X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכלכלה כבל דורש ממשרד התחבורה תוכנית לרישות המדינה בשבילי אופניים אור ירוק: מעל 20 אלף איש נפגעים כל שנה בתאונות בהם מעורבים כלים חשמליים מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: הדבר החשוב ביותר הוא זיהוי הכלי, כדי שתהייה הרתעה והרוכבים לא יברחו מנכ"ל המשרד לבטיחות בדרכים: נתקצב עד 200 מיליון שקל בשנה לשבילי אופניים
▪  ▪  ▪
דרושים שבילים בכל הארץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
איתן כבל ויעקב אשר עם מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 15.10.18) לישיבה דחופה שעסקה בהסדרת הרכיבה על בכלי רכב חשמליים (גלגינועים, אופניים ועוד) והתמודדות עם הזינוק במספר הנפגעים. היו"ר איתן כבל פתח את הישיבה ואמר כי ועדת הכלכלה זיהתה את הבעיה בזמן אמת ואף ערכה שימוע שלא היה כדוגמתו, בעקבותיו הוקמה ועדת משנה לבטיחות בדרכים בראשות ח"כ יעקב אשר. הוא הזכיר כי כשהוועדה העלתה את נושא האופניים החשמליים, בתחילת הדרך, הייתה התנגדות וכולם אמרו ש"הכל בסדר". עוד ציין הכבל כי השנה יש ירידה דרמטית של 25% במספר ההרוגים, בין היתר בשל מאמצי הוועדה, וצריך להוריד את הכובע גם בפני שר התחבורה, המשרד ואף ראש אגף התנועה החדש ניצב דורון ידיד. עם זאת הוא הוסיף כי כנראה שלא עשינו מספיק. לדבריו, צריך לעודד את השימוש באופניים החשמליים, אך חייבים להכניס את השימוש בו למסגרת וכי המאבק לא יסתיים עד שלא יסללו שבילי אופניים. הוא קרא למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קרן טרנר-אייל, לפעול בעניין שבילי האופניים.
ראש השדולה למניעת הקטל בדרכים, ח"כ חמד עמאר, הוסיף כי צריך להתייחס לכלי החשמליים כאל כלי רכב וציין כי במגזר הערבי אין שום שביל אופניים. ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, אמר כי בכוונתו לקדם את הצעת החוק שהגיש בעניין חבישת הקסדות וכן ציין כי חייבים לטפל גם ברישוי ורישום הכלים. ח"כ מירב בן-ארי העירה כי אם יהיה רישום, רישוי וביטוח בסוף לא יהיו אופניים חשמליים, ואמרה כי הבעיה היא בהעדר אכיפה של החוקים והתקנות. ח"כ עליזה לביא אמרה כי מה שחסר בתוכנית של משרד התחבורה זה החינוך. ח"כ נורית קורן אמרה כי מספר הנפגעים הוא גבוה יותר מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והוסיפה כי הרשות צריכה לפקח על כך שתקציבים שמשרד התחבורה מעביר לסלילת כבישים אכן ישמשו לשם כך. ח"כ איילת נחמיאס ורבין ביקשה להזכיר את שמו של ההרוג אילון שלו אמסלם ואמרה כי הבעיה היא אכיפה.
סמנכ"ל עמותת אור ירוק, יניב יעקב, אמר כי משרד התחבורה הבטיח עוד ב-2014 לתקן את חובת הקסדות ועדיין לא ביצע זאת. הוא הוסיף כי הנתונים המדברים על 2,200 נפגעים בשנה הם שגויים ומדובר למעשה במעל 20 אלף איש שנפגעים בשנה מתאונות במעורבות כלים חשמליים. ח"כ תמר זנדברג אמרה כי מי שהרג את הרוכבים הם נהגי המכוניות ואותם צריך להוריד מהכביש. דברים דומים אמר גם ח"כ דב חנין. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי ענישה שתשלול רישיון נהיגה מהצעירים לשנה מתבררת כאפקטיבית ומשפיעה על בני הנוער. חגית אוריין הוסיפה: לוחית זיהוי זה אמצעי אכיפה מעולה, שתרתיע מביצוע עבירה ותאפשר לנפגע לדעת מי פגע בו ולתבוע פיצוי". נציג איגוד היבואנים ומנכ"ל חברת גרין בייק, יותם סלינגרה, אמר כי רק אחוז אחד מהרוכבים נוסע במהירות המותרת של עד 25 קמ"ש וכמעט כולם עבריינים. הוא קרא להוסיף תקן שיאפשר נסיעה ב-45 קמ"ש בכלים שיצטרכו לקבל רישוי. סמנכ"לית ארגון בטרם, עו"ד גלית גלעד, אמרה כי "התוכנית הלאומית מצטרפת למהלך שיזם משרד התחבורה. הוחלט להשקיע 750 אלף ש"ח בקמפיין הסברה המיועד לבני הנוער, מתוך הבנה שהם מהווים חלק קרדינלי בהצלחת הנושא ובהעלאת המודעות לרכיבה בטוחה".
