X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צעד ראשון מסוגו נגד אישה

מורה סרבנית גט הושעתה

משרד החינוך נענה להוראת בית הדין הרבני בחיפה והשעה מורה, המסרבת מזה שמונה שנים לקבל גט מבעלה ביה"ד מאיים לפרסם את שמה ולשלוח אותה למאסר אם תתמיד בסירובה
▪  ▪  ▪
משרד החינוך. "מחויב לציית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

משרד החינוך השעה מעבודתה כמורה אישה המסרבת לקבל גט, וזאת בעקבות צעדים נגדה שנקט בית הדין הרבני האיזורי בחיפה. הנהלת בתי הדין מסרה (יום ד', 3.10.18), כי זוהי הפעם הראשונה בה מופעלים עיצומים חריפים נגד סרבנית גט, לאחר שעד כה הופעלו על גברים סרבני גט.
הבעל הגיש את תביעת הגירושין לפני שמונה שנים, בית הדין קבע שעל בני הזוג להתגרש - אך האישה מסרבת. ההרכב בראשותו של הרב יצחק אושינסקי קיבל עד כה 285 החלטות בתיק, שרובן עוסקות בסרבנותה של האישה. לפני שנתיים החליט בית הדין להטיל על הסרבנית צווי הגבלה, ואלה אושרו על-ידי נשיא בית הדין הרבני הגדול דאז, הרב יצחק יוסף, כנדרש במקרה של צווי הגבלה לאישה.
לפני שלושה חודשים נכנסו הצווים לתוקפם והם כוללים: צו עיכוב יציאה קבוע מהארץ, מניעת דרכון, מניעת רשיון נהיגה, מניעת כהונה בתפקיד ציבורי, מניעת עיסוק במקצוע מוסדר על-פי דין או עסק הטעון רישוי והגבלה בבנקים כלקוח מוגבל. בית הדין ביקש ממשרד החינוך להשעות את האישה מעבודתה כמורה עד שתסכים לקבל את הגט ולדווח לו בתוך שבועיים על ביצוע ההחלטה.
משרד החינוך הודיע על ההשעיה והוסיף: "מחובתו של משרד החינוך ליישם כלשונו את צו ההגבלה אשר ניתן על-ידי בית הדין הרבני מכוח סמכותו המעוגנת בחוק. זאת למרות הפגיעה הכלכלית הכרוכה במניעת העסקתה עד למועד בו יקוים על ידה פסק הדין של בית הדין הרבני. האישה מוצאת לחופשה ללא תשלום מעבודתה כמורה ומחנכת עד לקבלת החלטה אחרת מבית הדין הרבני ומתוקף החובה לבצע הוראה שיפוטית שניתנה על-ידי בית הדין הרבני מכוח סמכותו".
בית הדין הודיע, כי אם עד סוף חודש תשרי (9.10.18) לא תבקש האישה מועד לסידור גט וזאת ללא כל תנאי, הוא ישקול להחריף את הצעדים נגדה. בין היתר, עשוי בית הדין להטיל עליה קנס חודשי או שבועי, להתיר לפרסם את שמה ואף לשלוח אותה למאסר.

תאריך:  03/10/2018   |   עודכן:  03/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת להורות לשקד להקים ועדות בדיקה בראשות שופטים בדימוס לבחינת מעשיה של רות דוד כפרקליטת מחוז וטיפולה של מערכת האכיפה בחשדות נגדה
איתמר לוין
עיריית תל אביב טוענת בעתירתה לבג"ץ, כי לשר כ"ץ אין סמכות לתת הוראות מקצועיות לחברת נתיבי איילון והוא אינו יכול למנוע ביצוע עבודות שכבר אושרו כחוק
מירב ארד
דברי עו"ד זליקנד מקדמת המדינות והחקיקה של שדולת הנשים בישראל    ח"כ מוסי רז: הממשלה מחמשת את הציבור משום שהיא לא מסוגלת להגן עליו
עמירם ברקת
הדוחות הכספיים של ממשלת ישראל מגלים כי ההוצאה השנתית של משרדי הממשלה גדלה מתחילת העשור מ-202 ל-310 מיליארד שקל    לאן הלך הכסף? לשכר, לקצבאות, למחיר למשתכן ולהוצאה שוטפת של המשרדים האזרחיים    החשב הכללי: "המידע בדוחות מפריך מיתוס או שניים"
איתמר לוין
שני עובדים בחברות ביטחוניות נעצרו בחשד ששילמו שוחד בסכומים גדולים תמורת הטית מכרזים לטובת החברות בהן הם מועסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il