X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הושבתה עקב דליקה שפרצה במהלך עבודות שיפוץ בשבת עלות הקמת מערך הרכבות החדש נאמדת בכ-100 מיליון שקל לראשונה: מערכת כיבוי אש בקרונות הנוסעים
▪  ▪  ▪
הכרמלית. חודש הרצה [צילום: ראובן כהן]

מערך המטרו החיפני "הכרמלית", הרכבת התחתית של העיר, שניזוק קשות במהלך ביצוע עבודות שיפוץ בשבת, ישוב לחדש את פעילותו (יום ה', 4.10.18, בשעה 16:30), וזאת לאחר יותר מ-400 יום בהם הושבת.
במהלך החודש הקרוב תעבור הכרמלית תקופת הרצה, אשר במהלכה יוכלו הנוסעים לנסוע בה ללא תשלום. עם סיום תקופת ההרצה, יוכלו הנוסעים לנסוע בה באמצעות רב-קו, תוך אפשרות לבצע מעבר מהאוטובוס או מהמטרונית אל הכרמלית וממנה בפרק זמן של 90 דקות, כמקובל בתחבורה הציבורית.
מערך הרכבות החדש של הכרמלית, שנבנה על-ידי התאגיד השוויצי, "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות אשר נאמדת בכ-100 מיליון שקל, כולל שתי רכבות, כאשר בכל אחת זוג קרונות בעלי 48 מקומות ישיבה, בנוסף למקומות עמידה, והן תוכלנה להסיע כ-264 נוסעים בו-זמנית - סה"כ כ-528 נוסעים בשתי הרכבות בו-זמנית.
מהירות הנסיעה של הכרמלית תהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו - מכיכר פריז לגן האם ולהפך - ב-10 דקות, הכוללות גם עצירות לאיסוף ולהורדת נוסעים בתחנות הביניים. הכרמלית החדשה תהיה כלי התחבורה הראשון בארץ, בו מותקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית בתוך קרונות הנוסעים.
בכרמלית הותקנה מערכת תאורה דקורטיבית, ממושבים מרופדים ומערכת מיזוג-אוויר חדשנית. בנוסף, יש בקרונות החדשים מתקנים להובלת אופניים ומסכי מידע לנוסע, אשר מציגים את מיקומה המדויק של הרכבת על ציר הנסיעה שלה בכל רגע נתון. בקרונות החדשים מותקנת מערכת כריזה, בה יימסר מידע לנוסעים בשלוש שפות (עברית, אנגלית וערבית) טרם הגעת הרכבת לתחנה. ההודעה תכלול את שם התחנה הקרובה ואת כיוון הנסיעה הכללי.
בכניסה לכל תחנה ולאורך הרציפים מותקנים מסכי מידע, בהם יוצג מידע המציין באופן גרפי את מיקום כל אחת משתי הרכבות ואת משך זמן ההגעה המשוער לכל תחנה. בדרך זו יוכלו נוסעים הממתינים ברציפים לדעת מתי הרכבת הבאה אמורה להגיע, ומהו כיוון נסיעתה. כמו בקרונות, כך גם ברציפים, תפעל מערכת כריזה שתודיע על הרכבת הצפויה להיכנס לתחנה ומהו כיוון נסיעתה.
הנוסעים בכרמלית יוכלו להיעזר במסכי המידע המותקנים בה, על-מנת להתעדכן בתדירות קווי האוטובוס, המטרונית או רכבת החוף, הסמוכים לתחנות הכרמלית, וכך יוכלו לתכנן את מסלול נסיעתם בצורה מיטבית.
לאחרונה עברו קרונות הכרמלית החדשים בהצלחה רבה סדרת בדיקות, אשר נועדו לבחון את רמת תקינותן של מערכות גילוי האש וכיבויה המותקנות בהם. את הבדיקות ביצעו אנשי מעבדת בטיחות מגרמניה, והן כללו מספר ניסויים, אשר דימו היווצרות עשן בטמפרטורה גבוהה בתוך חלל קרונות הנוסעים ובדיקת משך הזמן שחולף עד לגילוי העשן ולתחילת הפעלתה של מערכת הכיבוי. הניסויים נעשו על-ידי שימוש במחולל עשן מלאכותי, אשר חומם בעזרת כוהל, הנחשב לחומר בעירה נקי שאינו משאיר סימני פיח. הבדיקות שערכו אנשי המעבדה עברו בהצלחה רבה, לאחר שהימצאות העשן בקרונות זוהתה על-ידי הגלאים בתוך פחות מ-60 שניות, המהוות עמידה בתקן האירופי למדד זה.
בהנחיית ראש עיריית חיפה, כוללת הכרמלית, כאמור, מערכת כיבוי-אש אוטומטית בכל אחד מהקרונות, ולא רק בלוחות החשמל, כפי שנהוג כיום ברכבות אחרות. באופן זה, מצויד מערך הקרונות החדש במערכת כיבוי-אש, המבוססת על התזת מים מנחירי התזה מיוחדים בתקרת הקרון, אשר יוצרים "ערפל מים" ("Water Mist") בתוך חלל הקרון.
מדובר באחת המערכות המתקדמות בעולם לכיבוי אש, בבחינת מהירות כניסתה לפעולה מרגע זיהוי העשן בקרון והיא הותקנה בתיאום עם רשות הכבאות וההצלה ועל-פי דעתה המקצועית. בכל אחד מהקרונות החדשים מותקנים חמישה גלאי עשן, כאשר על-מנת למנוע התראות שווא, מופעלות המערכות רק לאחר גילוי העשן על-ידי שני גלאים לפחות. עם גילוי העשן, מופעלת מערכת הכיבוי, אשר ממלאה את חלל הקרון בחלקיקי מים בלחץ גבוה במיוחד, המנמיכים את עוצמת האש ואת נפח הגזים הנפלטים בזמן השריפה, ובכך מפחיתים באופן ניכר את מידת הסכנה הנשקפת לחיי הנוסעים. בנוסף, קיימת אפשרות לנהג הרכבת להפעיל את מערכת הכיבוי באופן ידני, על-פי שיקול דעתו.
שעות הפעילות של הכרמלית יהיו בימי חול החל בשעה 06:00 ועד חצות, והיא תצא מהתחנה בכל 12 דקות. בימי שישי תפעל הכרמלית עד השעה 15:00 והיא תשוב לפעול במוצ"ש, כשעה לאחר צאת השבת ועד חצות.

