X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תיעוד שיגור הטיל בידי הטלוויזיה האירנית
שיגור שניים מהטילים ממערב אירן
שידור נלהב בטלוויזיה האירנית המתעד את שיגור הטילים
הטילים בהם נעשה שימוש בתקיפה בסוריה נמצאים בידי חיזבאללה ומכסים את מרבית שטח ישראל יעד התקיפה מהווה נקודה אסטרטגית בגשר היבשתי שאירן מנסה להקים בין טהרן לביירות
▪  ▪  ▪

אירן שיגרה הלילה (שני, 1.10.18) ששה טילים בליסטיים משטחה לעבר מטרות בסוריה. לאחר מכן בוצעה תקיפה באמצעות כלי טייס בלתי מאוישים על אותן מטרות. על הטילים הבליסטיים ששוגרו מאירן נכתב: "מוות לישראל". "מוות לארה"ב". "מוות לסעודיה". לטענת האירנים, מספר "מנהיגי טרור נהרגו".
הטילים שעברו מרחק של 570 ק"מ, שוגרו מהעיר האירנית כרמאנשאה בחבל הארץ כורדיסטן (המרוחקת כ-120 ק"מ מגבול אירן-עירק) והתפוצצו בעיר אל-בוכמאל במזרח סוריה על גדות נהר הפרת - בסמוך לגבול סוריה-עירק.
האזור שהותקף נמצא בשנתיים האחרונות במוקד תקיפות אמריקניות, אירניות, סוריות ורוסיות ולפי פרסומים זרים גם ישראליות - בשל קרבתו למעבר הגבול אל-קאים המהווה צומת חשובה בניסיון של אירן להקים גשר יבשתי בין טהרן לביירות. גשר יבשתי זה יאפשר לאירן גישה כלכלית לים התיכון, בנוסף לאפשרות לגישה ישירה לארגון הטרור חיזבאללה הפועל בחסותה.
הטילים בהם עשו שימוש משמרות המהפכה האירנים הם מסוג קיאם 1 - טיל בליסטי לטווח קצר שפותח בידי אירן בסיוע קוריאה הצפונית ומהווה שיפור של טיל הסקאד סי הסובייטי (שנבנה על בסיס עקרונות הפעולה של הטיל הנאצי (V-2), וכן טילים מסוג ד'ואלפקאר המבוססים על טילי הפאתח 110 שהועברו בידי אירן וסוריה לחיזבאללה ומכסים כיום את מרבית שטחה של ישראל.
טהרן טוענת שהתקיפה היא נקמה להתקפת הטרור לפני עשרה ימים במצעד צבאי בעיר הוואז, בו נרצחו 25 בני אדם, מתוכם לפחות 12 חיילי משמרות המהפכה האירניים. ארגון בשם "התנועה הערבית-פטריוטית של אהוואז", שלטענת המשטר האירני ממומן בידי סעודיה, נטל אחריות לפיגוע. דובר הצבא האירני טען כי הפיגוע בוצע בידי ארה"ב וישראל: "מבצעי הפיגוע קשורים לארה"ב ולמוסד הישראלי. הם התאמנו בשתי מדינות במפרץ הפרסי".
בחודש יוני בשנה שעברה תקפה אירן באמצעות שבעה טילים בליסטיים מדגם ד'ואלפקאר, מטרות של דאעש במזרח סוריה. התקיפה הייתה בתגובה לסדרת פיגועים של דאעש בטהרן בהם נרצחו 18 בני אדם.

תאריך:  01/10/2018   |   עודכן:  01/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתקפה אירנית באמצעות טילים בליסטיים וכטב"מים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תמשיכו להפחיד אותנו
ארי כספי  |  1/10/18 19:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
אירן מכחישה את המידע שהציג ראש הממשלה על מחסן גרעיני סודי שקיים בטהרן    "העולם רק יצחק בקול רם על סגנון כזה של נאום שקרי"    שר החוץ הלבנוני הגיב על מיקומי מפעלי הטילים בביירות שהציג נתניהו: "ישראל ממציאה תירוצים להצדקת תקיפה"
איציק וולף
ראש הממשלה הציג בפני העצרת הכללית של האו"ם מיקום מדויק ותמונות של מתקן גרעיני סודי של אירן בטהרן    "אלה הקואורדינטות המדויקות. אתם מוזמנים לבקר"    קרא לראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשלוח באופן מיידי פקחים למקום    "נפעל נגד אירן בסוריה, בלבנון ובעירק"    נזף ביו"ר הרשות הפלשתינית: "הנשיא עבאס, אתה משלם בגאווה לטרוריסטים פלשתינים שרצחו יהודים. ככל שהם רוצחים יותר אתה משלם יותר, ואתה מגנה את המוסר הישראלי?"
בצלאל לביא
בעייתה של ישראל מורכבת במיוחד כיוון שהיא מוצאת עצמה לבדה במערכה    לראשונה מזה 70 שנים לא היה עד כה לארה"ב תפקיד פעיל שיסייע לישראל מעבר לתמיכה מילולית
עידן יוסף
הנשיא האמריקני השתתף בדיון על נשק להשמדה המונית ואמר: "אירן השתמשה בכספים שקיבלה כדי לממן טרור. אסור שלטהרן יהיה נשק גרעיני"    על קוריאה הצפונית הוסיף טראמפ: "מאמין שיהיו חדשות טובות משם בשנים הקרובות"    מאשים את סין בהתערבות בבחירות אמצע הכהונה
עידן יוסף
מאשים את האמריקנים כי "ריבוי הפשעים של ישראל נגד הפלשתינים לא יוכל להתקיים ללא הסיוע מצד ארה"ב" ובמקביל קורא לנהל עימה מו"מ    מקרון ועבדאללה: אין חלופה מלבד שתי מדינות
רשימות נוספות
טראמפ: עוד עיצומים על אירן  /  איתמר לוין
25 נרצחים בפיגוע טרור באירן; ישראל מואשמת  /  עומר כרמון
טילרסון על טראמפ: הוא מטומטם מחורבן  /  איתמר לוין
עלי לא-לא  /  יוסי מנשרוף
ושבו בנים לגבולם  /  חובב לויטס
ישראל מול אירן (ד')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il