X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביל גייטס יורד למקום השני, לראשונה אחרי 24 שנים במקומות הבאים: וורן באפט, מארק צוקרברג, לארי אליסון, לארי פייג', צ'רלס ודייוויד קוך, סרגיי ברין ומייקל בלומברג
▪  ▪  ▪
בזוס. העושר הוכפל [צילום: AP]

מייסד אמזון ומנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, הוא האדם העשיר ביותר בארה"ב השנה עם הון של 160 מיליארד דולר - קובע הדירוג השנתי של 400 עשירי המדינה שמפרסם (יום ה', 4.10.18) המגזין פורבס.
בזוס הדיח את ביל גייטס מהמקום הראשון, בו החזיק 24 שנים. בזוס הוא הראשון החוצה את רף 100 מיליארדי הדולרים, וזאת לאחר ששווי השוק של אמזון התקרב לטריליון דולר. הונו של בזוס הוכפל בשנה האחרונה לאחר שעלה ב-78.5 מיליארד דולר, והוא פתח פער עצום על פני גייטס שבמקום השני עם 97 מיליארד דולר.
שיא נוסף ברשימה השנה הוא ברף הכניסה אליה, שעלה ל-2.1 מיליארד דולר. ההיקף הממוצע של נכסי 400 העשירים עלה ב-500 מיליון דולר והוא עומד על 7.2 מיליארד דולר. 385 מן המדורגים ברשימה נכללו בה גם בעבר, מה שאומר שרק 15 מיליארדרים חדשים הצליחו להיכנס אליה. אחד מהם הוא כריס לרסן, מנכ"ל חברת ריפל, שהוא הראשון שנכנס אליה ממגזר המטבעות הדיגיטליים.
במקומות הבאים ברשימה: המשקיע האגדי וורן באפט עם 88.3 מיליארד דולר; מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג - 61 מיליארד דולר; לארי אליסון, מנכ"ל אורקל - 58.4 מיליארד דולר; לארי פייג', ממייסדי גוגל - 53.8 מיליארד דולר; האחים צ'רלס קוך ודיווייד קוך - 53.5 מיליארד דולר כל אחד; סרגיי ברין, ממייסדי גוגל - 52.4 מיליארד דולר; מייקל בלומברג, מייסד החברה הנושאת את שמו - 51.8 מיליארד דולר; ג'ים וולטון, רוברט וולטון ואליס וולטון, מבעלי וולמרט - 44.9 מיליארד דולר כל אחד; סטיב בלמר, ממייסדי מיקרוסופט - 42.3 מיליארד דולר; שלדון אדלסון, איל הימורים ובעלי ישראל היום - 35.5 מיליארד דולר; פיל נייט, בעלי נייק - 33.8 מיליארד דולר; איש המחשבים מייקל דל - 27.6 מיליארד דולר; ז'קלין מארס וג'ון מארס, מבעלי חברת הממתקים מארס - 24 מיליארד דולר כל אחד; לורן ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס - 20.5 מיליארד דולר.
את העלייה הגדולה ביותר בשוויו רשם מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי - זינוק של 186% ל-6.3 מיליארד דולר. הירידה הגדולה ביותר שייכת לג'ורג' סורוס, שאיבד 64% וירד ל-8.3 מיליארד דולר, אם כי הוא העביר חלק משמעותי מרכושו לגופי צדקה שאותם אין פורבס מביא בחשבון. דונלד טראמפ ירד מהמקום ה-248 למקום ה-259 ללא שינוי בהונו - 3.1 מיליארד דולר.
ברשימה מופיעות 57 נשים, שתיים יותר מאשר בשנה שעברה. 12 איש בלבד הם מתחת לגיל 40; הצעיר שבהם הוא אוון שפיגל, מייסד סנפצ'ט, עם 2.2 מיליארד דולר. 269 מבין ה-400 יצרו את הונם במו ידיהם, 64 ירשו אותו ו-67 ירשו והגדילו אותו משמעותית. פורבס גם דירג לראשונה את הנתינה הפילנטרופית של ה-400, כאשר 29 מהם קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר ובהם ביל גייטס וג'ורג' סורוס.

תאריך:  04/10/2018   |   עודכן:  04/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
איזנקוט קיים הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה"ל והשב"כ שבסופה הוחלט על תגבור כוחות נרחב בימים הקרובים בפיקוד דרום
איתמר לוין
מלכה טען בחקירתו במח"ש: אפרים ברכה אסר עלי לחקור חשד לפיו חצרו של פינטו קיבלה סכומים משמעותיים מארגון פשיעה שהלבין הון    אומר בעדותו: צר לי, אך זו האמת
מירב ארד
קנצלר גרמניה אנגלה מרקל פתחה את היום השני לביקורה בישראל בסיור במוזאון "יד ושם"    קיבלה תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה    צפויה לסעוד עם הנשיא ריבלין ולהיפגש ביחידות עם נתניהו
איתמר לוין
הבולשת ראיינה ארבעה בני אדם שלטענת בלייסי-פורד נכחו במסיבה בה ניסה קוואנו לאנוס אותה - אך כולם אמרו שאינם זוכרים מסיבה כזאת    דבורה רמירז - היחידה שרואינה בנוגע לטענותיה לאונס באוניברסיטת ייל
יצחק דנון
גיורא חומד ושרה אביבי תובעים מהבנק 2 מיליון שקל, בטענה שהחליט בבת אחת ובמפתיע להפסיק את ההתקשרות איתם אחרי 27 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il