X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפקיד נלכד בבלגיה לפני חצי שנה והוסגר בשבוע שעבר לארה"ב, שם יועמד לדין ההודעה באה בעיצומה של מלחמת הסחר המחריפה בין המדינות
▪  ▪  ▪
פנה למהנדס בג'נרל אלקטריק

ארה"ב לכדה בבלגיה פקיד בכיר במשרד הסיני לביטחון המדינה, אותו היא מאשימה בריגול תעשייתי. משרד המשפטים האמריקני מסר אמש (יום ד', 10.10.18), כי סוכנים פדרליים פיתו את יאנג'ון שו להגיע לבלגיה, שם עצרו אותו השלטונות המקומיים והשבוע הוא הוסגר לארה"ב. ההודעה באה בעיצומה של מלחמת הסחר המחריפה בין שתי המדינות.
שו מואשם בכך שניסה לגנוב סודות מסחריים מחברות תעופה ואוויר-חלל מובילות. ארה"ב טוענת מזה שנים, כי סין מבצעת גניבות ענק של קניין רוחני ופוגעת בחברות אמריקניות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים. זוהי הפעם הראשונה בה היא מצליחה לשים את ידה על מי שלגרסתה אחראי על ריגול שכזה מטעם ממשלת סין ולהעמידו לדין.
בכתב האישום נגד שו נטען, כי זוהי דוגמה לדרך בה סין מפתחת את כלכלתה על חשבונם של ידע אמריקני וחברות אמריקניות. כתב האישום גם מלמד, כי בעוד שרוב גניבות הקניין הרוחני נעשות באמצעות חדירה למחשבים, סין לא נטשה את הריגול המסורתי באמצעות סוכנים, כולל הניסיון לגייס לשירותה עובדים בחברות אמריקניות. שו מואשם בקשירת קשר ובניסיון לבצע ריגול כלכלי.
המשרד לביטחון המדינה הוא למעשה סוכנות ריגול אזרחית, העוסקת במודיעין נגדי, מודיעין בחו"ל וביטחון פנים פוליטי. בעבר נטען, כי היא ניסתה לפרוץ למחשבים של חברה אמריקנית העוסקת ביכולות לחימה תת-מימיות, כולל פיתוח טיל ימי-ימי מתקדם האמור להיכנס לשימוש בצוללות בשנת 2020. שו משמש כסגן מנהל אגף בשלוחת המשרד במחוז ג'יאנגסו.
על-פי כתב האישום, שו החל לפעול בדצמבר 2013 ופעל עד למעצרו ב-1.4.18 בבלגיה. על הכוונת שלו היו מומחים המועסקים בחברות אוויר-חלל בארה"ב ומחוצה לה, כולל חברת המנועים של קונצרן ג'נרל אלקטריק המייצרת מנועים ייחודיים ולהבים למטוסי סילון. הוא הציג את עצמו כפקיד ב"אגודה לקידום המדע והטכנולוגיה" בג'יאנגסו, ושכנע את בני שיחו לבקר בסין כדי למסור הרצאות אקדמיות.
עוד נאמר בכתב האישום, כי בחודשים מאי ויוני 2017 ביקר מהנדס של GE בסין ונפגש עם שו. במחשב הנייד שלו היו חמישה מסמכים של החברה והוא השתמש בהם למצגות באוניברסיטה מקומית. בפברואר השנה הציע שו למהנדס להיפגש באירופה באחת מנסיעות העסקים של האחרון, וביקש ממנו לשלוח לו עותק של מפתח המסמכים המצויים במחשבו. ככל הנראה, בשלב זה כבר שיתף המהנדס פעולה עם החוקרים, קבע פגישה עם שו בבלגיה ושם כאמור נעצר הפקיד הסיני לפני חצי שנה.

תאריך:  11/10/2018   |   עודכן:  11/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: בכיר סיני עסק בריגול תעשייתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
בורסות וול סטריט ננעלו אמש בירידות חדות: מדד הנאסד"ק איבד 4.1%, S&P 500 ודאו ג'ונס נפלו ביותר מ-3%    מדד הפחד (VIX) קפץ בכ-42%    המדדים העיקריים באסיה נופלים בלמעלה מ-3% ומניות הבנקים יורדות    החשש מהעלאת ריבית מלחיץ את המשקיעים; טראמפ: "הפד השתגע"
אלעזר לוין
בוטלה הרצפה של 1,000 דירות לפחות    יבנו בשיטה החדשה 640 דירות באלעד
אלעזר לוין
מימוש התוכנית יגדיל פי שלושה ויותר את מספר התושבים במועצה    יבנו גם בית דיור בן 250 יחידות ו-300 אלף מ"ר נכסים מניבים
איציק וולף
יקבל 50 אלף שקל בחודש תמורת שירותי ייעוץ הנוגעים לנכסי הנדל"ן של קבוצת דלק ושל החברות הבנות שלה - ובכללם הנכסים של הקבוצה בהרצליה פיתוח ובעכו    ההארכה - ל-24 חודשים מ-1 בספטמבר 2018
איציק וולף
סופת ההוריקן מייקל פגעה בחופי פלורידה עם רוחות במהירות של כ-250 קמ"ש    בשעות האחרונות נחלשה הסופה והיא מוגדרת כעת כסופה טרופית בדרגה 1
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il