X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבטיח שארה"ב תגיב אם אסד ישתמש שוב בנשק כימי אומר שההכרה בירושלים כבירת ישראל מקדמת את השלום עם הפלשתינים משבח את קים על אומץ ליבו
▪  ▪  ▪
טראמפ. "העם האירני זועם" [צילום: מרי אלטפר, AP]

ארה"ב לעולם לא תסכים שהנשק הקטלני ביותר בעולם יהיה בידי המשטר הרצחני ביותר בעולם, אשר בין היתר מאיים להשמיד את ישראל - מצהיר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בהתייחסו לביטול עסקת הגרעין עם אירן. הוא דיבר (יום ג', 25.9.18) בעצרת הכללית של האו"ם.
לדברי טראמפ, שליטי אירן אינם מכבדים את המדינות השכנות וגונבים את כספי המדינה על-מנת להעשיר את עצמם ולהפיץ שנאה במזרח התיכון ומחוצה לו. "העם האירני זועם בצדק. שליטיו נטלו את כספו לכיסיהם והשתמשו בו כדי להפיץ רוע, תוקפנות והתפשטות". הוא קבע, כי כל פתרון בסוריה חייב לטפל במשטר האירני האכזרי (כלשונו) אשר סייע למשטרו של בשאר אסד.
"הסכם הגרעין היה מתת שמים למנהיגי אירן", המשיך טראמפ. "שנה לאחר חתימתו גדל תקציב הביטחון האירני ב-40%, והכסף שימש לבניית טילים, מימון טרור וסיוע לרצח המוני בסוריה ובתימן". הוא הודיע, כי ארה"ב תטיל עיצומים נוספים על אירן, מעבר לאלו שכבר נכנסו לתוקף ולאלה שיחלו ב-5.11.18, ואשר שהיא פועלת על-מנת לצמצם בצורה משמעותית את ייצוא הנפט האירני. "אנחנו מבקשים מכל מדינות העולם לבודד את המשטר באירן ולתמוך בתושבי אירן הנאבקים לקבל בחזרה לידיהם את דתם ומורשתם".
טראמפ הזכיר ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירות ארה"ב אליה. "ארה"ב מחויבת לשלום ויציבות במזרח התיכון, כולל לשלום בין ישראל לפלשתינים", אמר בלא להתייחס לתוכנית שמגבש ממשלו. "הכרה בעובדות הברורות [ירושלים כבירת ישראל] מקדמת מטרה זו ולא פוגעת בה. לא נישאר שבויים בתפיסות ובידי 'מומחים' שטעו שוב ושוב".
בהתייחסו למלחמה בסוריה אמר טראמפ, כי היעד חייב להיות סיום העימות הצבאי באמצעות פתרון פוליטי שיביא בחשבון את רצונותיו של העם הסורי. "ארה"ב תגיב אם משטר אסד ישתמש שוב בנשק כימי", התחייב טראמפ. הוא שיבח את ירדן ומדינות אחרות [בלא לנקוב בשמה של טורקיה], אשר קלטו את הפליטים מסוריה, ואמר שהוכח שהדרך הטובה ביותר לטפל בפליטים היא בסמוך ככל הניתן לארצותיהם. טראמפ גם אמר שיש לפעול לסיום "המלחמה האיומה" בתימן, אם כי לא פירט.
לדברי טראמפ, "גישתנו החדשה במזרח התיכון משיגה שינוי היסטורי". הוא תיאר את פעילותן של מדינות המפרץ ובראשן סעודיה נגד הטרור, הזכיר את סילוק דאעש מהשטחים בהם שלט בסוריה ובעירק, והצהיר שארה"ב תמשיך לפעול כדי למנוע מהאיסלאם הקיצוני כסף, שטחים וחדירה לתחומה. "מדינות האזור לבדן יחליטו על גורלן", הדגיש טראמפ.
טראמפ נקט בגישה מתונה במיוחד כלפי קוריאה הצפונית - אותה איים להשמיד בנאומו בעצרת בשנה שעברה. הוא אמר ששתי המדינות שותפות לרצון לפרז את חצי-האי הקוריאני מנשק גרעיני, ומנה את הישגי פסגת סינגפור: "טילים לא עפים מצד לצד", פיונגיאנג הפסיקה את הניסויים הגרעיניים, סגרה כמה מתקנים צבאיים והחזירה בני ערובה ונעדרים אמריקנים. טראמפ הודה לקים ג'ונג-און "על אומץ ליבו והצעדים שנקט", אם כי הדגיש שנותרה עוד עבודה רבה ושהעיצומים לא יוסרו לפני הפירוז מנשק גרעיני. הוא גם הודה לקוריאה הדרומית, יפן וסין על תמיכתן בעבר ובעתיד במגעים מול קוריאה הצפונית.
בסוגיית ההגירה אמר טראמפ, כי לכל מדינה יש זכות לקבוע את מדיניותה בהתאם לצרכיה - בדיוק כמו שארה"ב עושה. "לכן לא נשתתף בהסכם הבינלאומי על הגירה. ההגירה איננה יכולה להישלט בידי גוף בינלאומי שאינו חייב דין וחשבון למדינות השונות". לדעת טראמפ, הפתרון הטוב ביותר לבעיית ההגירה הוא סיוע לארצות המוצא, כך ש"יהיו גדולות שוב" ויוכלו לספק את צורכי תושביהן. הוא הזכיר את גל ההגירה מוונצואלה, ואמר ששוב הוכח שהקומוניזם והסוציאליזם נכשלים בכל מקום. טראמפ הודיע שממשלו יטיל עיצומים נוספים על ונצואלה, שיכוונו נגד הנשיא ניקולס מדורו ומקורביו.

