X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בראש המדד נמצא מפעל רותם אמפרט נגב, בין השאר כתוצאה מהדליפה של חומצה לנחל אשלים בקיץ שעבר במקום השני דורג מפעל בז"ן - בתי זיקוק לנפט בחיפה, עם עלייה של 11% הנובעת בעיקר מהפרות שתועדו בפיקוח ואכיפה
▪  ▪  ▪
בז"I. ממשיכים לזהם [צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה]

המשרד להגנת הסביבה פרסם (יום ב', 15.10.18) את רשימת מדד ההשפעה הסביבתית לשנת 2017. המדד מספק לציבור מידע השוואתי ופשוט על הביצועים והסיכונים הסביבתיים של חברות ציבוריות בעלות השפעה סביבתית גדולה, והמפעלים שבבעלותן. המדד בוחן לעומק את הסיכון הסביבתי של יותר מ-40 חברות, כ-100 מפעלים וכ-1,000 תחנות דלק.
במדד ניכרת המשך מגמת העלייה בפיקוח והאכיפה הסביבתית עם עלייה של 29% בהפרות המדורגות. מהמדד עולה, כי המפעל בעל ההשפעה הסביבתית הגדולה ביותר הוא רותם אמפרט נגב, בין השאר בשל אירוע הדליפה החמור לנחל אשלים בקיץ 2017 וכן הפרות נוספות שתועדו בפיקוח ואכיפה. אחריו "מככבים" בראש הרשימה האדומה: בז"ן, בית זיקוק פז אשדוד, מפעל כרמל אולפינים, מפעל גדיב, מפעל מגנזיום ים המלח, תחנת הכוח רוטנברג, מפעל נייר חדרה, מפעל טבע טק, ותחנת הכוח אורות רבין.
כמו-כן, מפורסם מדד חברות הדלק, כאשר זו השנה השנייה ברציפות בה סונול מדורגת כחברת הדלק בעלת ההשפעה הסביבתית הנמוכה ביותר בפער גדול מדור אלון, פז ודלק הנמצאות בראש עם השפעה סביבתית גדולה יותר. נמשכת מגמה חיובית של התקנת מערכות מישוב אדים מהדור החדש, אשר מקטינות את זיהום האוויר מתחנות הדלק, כאשר במרבית החברות (מלבד דור אלון) בכ-90% מתחנות הדלק כבר מותקנת מערכת למישוב אדים.
בראש המדד נמצא מפעל רותם אמפרט נגב, עם עלייה של 49% בניקוד משנה שעברה, בשל הפרות סביבתיות ופליטות לסביבה, בין השאר כתוצאה מהדליפה של חומצה לנחל אשלים בקיץ שעבר. בשנת 2017 קרס קיר בבריכה במפעל והוביל לשפך מאסיבי של חומר חומצי ומסוכן לנחל אשלים. בימים אלו מתנהלת חקירה פלילית נגד המפעל, וכן המדינה הגישה בקשה לתביעה ייצוגית בשל אירוע זה, בשם הציבור כולו, על הנזק הסביבתי. בנוסף, בשנת 2017 התקיימה אכיפה על חריגות בפליטות מארובות המפעל. אירועים נוספים כוללים הפרות תשתית בארובות המפעל, וכן אי-עמידה בזמנים של הגשת מסמכים ודיווחים.
במקום השני דורג מפעל בז"ן - בתי זיקוק לנפט בחיפה, עם עלייה של 11% הנובעת בעיקר מהפרות שתועדו בפיקוח ואכיפה. ב-2017 המפעל הורשה בפלילים על הפרות של חריגות בפליטות לאוויר ושל תשתית ותפעול. למפעל הוצא צו מנהלי על חריגות בניטור הסביבתית של בנזן והוצאו התראות על חריגות מערכי הסף המותרים לפליטה לאוויר של מגוון מזהמים.
בעשיריה הפותחת של המדד נמצאים חמישה מפעלים בבעלות החברה לישראל: רותם אמפרט נגב (מקום 1), בז"ן (מקום 2), כרמל אולפינים (מקום 4), גדיב תעשיות פטרוכימיה (מקום 5), ומגנזיום ים המלח (מקום 6), עם שינויים קטנים בניקוד ביחס לשנה שעברה.
בשנת 2017 נרשמה עלייה של 29% באיתור הפרות סביבתיות במפעלים המדורגים במדד, כתוצאה מהגברה בפיקוח ובאכיפה של המשרד להגנת הסביבה על מפעלי התעשיה הגדולים.
כאשר מאחדים את החברות המדורגות לפי בעלויות, עולה כי 5 החברות בעלות הניקוד הגבוה ביותר, המעיד על הפוטנציאל הסביבתי הגבוה ביותר, הן: פז חברת נפט, כימיקלים לישראל, דור אלון אנרגיה, קבוצת דלק וחברת החשמל.
מבין חברות הדלק - סונול השיגה זו השנה השנייה ברציפות את הציון הסביבתי הטוב ביותר עם ההשפעה סביבתית הנמוכה ביותר של תחנות הדלק שלה.
מחברת רותם אמפרט נמסר בתגובה: "דרוגה של רותם אמפרט משקף אירוע חריג בנחל אשלים שבעקבותיו החברה פעלה לשיקום מלא של הנחל בתיאום כלל הגורמים. בשנים האחרונות השקיעה רותם אמפרט עשרות מיליוני דולרים בתחומי הגנת הסביבה, והיא תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על-מנת לעמוד בתקני הסביבה המחמירים ביותר".

תאריך:  15/10/2018   |   עודכן:  16/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפעלים המזהמים בישראל: רותם אמפרט, בז"ן ובית הזיקוק פז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שתי רכבות יתוספו בשעות הבוקר לכיוון דרום ושתיים נוספות אחר-הצהריים בחזור לכיוון נהריה    קו העמק יקוצר בארבע נסיעות עד תחנת חיפה מרכז ולא ימשיך לעתלית
איתמר לוין
המחוזי בתל אביב הוציא לראשונה צווים המורים לספקיות האינטרנט למנוע גישה לשלושה אתרים המפרסמים ומפעילים הימורים בלתי חוקיים
ענת ביין-לובוביץ'
לדברי בעלי המניות ברשת, הנהלת הרשות השנייה הובילה לביטול המיזוג - ורשת חוזרת לפעילות מלאה    "בעלי המניות נאלצו לקבל את ההחלטה, שכן חברה אינה יכולה להתנהל לאורך זמן בחוסר ודאות"
מירב ארד
עו"ד אביטל בגין ממונה ארצית, הסיוע המשפטי: "הצורך להידרש למבחני זכאות יוצר חסם בפני אנשים שלא מצליחים להוכיח זכאותם וזו תהיה קפיצת מדרגה ביכולת שלנו לטפל"
מירב ארד
הצע"ח נועדה להסיר ממי שמעוניין לתרום מזון את החשש שמא יישא באחריות אזרחית או פלילית, במקרה שבו יגרם נזק מהמזון שנתרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il