X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד העלייה והקליטה יעניק לנכנסים זכויות עולה אגף הגיור יספק לנכנסים שירצו בכך שירותי גיור פורום קהלת: הרחבה מדאיגה של עליית לא יהודים לישראל אשר עלולה לשמש תקדים למקרים דומים מכל רחבי העולם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הממשלה אישרה (יום א', 7.10.18) את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון להביא לישראל כ-1,000 גויים מבני קהילת הפלשמורה שילדיהם נמצאים בישראל.
במסגרת החלטת הממשלה יוטל על שר הפנים לבחון ולאשר את כניסתם של המועמדים העומדים בתנאי כי ילדיהם נכנסו לישראל מתוקף החלטות קודמות בעניין בני קהילת פלשמורה. בהתאם להחלטה, ההורים יוכלו להביא עמם את בני זוגם וילדיהם הלא נשואים שאין להם ילדים.
בפורום קהלת תקפו את החלטת הממשלה, "מדובר בהחלטה שגויה. אין ספק שישראל צריכה לקבל עולים לפי חוק השבות ללא שיקולים תקציביים. אך ההחלטה שהתקבלה היום מאפשרת הבאה לישראל של הורים ואחים של מי שנישא לאחד מבני קהילת הפלאשמורה, גם אם הם עצמם אינם יהודים לכל הדעות. זו היא הרחבה מדאיגה של עליית לא יהודים לישראל אשר עלולה לשמש תקדים למקרים דומים מכל רחבי העולם".
ההחלטה הנוכחית כוללת שינוי והרחבה משמעותית של אמות המידה המקנות זכאות לעלות לישראל, וזאת באופן שלא קיים לגבי אף תפוצה אחרת שממנה עלו יהודים.
משרד העלייה והקליטה יעניק לנכנסים זכויות עולה מאתיופיה כפי שניתנו עד היום בהחלטות ממשלה בענייני בני פלשמורה. כמו-כן אגף הגיור יספק לנכנסים שירצו בכך שירותי גיור.
ההחלטה הנוכחית באה בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1911 מתאריך 11.8.16 בנושא כניסה לישראל מטעמי איחוד משפחות לבני קהילות גונדר ואדיס אבבה והחלטת הממשלה מס' 716 מ-15.11.15 בנוגע להבאתם לישראל של אחרוני בני קהילות הממתינים בגונדר ואדיס אבבה.
הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' קיימה בחודש יוני דיון מעקב בנושא אי-העלאתם של 8,000 שארית יהודי אתיופיה הממתינים באדיס ובגונדר. בישיבת הוועדה הקודמת בחודש פברואר הצהיר מנכ"ל רשות האוכלוסין פרופ' שלמה מור יוסף כי ניתן להעלות 1,000 מהממתינים עוד השנה, וכי החלטת ממשלה בנושא תתקבל בתוך חודש. יובל חיו, משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה לביקורת משרדי ממשלה במשרד מבקר המדינה, אמר בדיון המעקב: "אנחנו היינו בטוחים שהבעיה נפתרת בתוך ימים, נוכח ההתחייבויות שנתנו נציגי הממשלה בישיבות הקודמות של וועדת הביקורת בעניין זה. לשיטתנו, סעיף 5 בהחלטה 1911 הניח תשתית שמחייבת את הממשלה לפעול. הדרג המקצועי עשה את המלאכה. נציגת משרד ראש הממשלה נדרשה לנושא, אבל הנושא תקוע. אנחנו נענים לבקשת יו"ר ועדת הביקורת ונבצע בדיקת המשך עדכנית על ההשתלשלויות האחרונות, בהמשך לדוח הקודם על ישום החלטות הממשלה באשר להעלאת יהודי אתיופיה".

תאריך:  07/10/2018   |   עודכן:  07/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה העלאת כאלף גויים מאתיופיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רולטת אתיופיה (ייחוד משפחות)
יעקובוב  |  7/10/18 22:54
2
הבון טון היום להפוך את
מיכל מירושלים  |  8/10/18 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מירב ארד
רה"מ עדכן בישיבת הממשלה כי שוחח עם נשיא רוסיה בטלפון. הוסיף: נפעל כל עת כדי למנוע מאירן להתבסס בסוריה    התייחס לנושא הבחירות והשיב: אין החלטה    הממשלה אישרה העלאת כאלף בני הפלשמורה
עומר כרמון
בכירת המחנה הציוני מותחת ביקורת על העברת הכספים לחמאס כדי שיוכל לשלם משכורות לאנשיו: "ביבי לא חזק מול חמאס"    יו"ר מרצ תומכת בהסדרה עם חמאס: "את המשמעות של מלחמה אנחנו כבר מכירים. את זה צריך למנוע"
איציק וולף
המשרד לענייני ירושלים הודיע כי הוא מעוניין בהשקת מחקר בן 5 שנים לבחינת צמצום פערים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים, אך מוכן להשקיע רק חצי מהעלות - 2.5 מיליון שקל    המחצית הנותרת - ממקורות עצמיים של גוף המחקר
עומר כרמון
דוברו של ולדימיר פוטין דחה את דבריו של השר לענייני מודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא ענה לטלפונים של נשיא סוריה בעקבות הפלת מטוס הביון הרוסי    צה"ל: "לא השתמשנו במטוס הרוסי כמגן למטוסינו"
עידן יוסף
ראש הממשלה פרסם סרטון הומוריסטי לראש השנה    בטקס הרמת כוסית שיבח את שרי הליכוד ועקץ את הפרשנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il