תאריך:  25/09/2018   |   עודכן:  25/09/2018
+רוחאני תקף את הסיוע האמריקני לישראל
21:51 25/09/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאשים את האמריקנים כי "ריבוי הפשעים של ישראל נגד הפלשתינים לא יוכל להתקיים ללא הסיוע מצד ארה"ב" ובמקביל קורא לנהל עימה מו"מ  ▪  מקרון ועבדאללה: אין חלופה מלבד שתי מדינות

רוחאני מוזמן לנאום [צילום: ריצ'רד דרו/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
כמחצית מההרוגים חיילי משמרות המהפכה וכמחצית עיתונאים, נשים וילדים    ארבעה טרוריסטים ירו ממרחק רב לעבר משתתפי מצעד צבאי וצופים וחוסלו בידי כוחות הביטחון האירניים
איתמר לוין
שר החוץ דאז נותר המום אחרי דיון על אירן, אפגניסטן וקוריאה הדרומית    טראמפ ראה את סירובה של אירופה לתמוך בעיצומים על אירן כהוכחה לכך שאין המדובר בבני ברית אמיתיים
עומר כרמון
חבר הפרלמנט היהודי, ד"ר סיאמק מרה סדק, אומר באירופה: "המיעוטים המתגוררים במזה"ת חייבים את חייהם לכוח קודס האירני ולגנרל סולימאני, על שהגן עליהם מפני הטרוריסטים של דאעש"    שר החוץ האירני בירך את היהודים: "חג ראש שנה שמח מאוד, מלא בשלום ובהרמוניה"
יוסי מנשרוף
עלי חמנאי מסרב לאפשר לחסן רוחאני להיוועד עם דונלד טראמפ, כחלק מתפיסה אידיאולוגית נוקשה. וושינגטון מצידה דורשת לנהל מו"מ רחב היקף
חובב לויטס
השבת גופות החללים והנעדרים הוא תנאי מקדים, בל יעבור, לעצם פתיחתו של דיון עם חמאס בנושא הסדרה    מעבר לאספקט האנושי, מוכרחים לאותת לעולם שישראל מבינה דבר או שניים בדיפלומטיה מזרח תיכונית    כך מצהיר פרופסור עוזי רבי ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון
רשימות נוספות
השר כ"ץ: ברית כלכלית עם הסונים - נגד אירן  /  איציק וולף
אירן תמכור לצבא סוריה מטוסי קרב ומערכות טילים  /  עומר כרמון
נתניהו: מי שמאיים עלינו בכליה - נמצא בסכנה דומה  /  איציק וולף
ישראל מול אירן (ד')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
ישראל מול אירן (ג')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
ישראל מול אירן (א')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il