X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אביטל חן ייפגש בלשכתו עם התביעה וההגנה "על-מנת לבחון אפשרות לצמצום המחלוקת או אף לסיום ללא הוכחות" הדיון הבא יתקיים ב-13.11.18
▪  ▪  ▪
נתניהו בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"הצעתי לצדדים לקיים דיון בלשכתי על-מנת לבחון אפשרות לצמצום המחלוקת או אף לסיום ללא הוכחות. הצדדים נעתרו לבקשה, ובהתאם לכך הישיבה הקרובה תוקדש לנושא זה" - קבע (יום א', 7.10.18) נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, עם פתיחת משפטם של שרה נתניהו ועזרא סיידוף בפרשת המעונות.
הדיון הראשון בתיק עסק בבקשת המדינה לנהלו בפני הרכב של שלושה שופטים, אך חן נקט יוזמה בניסיון להגיע להבנות בין הצדדים. בית המשפט מנהל הליך פומבי שכזה, לפי סעיף 144 לפקודת סדר הדין הפלילי, לאחר העברת חומרי החקירה לצדדים - אך כאן מבקש חן לקיימו בצורה בלתי פורמלית כבר כעת.
הסניגורים - עו"ד יוסי כהן מטעם נתניהו ועו"ד יהושע רזניק מטעם סיידוף - אמרו שלא קיבלו את כל חומרי החקירה, והתלוננו על חוסר ארגון בחומרים שהועברו להם. מדובר בטענות שגרתיות שמעלה ההגנה, ולרוב נדרשים שבועות ואף חודשים כדי ליישב מחלוקות בין הצדדים בנושא. זו הסיבה לכך שחן קבע את הישיבה הבאה רק ל-13.11.18 - כדי לאפשר את סיום העברת החומרים. התובעת, עו"ד ג'ני אבני, אמרה שהפרקליטות העבירה להגנה את מה שלדעתה מהווה חומרי חקירה רלוונטיים, וכי בימים הקרובים יועברו תמלילים שהגיעו רק כעת לידי התביעה.
כהן טען, כי קצין משטרה אמר לעדה בתיק בו נחשד מני נפתלי בהטרדה מינית: "ראש הממשלה גמר, הוא הולך לבית הסוהר. אם לא תגידי את האמת - את תסיימי את הלילה בנווה תרצה". לדבריו, לעמדת ההגנה זהו חלק מחומר החקירה שיש להעביר לה, כדי שתוכל להציגו לבית המשפט. "חברתי במתכוון מעלימה ממני חומרים שלא נעימים לה", טען, כמו למשל הסכם עד המדינה עם נפתלי - שלא הועבר להגנה. עוד התברר, כי קיימת מחלוקת בין הצדדים האם חומר החקירה הועבר בצורה מסודרת, ואם לא - מי צריך לסדר אותו.
כהן הביע התנגדות לבקשת המדינה לקבוע הרכב, בנימוק ש"מנסים להעצים תיק פשוט מאוד של פתיתים וחמגשיות ולעשות אותו לדרמה לתיק מסובך ומורכב, ולא כך הדבר. זה תיק פשוט מאוד. לא היה צריך להיות מוגש כתב אישום, והוא לא היה צריך להתברר, ואולי הוא לא יתברר. אם נגיע להוכחות, אני חושב שאדוני יתן כמה הערות לפרקליטות איך בכלל הגישו בכלל תיק כזה".
רזניק התנגד גם הוא באומרו, שמעמדה הציבורי של נתניהו אינו מספיק כדי לקבוע הרכב של שלושה. "בגלל זה מר סיידוף צריך להתייצב בפני שלושה שופטים? למה חברי בפרקליטות מבקשים הרכב? מה, הם לא סומכים על שופט אחד? השופט דוד רוזן דן את ראש הממשלה לשעבר ועוד נאשמים במשפט הרבה יותר עוצמתי מבחינת האישומים בו, והסתפקו בשופט אחד". רזניק גם יצא נגד סירובו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להיפגש עימו כשם שנפגש עם סניגוריה של נתניהו. הוא ציין, כי סיידוף הושעה מעבודתו לפני שלוש שנים וטען שכיום הוא מבוזה כאשר אינו מורשה להיכנס לאירועים במשרד ראש הממשלה.
לדברי רזניק, הדיון יהיה ממושך משום ש"אנחנו נתווכח על כל חשבונית ועל כל מסמך". חן הגיב: "אתה מקדים אותי. בדיוק רציתי לשאול אם יש על מה לדבר לפני שמדברים על אורך הדיון". הוא קרא לצדדים אל הדוכן, ומהחלטתו מתברר שבנקודה זו הם הסכימו לקיים דיון בלתי פורמלי בלשכתו בהמשך הדרך. התובע, עו"ד ארז פדן, הגיב לטענות הסניגורים: "בשל החשיבות הציבורית של התיק יש הצדקה שהוא ידון בפני הרכב של שלושה שופטים. ואם התיק הזה לא, השאלה שלי היא איזה תיק כן".
חן קבע, כי על התביעה להשלים בתוך חודש את העברת חומרי החקירה, וכי ידון בנפרד בטענות המקדמיות של ההגנה לפני שנתניהו וסיידוף ישיבו לכתב האישום. את החלטתו לגבי המותב ישלח חן בהמשך.

תאריך:  07/10/2018   |   עודכן:  07/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש ינסה לגשר בתיק המעונות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מתביישת תרתי משמע
מבשרת  |  7/10/18 18:00
2
ממש תיאטרון האבסרוד.
7_7_7.  |  7/10/18 22:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, יידרש להכריע האם להעביר את התיק לדיון בפני שלושה שופטים כפי שמבקשת המדינה    תחילת שלב ההוכחות צפויה בעוד מספר חודשים
איתמר לוין
יוצא נגד "מגמה המבקשת לקעקע את הלגיטימציה של מערכת המשפט כולה ושיח מאיים ותוקפני כלפי שופטים וניסיון לדה-לגיטימציה של החלטות שיפוטיות"
איתמר לוין
המשנה ליועץ, רז נזרי: ההסכם עם חפץ הניב עשרות קלטות שמע    פרקליטת המחוז, ליאת בן-ארי: הרבה יותר גרוע אם נקבל החלטה לא נכונה בגלל שדחפו אותנו להמלצה
איתמר לוין
"מצוי באותו מישור כמו החוקים האחרים, המבטיחים את זכויותיהם"    טוען שההתקפות על המשטרה והפרקליטות בפרשות נתניהו נועדו לערער את אמון הציבור בהן
איתמר לוין
מבקר המדינה החליף את פרופ' אביעד הכהן, שמונה לחבר בוועדה שתבחן את בקשתו של נתניהו למימון הגנתו, רק משום שחשש מן התגובה התקשורתית ועוד יותר מכך - מהתערבות של בג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il