X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרב על המינוי לעליון בארה"ב

תיתכן הרחבה בבדיקת קוואנו

טראמפ: הבולשת יכולה לראיין את מי שהיא רוצה בגבולות ההיגיון, כולל את קוואנו עצמו - ובלבד שתסיים את עבודתה עד יום שישי הקרוב
▪  ▪  ▪
קוואנו. טראמפ מאמין להכחשותיו [צילום: AP]

הבית הלבן הסמיך את ה-FBI לחקור עדים ככל שירצה בנושא השופט ברט קוואנו, ובלבד שהעדויות יימסרו לו עד יום שישי הקרוב (5.10.18) – מדווח ניו-יורק טיימס. הנחיית הבית הלבן באה (יום ב', 1.10.18) לאחר שהדמוקרטים בסנאט תקפו את צמצום בדיקת הרקע בנוגע לטענות על תקיפות מיניות בשנות ה-80 המיוחסות למועמדו של הנשיא דונלד טראמפ לבית המשפט העליון.
סוכני הבולשת כבר סיימו לראיין את ארבעת העדים היחידים שסימנו עד כה. אחד העדים הוא מארק ג'אדג', חברו של קוואנו לבית הספר התיכון. כריסטין בלייסי-פורד, הטוענת שקוואנו ניסה לאנוס אותה בשנת 1982, אמרה שג'אדג' נכח גם הוא באותו חדר. ג'ולי סווטניק - שלא מסרה עדות או תצהיר - טוענת שהשניים נהגו לגרום לנערות להשתכר או להיות מסוממות כדי שאחרים יאנסו אותן.
כמו-כן נגבתה עדותה של דבורה רמירז, הטוענת שקוואנו אנס אותה בשנה הראשונה בה למדו באוניברסיטת ייל. רמירז העלתה את טענותיה בראיון למגזין ניו-יורקר ולא מסרה תצהיר כלשהו; ניו-יורק טיימס סירב לפרסם את טענותיה לאחר שלא מצא להן ראיות. שני עדים נוספים הם ללנד קייזר, שהייתה מיודדת עם בלייסי-פורד בתיכון, הוזכרה על ידה כעדה לנסיון האונס אך הכחישה את דבריה; ופ"ג' סמיית', עד נוסף בשמו נקבה בלייסי-פורד ואשר גרסתו לא נשמעה לפני כן.
טראמפ עצמו אמר היום, כי הוא בעד בדיקת מקיפה של ה-FBI וכי אין לו התנגדות לכך שהסוכנים יגבו עדות גם מקוואנו עצמו, ובלבד שהדבר ייעשה במהירות. "הבולשת צריכה לראיין כל מי שהיא רוצה, ובלבד שהדבר יהיה בגבולות ההיגיון, אבל היא צריכה להיות מודרכת – כשם שאני מודרך – על-פי מה שהסנאטורים מבקשים", אמר. לדברי טראמפ, לא יתנגד אם גם סוונטיק תרואיין, אם כי העיר שלדעתו אמינותה נמוכה מאוד; הבולשת לא תכננה עד כה לגבות את עדותה.
הממשל ביקש במקור לאשר את מינויו של קוואנו עד היום – מועד פתיחת שנת המשפט בארה"ב – ולאחר העלאת ההאשמות מצידה של בלייסי-פורד תכנן להביא מחר את מועמדותו של קוואנו לאישור הסנאט. טראמפ והרפובליקנים שואפים לאשר את המינוי לפני הבחירות לקונגרס בעוד חמישה שבועות, גם מחשש שהדמוקרטים יזכו ברוב בסנאט ויטרפדו אותו וגם כהישג מרכזי שיוכלו להציג לתומכיהם.
טראמפ שב ואמר, שהוא מאמין להכחשותיו של קוואנו ושהתהליך הוא מאוד בלתי הוגן, אם כי ציין שישקול מחדש את המינוי אם הבולשת תמצא עדויות המצדיקות זאת. "דעתי אינה נעולה", הבטיח. יצוין, כי ה-FBI לא יחווה את דעתו לגבי אמינות הטענות, אלא רק יעביר את העדויות כמות שהן להכרעתו של הבית הלבן.

תאריך:  01/10/2018   |   עודכן:  01/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיתכן הרחבה בבדיקת קוואנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ציד מכשפות כמו נגד דרייפוס
רון ה.  |  2/10/18 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מינוי השופט קוואנו
עומר כרמון
הוושינגטון פוסט: "כנראה הקריקטורה הטובה ביותר בתיאור היחס לצדק בממשל טראמפ"    הקריקטוריסט: "הרפובליקנים בוועדת המשפט של הסנאט רצו לחנוק את הצדק לפני שתהיה לו הזדמנות להשמיע את קולו"
איתמר לוין
הבולשת צפויה לגבות עדויות משלושה מחבריו של קוואנו לבית הספר התיכון ומהאישה הטוענת שהוא אנס אותה בשנה הראשונה באוניברסיטת ייל
איתמר לוין
הבולשת תאסוף עדויות - כנראה רק על טענותיה של בלייסי-פורד - ותעביר אותן לבית הלבן, שיחליט האם להמשיך בהליך המינוי לבית המשפט העליון
עומר כרמון
ועדת המשפט של הסנאט המליצה לדחות בשבוע את ההצבעה על מינוי ברט קוואנו כדי לאפשר חקירה של התלונות נגדו    הנשיא דונלד טראמפ חלק שבחים למתלוננת נגד מועמדו לעליון: "טובה ואמינה"    על השופט קוואנו אמר: "יוכר בעתיד כשופט נהדר בבית המשפט העליון"
איתמר לוין
הסנאטור ג'ף פלייק הודיע שיתמוך במינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון של ארה"ב ובכך הבטיח רוב של 10:11 בוועדת המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il