X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפעילים יצאו נשכרים ממחדלי משרד התחבורה [אילוסטרציה]
פניות על תחבורה ציבורית התאיידו
לאן נעלמו תלונות הנוסעים
עשרות אלפי תלונות מגיעות מדי שנה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית דוח חדש של משרד התחבורה חושף: תלונות רבות של נוסעים נעלמו באורח מסתורי הסיבה הרשמית: טעות אנוש או תקלה טכנית
מאיר חן. ראש הרשות בתקופת הבדיקה [צילום: ניר שאנני]

תודעת שירות לקויה במשרד התחבורה
עידן יוסף
משרד התחבורה נמצא מאחור בכל הקשור לממשקי עבודה עם ארגוני המגזר השלישי לעומת משרדים דוגמת הגנת הסביבה, הבריאות או החינוך * גם מסמנכ"ל בכיר שירות לקוחות - שלפני כשנה מונה לתפקידו לא נראה שתצמח ישועה לנוסעי התחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

בשנת 2017, כמו בשנים הקודמות, מרבית התלונות שטופלו באגף הביקורת של משרד התחבורה היו בנושאים שבתחום אחריות אגף בכיר רישוי ובתחום אחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מבין התלונות שטופלו לגופן באגף הביקורת היו 85% בתחום הרישוי ובתחום תחבורה ציבורית - עלייה של 6.2% לעומת שנת 2016 בה 79% מהתלונות שטופלו לגופן עסקו בתחומים אלה. כך עולה מדוח תלונות הציבור השנתי.
612 מהתלונות לאגף הביקורת עסקו בנושאים שבאחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית - 490 תלונות הועברו לטיפול ישיר של הרשות מול המתלונן (שמצידה מטפלת בכ-35,600 פניות וזאת באמצעות מערכת ממוחשבת ייעודית לטיפול בפניות אלה) ואילו באגף הביקורת טופלו 122 תלונות.
72% מהתלונות נגד הרשות, שבראשה עמד באותה עת מאיר חן, נמצאו כמוצדקות, לעומת 17% בלבד שהתבררו כלא מוצדקות. ב-11% מהתלונות טרם התקבלה הכרעה.
כמחצית מהתלונות על חוסר מענה לפניות
בירור התלונות נגד הרשות הארצית לתחבורה ציבורית העלה בעיה רוחבית חמורה - 61.6% מהתלונות נגעו לעניינים מנהליים ובפרט לעניין שירות הרשות לציבור - אי-מענה למכתבי אזרחים (48%) וטיפול לקוי בתלונה (13.5%). גם מדיניות הרשות ותכנון התחבורה הציבורית היוו נתח נכבד מתלונות הציבור (28%).
מן הדוח עולה כי מתלוננים רבים, לא נמסר מספרם, פנו לרשות הארצית לתחבורה ציבורית באמצעות טופס מקוון, קיבלו לתיבת הדואר האלקטרוני אישור אוטומטי, בצירוף מספר אסמכתה, כי תלונתם נקלטה, אך בחלוף מספר חודשים לא קיבלו תשובה עניינית לתלונתם.
בבדיקה של אגף הביקורת לא אותרו תיקי טיפול ולא נמצא כל תיעוד לפניות ולתלונות במערכת. הגורם המקצועי האמון על ניהול שירותי המחשוב במשרד ותחזוקתם אישר שהתלונות התקבלו בתיבת הדואר האלקטרוני של הרשות, אך מסיבה שאינה ברורה - שעשויה להיות תקלה טכנית במערכת או לחלופין, טעות אנוש - לא נקלטו במערכת. אגף הביקורת הורה לרשות לפתור את הבעיה באופן שימנע הישנות מקרים דומים בעתיד. בעקבות זאת, בוצע עידכון טכנולוגי למערכת הממוחשבת והועלתה גרסה חדשה המאפשרת שחזור של תלונות שנשלחו למערכת אך נמחקו מסיבה כלשהי, ושל נסיבות האירוע.
אגף הביקורת אף ביקש מהגורמים האמונים על הטיפול בתלונות ציבור ברשות הארצית לתחבורה ציבורית לשוב ולטפל בתלונות שנמחקו, ובמקרים בהם מסגרת הזמן שחלפה מיום הגשת התלונה המקורית אפשרה זאת, נבדקו התלונות וטופלו על-ידי הרשות.

