X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבסורד הקנסות בתחבורה הציבורית

נוסע מזדמן? חסכת 100 שקל

הנחיה של משרד התחבורה מפלה נוסעים העושים שימוש ברב-קו אישי לעומת הרב-קו האנונימי קנס יוטל רק על נוסעים שישתמשו בכרטיס אישי של מישהו אחר
▪  ▪  ▪
אפליה בהנחיות

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מעודדת נוסעים להשתמש ברב-קו מזוהה בעל פרופיל אישי, ומעדיפה שנוסעים יימנעו משימוש ברב-קו ללא פרופיל ("אנונימי"). אולם הנחיה של מנהלת אגף תעריפים וכרטוס, רו"ח שלומית עמוס, יוצרת מצב אבסורדי בו נוסע שמשתמש ברב-קו אישי יקבל קנס של 100 שקלים, אותו לא יקבל נוסע המשתמש ברב-קו אנונימי.
שימוש ברב-קו על-ידי מי שאינו בעליו מותר במקרים בהם מדובר בנוער (עד גיל 14) ובאזרחים ותיקים זכאי הנחה או בנוסעים רגילים בעלי פרופיל זהה העושים שימוש בערך צבור.
על-פי ההנחיה, נוסע רגיל שישתמש ברב-קו שהוא אינו בעליו, לצורך חוזה תקופתי (חופשי-יומי, חופשי-שבועי או חופשי-חודשי), יידרש לשלם את הקנס. אולם מן ההנחיה עולה כי דווקא נוסע המשתמש בכרטיס רב-קו אנונימי של מישהו אחר, שבו מוטען מינוי חופשי-יומי או חופשי-שבועי (לא ניתן לטעון בכרטיס זה חופשי-חודשי) - יהיה פטור מתשלום קנס. מדובר בהעדפה לרעה של משתמשי הכרטיס המזוהה לעומת אלה העושים שימוש בכרטיס שאינו מזוהה.
עם זאת, עצה לנוסעים שנרשם להם קנס: במקרים בהם הכרטיס נושא הנחה, ונעשה בו שימוש על-ידי אדם שאינו בעליו, בעל פרופיל זהה תוכלו להגיש ערר על הקנס, והוא יבוטל. אומנם מדובר במסלול ביורוקרטי, אך שווה להתאמץ עבורו.
ממשרד התחבורה נמסר: "ההנחות בתחבורה הציבורית, ובכללן חוזים תקופתיים, ניתנות באמצעות כרטיס רב-קו אישי (פרסונלי) בלבד. עם זאת, משרד התחבורה מאפשר לנוסעים זמניים ולתיירים ליהנות מהנחות הגלומות בתחבורה ציבורית גם באמצעות רב קו אנונימי".

תאריך:  14/10/2018   |   עודכן:  14/10/2018
+ביהמ"ש: דרור גנון - למעצר בית
21:33 14/10/18  |  מנחם שטאובר   |   לרשימה המלאה

ביהמ"ש השלום הורה על שחרורו למעצר בית של בכיר משרד התחבורה החשוד בקבלת שוחד  ▪  שחרורו של גנון עוכב ביום על-מנת שיתאפשר למשטרה להגיש ערר על ההחלטה לשחררו  ▪  בין התנאים המגבילים שהוטלו על גנון, הרחקה מכל סניפי משרד התחבורה בארץ וממשרדי חברת הייעוץ "עדליא"

דרור גנון [צילום: ניר שאנני]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשנתיים האחרונות עברו בתחנות רכבת ישראל מעל 13 מיליון סטודנטים (13,182,740) אשר ביצעו מעל 6.5 מיליון נסיעות    בשנה"ל האקדמית האחרונה (תשע"ח) עלה מספר נסיעות הסטודנטים הנוסעים ברכבת ב-4.3 אחוזים ביחס לשנה שלפניה (תשע"ז)
עידן יוסף
משרד התחבורה נמצא מאחור בכל הקשור לממשקי עבודה עם ארגוני המגזר השלישי לעומת משרדים דוגמת הגנת הסביבה, הבריאות או החינוך    גם מסמנכ"ל בכיר שירות לקוחות - שלפני כשנה מונה לתפקידו לא נראה שתצמח ישועה לנוסעי התחבורה הציבורית
עידן יוסף
עשרות אלפי תלונות מגיעות מדי שנה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית    דוח חדש של משרד התחבורה חושף: תלונות רבות של נוסעים נעלמו באורח מסתורי    הסיבה הרשמית: טעות אנוש או תקלה טכנית
עידן יוסף
העצור משמש כראש אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית    מיוחסות לו "עבירות שביצע בין השנים 2014 ועד לזמן האחרון, בהן קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון"
עידן יוסף
נוסעים בתחבורה הציבורית נאלצים לוותר על נסיעה בקווי אגד ומעדיפים לחכות ממושכות לקווי מפעילים אחרים זולים יותר    משרד התחבורה, שהונחה מזמן לתקן את עיוות המחירים, מצפצף על הכנסת, על גורמי המקצוע במשרד, על מבקר המדינה ואפילו על בית המשפט העליון
רשימות נוספות
פרשת השוחד במשרד התחבורה: נעצר סעיד עפיפי  /  עידן יוסף
אסון רכבת נמנע בלוד  /  עידן יוסף
"תלחץ על הברקס כשהיא מגיעה"  /  עומר כרמון, עידן יוסף
רשות בטראומה  /  עידן יוסף
מי הציב שלטי אזהרה בתחנת סבידור  /  אלי אלון
הקלות הבלתי נסבלת של הקווים  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il