X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש ממשלת פינלנד, יוהה סיפיליה [צילום: AP]
שירות צבאי בפינלנד: יבוטל הפטור על-רקע דתי
חברי הארגון המשיחי "עדי יהוה" קיבלו פטור משירות צבאי ואזרחי בשל התנגדותם להרג ולתרומת דם בית המשפט העליון קבע כי מדובר באפליה לרעה של שאר אזרחי המדינה

ממשלת פינלנד הודיעה לפרלמנט (יום ו', 21.9.18) כי החליטה לבטל את הפטור משירות צבאי ואזרחי שניתן בשלושים השנים האחרונות לחברי הארגון המשיחי-נוצרי, "עדי יהוה". הממשלה מסרה כי הפטור הפלה בין קבוצות שונות בחברה הפינית, בכך שהעניק פטור לקבוצה אחת וחייב קבוצות אחרות להמשיך להתגייס.
חברי "עדי יהוה" מתנגדים להרג ולמלחמות בטענה שדם הוא קדוש. הם אינם תורמים דם ואינם מקבלים עירויי דם, גם במקרים של סכנת חיים. פעילותם מוגבלת במדינות מסוימות, ביניהן: רוסיה, סין ומרבית המדינות המוסלמיות. בקוריאה הדרומית ובאריתריאה נמצאים במעצר מאות מחברי הארגון בשל סירובם להתגייס לצבא. גם בישראל עדי יהוה מסרבים להתגייס לצה"ל.
בעשר השנים האחרונות עלתה מספר פעמים לדיון ציבורי בפינלנד היוזמה לביטול הפטור משירות שניתן ל"עדי יהוה". בראשית השנה חלה תפנית בדעת הקהל לאחר שבית המשפט העליון ביטל עונש מאסר שהוטל על משתמט משירות צבאי, משום שקיבל את טענתו כי הוא מופלה לרעה אל מול אנשי "עדי יהוה" שאינם מחויבים להתגייס.
שירות החובה בצבא הפיני נמשך שנה לכל היותר. נשים אינן מחויבות לשרת בצבא אולם מחויבות בשירות אזרחי. החוק במדינה מעניק פטור משירות רק ל"עדי יהוה" ולספורטאים מצטיינים. בשנה האחרונה נהנו מהפטור 130 "עדי יהוה". מאז ההחלטה על מתן הפטור בשנת 1987, לא חל גידול במספרם של חברי הארגון בפינלנד.

תאריך:  21/09/2018   |   עודכן:  22/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות צבאי בפינלנד: יבוטל הפטור על-רקע דתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אויויוי
שמ  |  23/09/18 10:39
 
- יש לך את זה ביותר מטופש?
אלטע קאקער  |  23/09/18 18:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ראש ממשלת ישראל לשעבר בתום פגישתו בפריז עם יו"ר הרשות הפלשתינית: "חסרו לי שלושה או ארבעה חודשים"    אבו מאזן במסר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "מוכן למו"מ גלוי או חשאי עם ישראל"
עומר כרמון
דוברו של ולדימיר פוטין דחה את דבריו של השר לענייני מודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא ענה לטלפונים של נשיא סוריה בעקבות הפלת מטוס הביון הרוסי    צה"ל: "לא השתמשנו במטוס הרוסי כמגן למטוסינו"
יואב יצחק
כפי שחשפנו ב-News1 - לבייב נטש את אנגליה והוא מבצר עסקיו ומגוריו ברוסיה    ל-News1 נודע עוד: חקירה סמויה ומסועפת מתנהלת נגדו במשך כמה חודשים מצד רשויות החוק באנגליה בחשד לעבירות חמורות בעסקי מקרקעין שבוצעו באמצעות חברת אפי פיתוח הרשומה בלונדון ובעסקי יהלומים בהיקף כספי כולל של מאות מיליוני דולרים    עשרות חשודים סומנו, כולל בלדרים שהבריחו יהלומים    לבייב זוכה להגנתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הנמנה עם ידידיו
עידן יוסף
במכתב שהוציאה הרשות לבעלי הרישיון היא מודיעה להם כי הבקשה שלהם אינה עולה בקנה אחד עם המנגנון הקבוע בחוק הרשות השנייה לביטול הרישיון    על-מנת לבצע את המיזוג על ערוץ עשר להודיע על סגירת הערוץ ולהוציא את אפיק 14 למכרז
גלי וינרב
רגע אחרי האקזיט, אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה, מדבר    הדומי חושף לראשונה כי מאמצי הפיתוח של מוצר מזור X שהוביל למכירה, החלו כבר ב-2011    "ב-2016 מדטרוניק רצו לרכוש את מזור על בסיס המוצר הסודי. אמרתי להם - אני עלול לא לצאת טוב מול השוק. בוא נחשוף את המוצר והשת"פ וניתן לשוק להעריך אותו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il