשר מסילה, אין כזה בעולם בכלל. זה כל כך מורכב ונפלנו על חברה ספרדית שעובדת עם סייסטות בצהריים וזה קשה". לדבריה, הבחירה בחברה הספרדית "סמי" לבצע את העבודות המורכבות האלו הייתה טעות משום שלא עמדה בקצב.
ההמתנה להחלפת הקו לכיוון תל אביב תהיה בת 12 דקות. הקו ייפתח בעוד ארבעה חודשים עד לתחנת ההגנה ואילו הפתיחה עד הרצליה נדחתה למועד לא ידוע. ראובן קוגן, לשעבר סמנכ"ל פיתוח תשתיות ברכבת ישראל, אמר בראיון לכאן רשת ב' כי אינו מעורה בפרטים, אך מעריך שהקו יגיע להרצליה בעוד כחצי שנה: "אני לא חושב שזה פארסה. אני חושב שמה שנפתח היום זה אחד הפרויקטים היותר מורכבים וחשובים של רכבת ישראל בעשורים אחרונים. זה נכון גם למדינת ישראל כולה. אני אגיד לכם שלפני 5 שנים הגעתי לתפקיד של סמנכ"ל לפיתוח, התחלתי לעסוק בפרויקט הזה. אז הערכות בענף מה שנקרא, היו שהפרויקט יפתח בסוף 2020 ואנחנו היום מתחילים לראות את הקו הזה פועל באמת. אני ממש לא חושב שזה טרוויאלי.
"הקו הזה הוא באמת קו מאוד-מאוד משובח. עכשיו אנחנו מדברים על קו רכבת המהיר לירושלים צריך לזכור - זה בערך 10 פרויקטים שמקובצים ביחד ובונים את הקו. זה מתחיל עם הקו מנהרות וגשרים שכולנו מכירים אותו ממשמר איילון עד התחנה בירושלים וזה פרויקט החישמול, כי הוא בעצם לב האירוע פה בקו הנוכחי. אבל זה גם שדרוג של תחנות של תל אביב ושדרוג של מתחם לוד שהוא הולך לתחזק את כל המערכים האלה ופרויקט הקטר חשמלי עצמו שזה פרויקט מאוד מאוד מורכב שתחילתו בגרמניה וסופו בארצות כאן בישראל.
"המועד של מרס 2018 שחיינו איתו בערך 4 שנים וחצי הוצע על ידי, בסדר? על-ידי הנהלת רכבת ישראל, המנכ"ל בעז צפריר. אני הייתי סמנכ"ל לפיתוח ונתנו את המועד הזה לא בגלל שום גחמה פוליטית, אלא צריך להבין איך פרויקטי תשתית בישראל מתנהלים. פחות או יותר עשר שנים לוקח לעשות תוכנית סטוטורית שתהפוך את הפרויקט לחוקי. במוסדות התכנון חובה על התשתיות הלאומיות או ועדות אחרות ואחרי זה יש 5-4 שנים של ביצוע וזה מתחלק לשניהם. 50 אחוז ביצוע עצמו שהקבלנים עובדים ובונים את התשתית וכן 50 אחוז זה כל מיני תיאומים בין רשויות השלטון, או הרשויות המקומיות או חברות התשתית או כל מיני גופים אחרים שחקני וטו. עכשיו השחקנים האלה בגדול מאוד רוצים את הפרויקט - כמו כולנו. כשבאים לדון איתם ולתאם כל אחד רואה את האינטרס המאוד-מאוד צר שלו ודוחה את הבעיה כי לא בא לו עכשיו לבוא לדון על מה קורה עם ההשפעה של מערכת החשמול על צינור כזה או אחר של חברת דלק, בשביל לבוא ולכנס את התהליכים האלה קבענו לוח זמנים שהיה באמת-באמת על גבול הבלתי אפשרי כי הבנו שאם לא נבוא ונביא את המועד הזה למועד מאוד-מאוד צפוף באמת נפתח בסוף ב-2020. אני חושב שנכון שהייתה דחייה מלאכותית קצת של כחצי שנה עד שנוכל לראות את הרכבות נוסעות באמת, אבל לפחות הפרויקט הזה נפתח כשנה וחצי לפני, נקרא לזה ככה של המועד המשוער לפני כ-5 שנים. בסוף יש פתרון לנוסעים מתל אביב לירושלים שנכון לא 28 דקות, הוא כ-43 דקות עם מעבר בתחנת נתב"ג, אבל זה עדיף מכשעה וחצי נסיעות".

תאריך:  20/09/2018   |   עודכן:  20/09/2018
+תושבי נהריה: הקו לירושלים - על חשבוננו
17:19 20/09/18  |  עידן יוסף

בנהריה תושבים רבים זועמים על קו הרכבת החדש לירושלים וטוענים כי הוא בא על חשבונם. שתי רכבות בשעה לכיוון באר שבע הורדו מהלו"ז, והועברו לטובת הקו החדש וכתוצאה מכך תושבי נהריה והאזור סובלים עכשיו ממיעוט של רכבות. נורית שטרקמן, יושב-ראש העיר בנהריה, אומרת שהגיעו אליה עשרות תלונות במשך הימים האחרונים. ברכבת ישראל מפנים את האצבע לכיוון משרד התחבורה, שהוא הקובע את לוחות הזמנים. יצוין כי כתוצאה מדילול השירות נפגעים גם תושבי עכו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: מעדיף רכבת של 80%, שתסיע מאות אלפי ירושלמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בתום 11 שעות של משא-ומתן הוחלט להיכנס למו"מ אחרי החגים עם עובדי הרכבת    עד אז לא צפויים שיבושים בתנועת הרכבות והנהגים המִתחלים חוזרים לעבודתם
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות בסכום של כ-2.69 מיליארד שקל    למעלה ממחצית מהסכום הוקצב למשרד התחבורה לשם בניית נתיבי תחבורה ציבורית ונתיבים מהירים, לצד חניונים נלווים ל-11,000 כלי רכב    20 מיליון שקל הוקצו להרחבת תוכנית מגן רקיע להגנת מטוסים אזרחיים    למעלה מ-90 מיליון שקל הועברו כתוספת לחיזוק הפריפריה החברתית והגאוגרפית
עידן יוסף
רכבת ישראל הודיעה כי אין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות, למרות כל הניסיונות להימנע מכך    הוועד: אם אכן הודיעו עובדים רבים כל כך על מחלה, מוזמנת הנהלת הרכבת לבדוק את הסיבות שהובילו למחלות העובדים ולטפל בהן
עידן יוסף
סרטון ידידותי שהפיקה רכבת ישראל חושף את נוסעי קו הרכבת המהיר לירושלים לאופן בו עליהם לנהוג במקרה של שריפה    האם זו הדרך של רכבת ישראל להתריע מפני סבירות גבוהה לאירוע מעין זה?
עידן יוסף
מחקר של רכבת ישראל מגלה: כ-5,500 נוסעים מגיעים לתחנות הרכבת עם האופניים בכל בוקר, אך פחות מ-20 אחוזים עושים שימוש במתקנים הייעודיים לחניית אופניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il