X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המאבק בתאונות האופניים החשמליים

התליית רישיון לרוכב פחות מבן 16

משרד התחבורה גיבש תוכנית חדשה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש)
▪  ▪  ▪
יועמ"ש משרד התחבורה והשר כ"ץ

משרד התחבורה מפרסם (יום ד', 3.10.18) תוכנית חדשה שגיבש, הכוללת שורה של צעדים מעשיים שנועדו להגביר את בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, בישיבה שהתקיימה בלשכתו שבירושלים.
בישיבה התקבלו מספר החלטות המתייחסות לכשירות הרוכב והכשרתו, להחמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן לפעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים. זאת לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים.
רוכבי האופניים החשמליים מתחלקים כיום לשניים: אלה המחזיקים ברישיונות נהיגה לכלי רכב דו-גלגלי או לרכב פרטי או תלמידים בני 16 הנמצאים בהליך של לימוד תיאוריה בבתי הספר. על-פי התוכנית החדשה, החל ב-1 בינואר 2019, יחויבו תלמידים אלה לעבור קורס מיוחד קצר הכולל בחינה בסופה שבו יקבל התלמיד אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) תפעל להכשרת התלמידים בבתי הספר.
במסגרת התוכנית הוחלט על עיצום חמור למי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16 - דחיית מתן רישיון הנהיגה בשנה. בנוסף לכך, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש). כמו-כן הוחלט על החרמת האופניים למי שייתפס נוהג מתחת לגיל 16, כמצוין בחוק.
כמו-כן, הוחלט כי הרשויות המקומיות יהיו רשאיות לבטל רשיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים בלתי חוקיים או כאלה שיספקו אופניים לא חוקיים, ובמידת הצורך לקנוס אותם ב-10 אלפים שקלים לכל אופניים.
בנוסף, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בגלגינוע (קורקינט חשמלי) בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או בנסיעה עם אוזניות ועוד.
השר כ"ץ הורה לבחון את המשמעויות והאפשרות להצמדת לוחית זיהוי לאופניים חשמליים שתאפשר זיהוי של האופניים. בנוסף הנחה לבחון את הדרכים לחייב את רוכבי האופניים החשמליים בשימוש באפוד זוהר ובפנס תקניים במהלך רכיבה בלילה. כ"ץ הנחה לבצע את התוכנית בשיתוף משטרת ישראל ומשרד החינוך.
שר התחבורה הנחה להאיץ את מיזם "האופנידן" במסגרתו מוקמת רשת של מסלולי אופניים מיוחדים ומתקדמים בכל גוש-דן. ה"אופנידן" הוא מיזם ענק בהיקפו המייצר רשת שבילים מהירים לאופניים ב-14 רשויות ברחבי מטרופולין גוש-דן באורך של יותר מ-100 קילומטרים. עלותו נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקל.
בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, היועצת המשפטית של המשרד, מלי סיטון, המדען הראשי, שי סופר, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת, סמנכ"ל בכיר תנועה, אבנר פלור ואנשי מקצוע נוספים.

תאריך:  03/10/2018   |   עודכן:  03/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
מאשים כי אנשים רוכבים על אופניים כי אין תחבורה ציבורית ראויה    "שר התחבורה מתעלם מהעניין כאילו שהוא לא אחראי. בדיוק כמו שנתניהו מתעלם מהצרות בעזה ומשאיר אותנו עם ליברמן"
מירב ארד
משפחתו מסרה: "רגע לפני שהלך מאתנו, חגג ארי שלנו יום הולדת 17. אף ילד בעולם לא צריך להסתלק ממנו בגיל 17"    המשפחה הודיעה כי תתרום את איבריו    הנהג החשוד עצור עד יום ראשון
יצחק דנון
עמותת הסיוע הרפואי תובעת 13 החברות המנפיקות ביטוח חובה, בטענה שעליהן לשפות אותה על הסיוע השיקומי שהיא מגישה לנפגעי תאונות הדרכים מאז שנת 2010, בה הסתיים ההסכם שלה עם אבנר
עומר כרמון
השופט האמריקני ויליאם אטקינסון במשפטו של נהג שיכור שדרס למוות אם ובתה: "כשקראתי את המכתבים של בני המשפחה, הבנתי את כאבם. אני יכול רק לדמיין כיצד ארגיש אם אשתי ובתי לא ישובו הביתה לילה אחד"
עו"ד אריאל פרויליך
הרשות מציעה שחברות הביטוח ישלמו גמלאות חודשיות לנפגעי תאונות דרכים, במקום פיצוי חד-פעמי. זוהי הצעה מיותרת, שרק תזיק לנפגעים ותסבך לאין ערוך את תשלום הפיצויים
רשימות נוספות
בטרם עת: יו"ר הרלב"ד פורש במפתיע  /  עידן יוסף
"המצלמות אמינות ובדרך לחזרה לשימוש"  /  איתמר לוין
עו"ד תבע: כל הפיצוי כשכ"ט  /  איתמר לוין
הכל בגלל חוסר ריכוז  /  ראובן לייב
115 הרשעות - ונוהג  /  איתמר לוין
טיפול בתאונות-דרכים כחלטורה  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il