X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"ניהול רשלני ומצגי שווא"

מפרק רוביקון נגד ברמלי

עו"ד ארז חבר תובע 75 מיליון שקל מהבעלים והמנכ"ל לשעבר, מרעייתו ומנושאי משרה בטענה שכספי המשקיעים זרמו בין היתר לכיסיהם של ברמלי ומשפחתו
▪  ▪  ▪
ברמלי. חובות של 300 מ"ש [צילום: כפיר חרבי]

מפרק חברות רוביקון ביזנס גרופ וקרן קלע, עו"ד ארז חבר, תובע 75 מיליון שקל מהבעלים לשעבר, אמיר ברמלי, מנושאי משרה ומיועציה החיצוניים של הקבוצה. כמו-כן נתבעת חברת הביטוח AIG.
התביעה הוגשה (20.9.18) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ברמלי, שהיה מנכ"ל שתי החברות; רעייתו, דניאלה קלמס-ברמלי, שהייתה דירקטורית ברוביקון ובעלי קרן קלע; שמואל קלמי סמנכ"ל, פיתוח עסקי ברוביקון; סיון ציבולסקי ושהם גביזון, שגייסו משקיעים ולקוחות; היועצות המשפטיות, עוה"ד דגנית שלום ויפעת שוורצברד; רו"ח נחום חרדון ומשרד זיו-האפט BDO, רואי החשבון של החברות; רו"ח ישראל עופר; והכלכלנית של הקבוצה, לירז קוגמן.
בתביעה נאמר, כי קרן קלע גייסה עשרות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, והיא נחזתה לקרן המעמידה הלוואות ל-72 שעות. לימים הוצעו מסלולי השקעה נוספים, לרבות בחברות בהם השקיעה קבוצת רוביקון או במסלולים שהובטחו בשעבוד ונדל"ן, ואולם רוב המשקיעים סברו, כי הם משקיעים באותה פעילות של העמדת הלוואות גישור.
קרן קלע התחייבה מראש לתשואה באחוזים משתנים לפי מסלול ההשקעה, אולם בכל מקרה באחוזים גבוהים במיוחד. לימים התברר, כי בפועל לא התקיימה פעילות כלשהי של מתן הלוואות גישור. כל הכספים שהזרימו המשקיעים לחברות קלע זרמו מיד לחשבונות הבנק של רוביקון, ששימשה כזרוע ההשקעות של קרנות קלע, ומשם הוזרמו להשקעות שביצעה רוביקון, למימון שוטף של אחזקותיה ולכיסיהם של ברמלי, בני משפחתו וגורמים נוספים.
לטענת חבר, חקירת הנסיבות שהביאו לפירוק החברות וליצירת חובות כבדים בסך 300 מיליון שקל העלתה, כי החברות נוהלו ברשלנות ותוך הצגת מצגי שווא רשלניים למשקיעים בידי הדירקטורים ונושאי המשרה. לדבריו, הקריסה היא תוצאה של הפרת חובות חקוקות ועצימת עיניים שאפיינה את הדירקטורים ונושאי המשרה, שלקחו חלק בהשקעות עתירות סיכון בסכומים של עשרות מיליוני שקלים. כל אלו נעשו ללא התייעצות עם מומחים בתחום, ללא הליך מסודר של קבלת החלטות מיודעות, ללא פיקוח, ללא דרישת חוות דעת והערכות שווי, ללא עריכת דיון מהותי לגופו של עניין לפני קבלת ההחלטה, וללא יצירת בטוחות מתאימות.
קבוצת רוביקון, נאמר בתביעה, התנהלה כמחזה של שחקן יחיד בדמותו של ברמלי, כאשר הסובבים אותו מהווים ניצבים במחזה. בכך הפרו הדירקטורים ונושאי המשרה את חובתם לפקח על פעולות המנכ"ל, להפעיל שיקול דעת עצמאי, לשאול שאלות, ולבחון ולפקח על החלטות משמעותיות. טרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  25/09/2018   |   עודכן:  25/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפרק רוביקון נגד ברמלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארז חבר לא שווה שום דבר, אם
חבר של האסלה אולי  |  25/09/18 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
התקשורת הערבית דיווחה כי משלוח ראשון של אמצעים לשיבוש מכ"ם הגיעו לסוריה    העברת מערכת הנ"מ החדישה תיכנס לפעולה בתוך כשבועיים    ברוסיה מאשימים כי מטוס הקרב ישראלי התחבא מאחורי האיליושן הרוסי
יצחק דנון
קרן הפנסיה האמריקנית Inflight Supplies and Service טוענת שלוי אורבך מפר את ההסכם לפיו השקיעה בחברת טק-פרדס לשימור מידע על עסקות
איתמר לוין, יצחק דנון
הרב משה הבלין תובע את תאגיד כאן, בטענה שדרישתו למנוע את העסקת יוצאי אתיופיה בחברת הסעדה מבוססת על הנחיות הרבנות הראשית בנוגע למתן הכשר למהדרין
מירב ארד
יקבל שכר בעלות 10,000 דולר ארה"ב לחודש ויהיה זכאי לתוכנית אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה
אלעזר לוין
ההסכם אינו פותר את המחלוקת על השליטה בחברה בין שיכון ובינוי לדיין-אפולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il