X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתם מגיעים לגוגל. iPhone של אפל [צילום: אפל]
כדי לשמור על שליטתה בשוק
גוגל משלמת לאפל מיליארדים
ניתוח שוק: בשנת 2018 שילמה גוגל לאפל 9 מיליארד דולרים ובשנה הבאה יגדל הסכום ל-12 מיליארד בתמורה לסכום הדמיוני: הגולשים במכשירי iPhone iPad ו-iPod Touch מופנים למנוע החיפוש של גוגל

גוגל שילמה בשנת 2018 תשעה מיליארד דולרים לחברת אפל כדי שמנוע החיפוש שלה יופיע כברירת המחדל בדפדפן האינטרנט של אפל - ספארי. כך מעריכה (שבת, 29.9.18) קבוצת גולדמן זקס. לפי ההערכה, בשנה הבאה יגדל הסכום ל-12 מיליארד דולרים.
מדובר בגידול עצום בסכום שמעבירה גוגל למי שנחשבת כיריבתה הגדולה. מסמכי בית משפט משנת 2014 חשפו כי לפני ארבע שנים עמד הסכום השנתי על מיליארד דולרים.
חברת גוגל שהכנסותיה מבוססות על פרסום זקוקה לשיתוף הפעולה של ספארי - המשמש כדפדפן המובנה במכשירי iPhone iPad ו-iPod Touch. מאז השקת ספארי לפני 15 שנה, נתח השוק שלו מבין כלל הדפדפנים גדל בהדרגה:31 אחוזים כיום בארה"ב ו-14.5 אחוזים - נתח שוק עולמי.
בעבר הפנתה מערכת העוזרת האישית וירטואלית - סירי (הפועלת בחלק ממכשירי iOS של חברת אפל) למנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. אולם בשנה שעברה הפך גוגל גם בסירי לברירת המחדל. בראשית השנה חשפה אפל שיתוף פעולה נוסף עם יריבתה כשדיווחה שהיא עושה שימוש בשירותי הענן של גוגל כדי לאחסן חלק מהמידע של שירות ה-iCloud שלה.
גוגל שמחזיקה ב-59.7 אחוזים מנתח השוק העולמי ו-49 אחוזים מנתח השוק בארה"ב, ממשיכה לשמור על שליטתה בשוק בזכות הכספים שהיא מעבירה לאפל. חברת אפל היא כיום החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. בחודש שעבר הייתה לחברה הציבורית הראשונה בהיסטוריה ששוויה חצה את רף טריליון הדולר במהלך המסחר.

תאריך:  29/09/2018   |   עודכן:  29/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוגל משלמת לאפל מיליארדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גוגל הוא האיום על חופש הביטוי
רון ה.  |  29/09/18 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בכיר המפלגה הגרמנית המואשמת באהדה לנאצים, מברך על הקמת תא יהודי במפלגה: "נכון שיש עלייה בגרמניה בפשעים האנטישמיים. אבל אותם פשעים מבוצעים בידי מוסלמים"    "נכון שהנאצים ביצעו פשעים נגד האנושות, אבל הגיע הזמן להביט קדימה"
עומר כרמון
"ישראל צריכה להיות הכוח הדומיננטי מבחינה ביטחונית, עם הסכם שלום או בלעדיו. זה התנאי שלי. אנשים שואלים: האם ניתן להגדיר את זה כמדינה פלשתינית. אני לא יודע. תחליטו אתם"    "אעיין בתוכנית השלום האמריקנית ברצינות ובראש פתוח"
יואב יצחק
כחלק מהסדר חובות בסך 3 מיליארד ש"ח בחברת אפריקה ישראל ומכירת השליטה לידיו של מוטי בן-משה ניתן בבית המשפט המחוזי לאיש העסקים לב לבייב הפטר מתביעות אישיות    מידע רב ומוכמן הועבר למשטרה ולרשות ניירות ערך בדבר חשדות לגניבות ולמעילות באפריקה ישראל ומעורבותו של לבייב    גופים אלה נמנעו במשך שנים מפתיחת חקירות ולא טרחו להביא המידע בפני נשיא בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין ובכך גרמו פאשלה גדולה
עומר כרמון
בתגובה לנאום נתניהו באו"ם, רוסיה מרחיבה את רשת ההגנה שלה גם לביירות    שר החוץ הרוסי: "התחלנו בהעברת הטילים למשטר אסד. מזהירים את ישראל לא להפר את המרחב האווירי של לבנון"    "אירן היא בעלת בריתנו ואינה תומכת בטרור"
עומר כרמון
מנחה הקורס ומחבר המילון הראשון העברי-אינדונזי אומר ל-News1: "שאלתי את עצמי כיצד יכול להיות שהאומה היהודית קשורה תמיד לסטיגמה שלילית ולדימוי ירוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il