X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלכה טען בחקירתו במח"ש: אפרים ברכה אסר עלי לחקור חשד לפיו חצרו של פינטו קיבלה סכומים משמעותיים מארגון פשיעה שהלבין הון אומר בעדותו: צר לי, אך זו האמת
▪  ▪  ▪
ברכה. "מלכה הורס אותי" [צילום: משטרת ישראל]

עדת המדינה במשפט רונאל פישר, ע"י, אמרה בחקירתה במח"ש, כי היא וערן מלכה אספו מידע על נשיא בית המשפט העליון דאז, אשר גרוניס. לדבריה, הם גם התכוננו למסור מידע על ניצב מני יצחקי ועל תת-ניצב אפרים ברכה, אם תיפתח חקירה נגדם.
מלכה אמר בעדותו (יום ה', 4.10.18), כי יהושע לובינסקי אמר לו שבנו, רשם בית המשפט העליון גלעד לובינסקי-זיו שהיה עוזרו המשפטי של גרוניס, דואג לקדם הליכים שאביו יוזם. לובינסקי הגיש תלונות על המתרחש בעיריית ראשון לציון, פישר ייצג אותו, מלכה טיפל בהן ולאחר מכן היו ללובינסקי טענות כבדות על אופן הטיפול. לדברי מלכה, כל שעשה היה לבדוק האם קיים רשם שכזה. לגבי יצחקי וברכה אמר, כי שמות אלו עלו באופן כללי בשיחות של השלושה, ללא כוונה מוגדרת.
ע"י נשאלה על "קלפים" - כלשון חוקרי מח"ש - שהיא ומלכה החזיקו למקרה שייחקרו, והעלתה את שמותיהם של גרוניס ולובינסקי-זיו. הבדיקה הייתה האם גרוניס דן בעתירות שמגיש לובינסקי האב. מלכה השיב, שהוא ופישר שוחחו על לובינסקי והלה אמר שהוא מגיש עתירות לבית המשפט העליון. הם רצו לבדוק האם הוגשו עתירות שקיבלו עדיפות, "כדי להכין את עצמנו למאבק נגדו". מלכה עמד על כך, שכל המטרה הייתה להתגונן מפני לובינסקי. "המטרה הייתה להראות שהוא לא כזה תמים כפי שהוא מתאר את עצמו. זה לא היה קשור אליהם [לגרוניס וללובינסקי-זיו]", טען מלכה.
סניגורו של פישר, עו"ד עמית בר, טען שהמטרה הייתה לאסוף מידע שלילי לצרכיהם של מלכה וע"י, וציין שעל-פי עדותה של ע"י - פישר כלל לא היה קשור לאיסוף זה, אותו ביצעו היא ומלכה. מלכה עמד על עמדתו. השופט משה סובל שאל את מלכה האם השתמש בחקירתו במידע שאסף על לובינסקי. מלכה השיב בשלילה ואמר שאינו זוכר מדוע, למרות שנחקר על הפרשה והודה בה.
בחקירתו במח"ש סיפר מלכה, כי ברכה אסר עליו להזמין לחקירה את הרב יאשיהו פינטו, במסגרת חקירה של חשד להלבנת הון רחבת היקף דרך ארגון הפשיעה של אבי גבאי. "הייתה תנועה רצינית מאוד של כסף מהחברות האלו לחצר של פינטו", אמר בחקירתו. "היו הרבה ראיות לכך". ברכה היה מחסידיו של פינטו, עד שהלה ניסה לשחד אותו. מלכה הגיב בעדותו באומרו, כי ההתעסקות בדבריו אלו אינה רלוונטית לכתב האישום ורק פוגעת בזכרו של ברכה.
"כשהגענו לחקירה של פינטו, אפי אמר לי: לא נוגעים בפינטו", אמר מלכה בחקירתו. לדבריו, לאחר התפוצצות פרשת פינטו-ברכה הוא נתן משמעות לאירועים אלו והבין אותם. בר שאל למה התכוון, ומלכה השיב שאינו זוכר; "עובדתית זה מה שהיה". בר: "אתה מנסה להגיד להם שהוא [ברכה] לא כזה צדיק?" מלכה: "זה מה שאתה אומר. אני לא זוכר". מלכה חזר על הדברים בחקירה נוספת לאחר מספר ימים. "כל מה שאמרתי הוא אמת לאמיתה. צר לי", אמר בעדותו.
בר ציין, כי שלושה ימים לפני התאבדותו אמר ברכה ליו"ר עמותת השוטרים, אושרה אסף, כי "ערן מלכה הורס לי את החיים ומספר עלי שקרים", ולאחר שיחה זו הזהירה אסף את ניצב רוני ריטמן שברכה עלול להתאבד. בר: "אני מצפה שעכשיו תגיד ששיקרת בכל הדברים האלה ובהקשרים שעשיתי". מלכה: "מצטער, אני לא יכול".
בהמשך חקירתו במח"ש אמר מלכה, כי פישר ייצג את ברכה וגבה ממנו שכר טירחה מוקטן. בר אמר, כי החוקרים בדקו את כל ספרי הנהלת החשבונות של משרד פישר ולא מצאו כל ראיה לכך. "זה מה שהיה", השיב מלכה. בר: "והרשויות לא עשו עם זה כלום". מלכה: "זו בעיה שלהן".
טענה נוספת שהעלה מלכה בחקירתו הייתה, שבשנת 2012 הביאו ברכה וניצב מני יצחקי לסגירת התיק נגד קובי כחלון - אחיו של השר משה כחלון ומי שהיה אז סגן ראש עיריית ירושלים. היו בידיו מסמכים שלטענתו הוכיחו זאת, והוא מסר אותם לחוקרי מח"ש. "בגדול, יצחקי סגר תיק לחבר שלו", אמר היום. לדבריו, היה זה תיק בו היו ראיות מספיקות ושהיה מקום להעמיד לדין את כחלון. "ברכה התבקש לעדן את חוות הדעת ועשה את זה לבקשתו של יצחקי", הוסיף.
בר הראה, כי בחקירתו טען מלכה שרות דוד סגרה - כאשר הייתה פרקליטת מחוז תל אביב - תיק נגד ראש עיריית רחובות או נגד ראש עיריית פתח תקוה, וזאת למרות שערים אלו מצויות בסמכות פרקליטות מחוז מרכז. מלכה השיב, שטעה בתום לב ושלא ניסה להפליל במכוון אנשים חפים מפשע כפי שטען בר.
אמירה נוספת של מלכה בחקירתו הייתה "איזה אומץ יש לכם להגיש את כתב האישום הזה לבית המשפט המחוזי בירושלים", בטענה שלפישר היה קשר חברי עם צבי סגל, שהיה אז שופט בכיר בבית משפט זה. בעדותו הסביר, שביטא בכך את חששותיו מפני השפעות אפשריות לנוכח התמודדותו של סגל על תפקיד פרקליט המדינה. עוד אמר בחקירתו, כי השופט גלעד נויטל רמז לפישר שהוא עומד לזכות את עו"ד יעקב וינרוט; בעדותו אמר מלכה, כי רק חזר על מה ששמע מפישר.
מלכה חזר בו מחלק מן הטענות שהטיח בניצב בדימוס ברונו שטיין, אך עמד על כך שהשתתף בפגישה בה תכננו שטיין ופישר לשבש הליכים. בר ציין ששטיין לא הועמד אפילו לדין משמעתי בעקבות טענותיו של מלכה, והלה אמר שהוא מספר את הידוע לו ואינו יודע מדוע הוחלט לסגור את התיק נגד שטיין.

