X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבולשת תאסוף עדויות - כנראה רק על טענותיה של בלייסי-פורד - ותעביר אותן לבית הלבן, שיחליט האם להמשיך בהליך המינוי לבית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
קוואנו. מידע חדש? [צילום: AP]

ה-FBI לא יקבע האם יש אמת בטענות נגד השופט ברט קוואנו, אלא יעביר לבית הלבן את העדויות שיגבה - מבהירים (שבת, 29.9.18) גורמים בבולשת הפדרלית המצוטטים בוושינגטון פוסט.
הבית הלבן והרפובליקנים בסנאט נאלצו להסכים לפתיחת בדיקת הרקע שביצעה הבולשת לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הכריז על מועמדותו של קוואנו לבית המשפט העליון. זאת, לאחר ששלוש נשים ובראשן ד"ר כריסטין בלייסי-פורד טענו שביצע כלפיהן עבירות מין או שהיו עדות לעבירות כאלו לפני כ-35 שנה - כאשר קוואנו היה תלמיד תיכון ובשנתו הראשונה באוניברסיטת ייל. בעדותו בסנאט (27.9.18) אמר קוואנו, כי ישתף פעולה בכל חקירה עליה תחליט הוועדה, כולל בבדיקה נוספת של ה-FBI.
בדיקות רקע של הבולשת נערכות לכל המועמדים לתפקידים פדרליים בכירים. קוואנו והרפובליקנים ציינו שוב ושוב, כי ב-26 השנים האחרונות הוא עבר שש בדיקות כאלו - כולל כאשר הצטרף לסגל הבית הלבן של ג'ורג' בוש הבן וכאשר התמנה לשופט בבית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון - ולא נמצא בו כל רבב. הבדיקה האחרונה נערכה כאמור כעת, וגם היא לא העלתה דבר - אך המתלוננות נחשפו רק ערב ההצבעה על המינוי בוועדת המשפטים של הסנאט.
הגורמים ב-FBI הסבירו, כי אין המדובר בחקירה פלילית, שכן העבירות המיוחסות לקוואנו כבר התיישנו, אלא בחידוש של בדיקת הרקע. המשמעות היא, שהסוכנים לא ישתמשו בצווי הבאה ובצווי חיפוש, ולא יוכלו לכפות על עדים להעיד. הבולשת רק תעביר לבית הלבן את המידע הגולמי שתאסוף, בלי לקבוע האם יש בו אמת ובוודאי שללא המלצות כלשהן. הלשכה המשפטית בבית הלבן, בראשותו של דונלד מק'גאהן - האמור לפרוש לאחר אישור מינויו של קוואנו - היא שתצטרך לקבוע האם יש ראיות לכאורה המצדיקות את ביטול המינוי, או שניתן לבקש ממליאת הסנאט לאשר אותו.
עם זאת, עבודת הבולשת עשויה להניב מידע חדש. כך למשל, ייתכן שמי שסירבו להעיד בדלתיים פתוחות בפני ועדת המשפטים או מסרו רק הצהרות קצרות בכתב, יסכימו לדבר בצורה מלאה ודיסקרטית עם הסוכנים. הדבר נכון לגבי עדים אפשריים משני הכיוונים. מארק ג'אדג', חברו של קוואנו מימי התיכון אשר הכחיש את טענותיה של בלייסי-פורד - ולפיהן היה עד ואף שותף למעשיו של קוואנו - יסכים לדבר עם הבולשת, אמר עורך דינו. למרות שלא מדובר בחקירה לכל דבר, עדיין מסירת עדות שקר מהווה עבירה פלילית חמורה וגורם שידרבן את העדים לומר אמת. מובן גם, שחקירה מקצועית ובלתי פומבית צפויה להניב מידע אמין יותר מאשר חקירה פוליטית המתנהלת בשידור חי.
בשלב זה לא ברור מה יהיה היקף הבדיקה. ועדת המשפטים ביקשה מטראמפ שהבדיקה תהיה מוגבלת ל"האשמות עכשוויות אמינות" כלפי קוואנו ושהדוח יימסר לה בתוך שבוע מאתמול. טראמפ הורה על הבדיקה בהסתמך על בקשת הוועדה, ולכן יש חשיבות לניסוח הדברים. בלייסי-פורד הייתה היחידה שהעידה בפני הוועדה. דבורה רמירז העלתה את טענותיה בראיון למגזין ניו-יורקר, ואילו ג'ולי סוונטיק הסתפקה במכתב ששלח בשמה עורך דינה. לכן נראה על פניו, שהבדיקה יכולה להתייחס רק לטענותיה של בלייסי-פורד.

תאריך:  29/09/2018   |   עודכן:  29/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-FBI לא יפסוק לגבי קוואנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זו פרשה מאד מרחיבת אופקים
אלטע קאקער  |  29/09/18 23:37
2
"מובן גם........
אורח  |  30/09/18 04:37
 
- הכי טוב שתפסיק להאמין בלוין
מובן היטב  |  30/09/18 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מינוי השופט קוואנו
עומר כרמון
ועדת המשפט של הסנאט המליצה לדחות בשבוע את ההצבעה על מינוי ברט קוואנו כדי לאפשר חקירה של התלונות נגדו    הנשיא דונלד טראמפ חלק שבחים למתלוננת נגד מועמדו לעליון: "טובה ואמינה"    על השופט קוואנו אמר: "יוכר בעתיד כשופט נהדר בבית המשפט העליון"
איתמר לוין
הסנאטור ג'ף פלייק הודיע שיתמוך במינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון של ארה"ב ובכך הבטיח רוב של 10:11 בוועדת המשפטים
איתמר לוין
אדוארד ליוס מסביר בפייננשל טיימס את הקשר ההדוק בין הקרב על מינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון לבין הבחירות לקונגרס בעוד שישה שבועות
איתמר לוין
טראמפ: קוואנו הראה לארה"ב מדוע מיניתי אותו    אם ועדת המשפטים תאשר את המינוי, תעבור ההכרעה למליאת הסנאט ולארבעה סנאטורים שטרם החליטו כיצד יצביעו
איתמר לוין
טוען שההאשמות על תקיפה מינית נובעות מהכעס על טראמפ וחשש בלתי מוצדק מעמדותיו המשפטיות    "הליך האישור הפך לחרפה לאומית. זה קרקס. זה רצח אופי גרוטסקי"    מצהיר שלא יסיר את מועמדותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il