תאריך:  03/10/2018   |   עודכן:  03/10/2018
+פרשה 1267: הוארך מעצר הבכיר במשרד התחבורה ושל 4 חשודים נוספים
21:49 03/10/18  |  עידן יוסף

בהמשך לחקירת פרשת שחיתות לכאורה במשרד התחבורה, האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרם של הבכיר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ושל שלושה חשודים נוספים מחברת תחבורה ציבורית עד יום שני הקרוב. מעצרה של חשודה נוספת הוארך עד יום ראשון. פרסום פרטי החשודים מעוכב עד מחר בצהריים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכרמלית חוזרת: נסיעות חינם למשך חודש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עודף הריכוזיות בניהול ענף התחבורה הציבורית עשוי להיות הגורם שאפשר את הפרשה הנוכחית. חוקרי המשטרה יצטרכו לשאול בין היתר על ההיגיון שבחלוקת הקווים, צינור החמצן שניתן לנסיעות ריקות וה"הנחות" התפעוליות למפעילי האוטובוסים
עידן יוסף
המשטרה עצרה לחקירה חמישה ועיכבה לחקירה שניים בחשד להעדפה במסירת קווי תחבורה ציבורית תמורת שוחד    חשד למעורבות בקבלת דבר במרמה, מרמה הפרת אמונים וכן עבירות נוספות
עידן יוסף
משרד התחבורה: נוסעי תחבורה ציבורית שלא יכלו לשלם עבור נסיעתם בשל תקלה במכשיר התיקוף אינם חייבים לשלם תמורתה בנסיעה הבאה    עם זאת, לא נשללת האפשרות שייקנסו בקנס שיבוטל בהמשך
עידן יוסף
הסגירה תהיה ליום אחד בסוף השבוע בשל עבודות במקטע בנימינה-חדרה
עידן יוסף
ההנחה כאילו ככל שידברו על הנושא יותר כך תגדל ההיתכנות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת אינה יותר מאשר זריעת אשליות. מעל 80 שנה בוחרים חילוניים ללכת עם הראש בקיר במקום להסיט את ההגה למציאת פתרונות יעילים שיתנו מענה לניידות תחבורתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il