תאריך:  04/10/2018   |   עודכן:  04/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  אפרים ברכה  אשר גרוניס / Asher Grunis  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  גלעד נויטל / Gilad Neitel  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הלבנת הון  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יאשיהו יוסף פינטו  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מנחם (מני) יצחקי / Menahem Yizhaki  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמית בר / Amit Bar  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  צבי סגל  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רוני ריטמן / Roni Ritman  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדת המדינה ומלכה אספו חומר על גרוניס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מסר מעולה של האסטרטג מהפנטהאוז
אסטרטג  |  4/10/18 13:43
2
פושעים שטייחו את חקירת רות דוד
פושעים  |  4/10/18 15:14
3
KARAATI V'HEVANTI- SH'CHITUT
Haim Mevin  |  4/10/18 15:53
4
יושרה
והגינות מקצועית  |  5/10/18 00:55
5
על גרוניס אפשר להאמין...
במו עיני  |  5/10/18 03:02
 
- גרוניס אלשיך תשובה
ברוקל  |  6/10/18 09:26
6
איתמר פחדן
שמצנזר  |  5/10/18 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ברכה
איתמר לוין
טוען בעדותו שהייתה מעורבות חריגה של בכירים בחקירת החשדות נגד אחיו של השר משה כחלון, שהיה אז סגן ראש עיריית ירושלים    מספר שהעביר למח"ש ארבע פעמים מידע ומסמכים על התנהלות זו - אך לא נפתחה חקירה    טוען שיצחקי מנע ממנו חופשות מהכלא במשך חצי שנה ומביע חשש מפני המשך הנקמנות כלפיו
איתמר לוין
אפרים ברכה היה אחראי על חקירת חשד להדלפת בפרשת קופת חולים מאוחדת    מחדלי החקירה שלו ושל ליאור רייס - מהגורמים המרכזיים לזיכוי של שלושה נאשמים    ביקורת גם על התנהלות הפרקליטות
איתמר לוין
מי שמבקש לדעת מדוע אמונו של הציבור ברשויות האכיפה והמשפט הולך ויורד, כדאי שישים לב לנטייה של בכירים ברשויות אלו להעניק לעצמם יחס מקל שאינו ניתן לאף אזרח מן השורה. שלוש דוגמאות מהימים האחרונים מיטיבות לתאר מצב מסוכן זה, העלול להוביל לאנרכיה
יואב יצחק
דובי שרצר, ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מותקף בתקופה האחרונה מצד גורמים שחברו יחדיו כדי לסלקו מתפקידו    ולא במקרה: שרצר, יחד עם משה סעדה (סגן ראש מח"ש) הוביל את החקירות הרגישות נגד רבים, ובהם: ניצבים במשטרה ופרקליטים בכירים    רשימת ההישגים גדולה, וכך גם רשימת השונאים והיריבים והקנאים    שרצר יודע היטב על שיבוש מהלכי חקירה ומשפט מצד יהודה וינשטיין ושי ניצן, בפרשות מנשה ארביב ורות דוד ועל השקרים שלהם בפרשת אפרים ברכה
משה גולדבלט
תחום זה של השגת מודיעין, הפעלת סוכנים ומקורות מידע הוא מטבעו תחום אפל שבו מתבצעות עסקות די מפוקפקות בעיני משקיף חיצוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il