תאריך:  14/10/2018   |   עודכן:  14/10/2018
+4.3% עלייה במספר הסטודנטים ברכבת
12:31 14/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשנתיים האחרונות עברו בתחנות רכבת ישראל מעל 13 מיליון סטודנטים (13,182,740) אשר ביצעו מעל 6.5 מיליון נסיעות  ▪  בשנה"ל האקדמית האחרונה (תשע"ח) עלה מספר נסיעות הסטודנטים הנוסעים ברכבת ב-4.3 אחוזים ביחס לשנה שלפניה (תשע"ז)

תחנת הרכבת באר שבע אוניברסיטה [צילום: פלאש 90]
+תנועת הרכבות בקו המהיר לירושלים הופסקה זמנית
11:26 14/10/18  |  עידן יוסף

החל בשעה 11:00, תנועת הרכבות בין ירושלים יצחק נבון ונתב"ג, הופסקה לזמן מה, בשני הכיוונים, בשל תקלה טכנית. כך נמסר מרכבת ישראל. ההפסקה היא בשל תקלות במערכת קריאת הרב-קו והמדרגות הנעות. בוטלו גם רכבות בשעות הבוקר המוקדמות יותר.

+תודעת שירות לקויה במשרד התחבורה
00:59 14/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה נמצא מאחור בכל הקשור לממשקי עבודה עם ארגוני המגזר השלישי לעומת משרדים דוגמת הגנת הסביבה, הבריאות או החינוך  ▪  גם מסמנכ"ל בכיר שירות לקוחות - שלפני כשנה מונה לתפקידו לא נראה שתצמח ישועה לנוסעי התחבורה הציבורית

הרשות לתחבורה ציבורית. אין ממשק נכון עם הלקוח

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמו תלונות הנוסעים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משרד נגוע בשחיתות
סאל מונלה  |  14/10/18 08:50
2
טיוח - זו התשובה
בני דוד  |  14/10/18 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
למעלה מ-4,000 תלונות שהגישו נוסעים נגד חברות התחבורה הציבורית נמחקו. הליכים משפטיים בוטלו, והמתלוננים מופנים ממשרד התחבורה למשטרה    הסיבה: השר כ"ץ ביטל את צו הפיקוח
עידן יוסף
העצור משמש כראש אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית    מיוחסות לו "עבירות שביצע בין השנים 2014 ועד לזמן האחרון, בהן קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון"
עידן יוסף
נוסעים בתחבורה הציבורית נאלצים לוותר על נסיעה בקווי אגד ומעדיפים לחכות ממושכות לקווי מפעילים אחרים זולים יותר    משרד התחבורה, שהונחה מזמן לתקן את עיוות המחירים, מצפצף על הכנסת, על גורמי המקצוע במשרד, על מבקר המדינה ואפילו על בית המשפט העליון
עידן יוסף
אין זו הפעם הראשונה בה חקירות מטלטלות את ענף התחבורה הציבורית המגלגל מיליארדים ופוגעות בנוסעים. מדוע פנו בכירי משרד התחבורה שפרשו מהשירות הציבורי לקריירה שנייה בחברות עליהן פיקחו והאם יש לכך קשר לחקירה הנוכחית ולשירות לנוסע
עידן יוסף
איש העסקים עפיפי אינו דמות מוכרת בענף התחבורה הציבורית אלא בחברה העוסקת בתחום הבנייה    מעצרו הוארך עד יום רביעי    החשד נגדו: מתן טובות הנאה לבכיר במשרד התחבורה תמורת הטבות במכרזים הנוגעים לשירותי תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משאית התפרצה למפגש כביש-מסילה באזור לוד בעת ירידת המחסום, אך נהג הקטר הספיק לבלום    כמה דקות אח"כ נתקע רכב פרטי באותו מקום    בצהריים: נתקעה משאית באירוע דומה בחיפה ושיבשה את תנועת הרכבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il