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת ויזל, אמרה כי כשיש תוכנית ממוקדת על קבוצה ממוקדת רואים ירידה במספר ההרוגים. היא הוסיפה כי צריך לקחת את כל המערכות, אכיפה, חינוך, הסברה ושלטון מקומי וליישם בעזרתם צעדים בטיפול באופניים החשמליים. לדבריה, מה שהכי חשוב זה זיהוי של האופניים, כדי שהרוכב לא יברח וכדי שתהייה הרתעה. מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, אמרה כי היא מקווה שהצעדים עליהם הכריז המשרד אתמול יושלמו בתוך זמן קצר וקראה להורים לקחת אחריות. בהתאם לדרישת היו"ר כבל היא התחייבה להעביר 200-100 מיליון שקל בשנה לתקצוב שבילי אופניים אך אמרה כי זה משהו שהציבור צריך לדרוש מראשי הרשויות.
היו"ר כבל סיכם ואמר כי אפשר היה להתמודד עם הנעשה בכבישים בכלים שקיימים כיום, ואפשר וצריך להוריד את הקטל באופן משמעותי. הוא הוסיף כי הוועדה תמשיך לעשות את כל הנדרש לטיפול בקטל בדרכים, וגם ההורים צריכים לקחת אחריות על ילדיהם. הוא דרש ממשרד התחבורה להעביר לוועדה תוכנית להקמת שבילי אופניים בכל הארץ, בדגש על מוקדי הסיכון, והוסיף כי המשטרה והרשויות חייבות לנצל את כל הכלים שעומדים לרשותן. "כל עוד אני יו"ר ועדת הכלכלה לא אנוח ולא אשקוט ואעשה הכל להציל אנשים במדינת ישראל, 75 אנשים ומשפחות שהצלנו השנה הם עולם ומלואו", אמר.

נתונים על נפגעים בתאונות אופניים חשמליים / מסמך
בשנים האחרונות גדל מספר האופניים החשמליים בישראל בצורה ניכרת: מנתוני רשות המיסים על ייבוא אופניים חשמליים לישראל בשנים 2014 – 2017 עולה כי בשנים אלו יובאו לישראל יותר מ- 257,000 זוגות אופניים חשמליים ( 5 עמ')
תאונות אופניים חשמליים נתונים, גורמי סיכון, התנהגויות ואמצעים להתמודדות עם התופעה / קובץ נתונים
בטיחות רוכבי אופניים חשמליים היא נושא הנמצא על סדר היום. בתשעת החודשים הראשונים של 2018, נהרגו 16 רוכבי אופניים חשמליים. נתון זה מטריד מאחר ובכל שנת 2017 נהרגו שבעה רוכבים.
אופניים חשמליים - כללים לרכיבה בטוחה / חוברת
האופניים החשמליים שלכם הם כלי רכב עירוני נוח וידידותי לסביבה. הם שקטים, אינם צורכים דלק, אינם מזהמים ותורמים להפחתת העומס בכבישים. עם זאת, אופניים חשמליים הם כבדים ומהירים יותר מאופניים רגילים. רכיבה לא זהירה ושלא בהתאם לחוק עלולה לסכן את הרוכב ואת משתמשי הדרך האחרים. כדי לסייע להימנע מתאונות, רוכזו כמה כללים חשובים לרכיבה בטוחה ואחראית (16 עמ').
היפגעות בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים / נייר עמדה
בשנים 2013-2016 נהרגו 13 רוכבי אופניים חשמליים, 10 מתוכם נהרגו בשנת 2016 . בהתאם לנתוני משטרת ישראל, בשנים אלו נפצעו קשה 137 רוכבי אופנים חשמליים ו-564 רוכבים נפצעו קל. חשב לציין כי קיים תת דיווח למשטרה בנוגע לתאונות בהן מעורבים אופניים ואופניים חשמליים, על כן יש לקחת בחשבון שנתונים אלו חלקיים
תאריך:  15/10/2018   |   עודכן:  15/10/2018
+ביטוח צד ג' חל כשהנהג היה שיכור
08:32 16/10/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וילנר: חברת הביטוח של הנהג השיכור תהיה חייבת לפצות את מי שנפגעו מתאונה שהוא גרם לה - בשל לשון החוק, לשון הפוליסה התקנית ושיקולי מדיניות

למנוע מדרון חלקלק [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילון שלו  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דורון ידיד / Doron Yadid  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיטל להבי / Meital Lehavi  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  מרק פטריק  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרן טרנר / Keren Tarner  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שחר גרינשפן  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 1% נוסעים באופניים עד 25 קמ"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלם זה כאן..צ-חוק
חיון  |  16/10/18 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
הממשלה תאשר הצעה להחלטה של השר לבטיחות בדרכים להגברת בטיחות רוכבי האופניים והגלגינועים    קורס ייעודי לרוכבי גלגינועים, הנפקת אישור כשירות לכל רוכב, חובת קסדה ואפוד זוהר, דחיית רישיון בשנה, הגדלת הקנסות, החרמה וגריטה והרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק
אלעזר לוין
חברת הביטוח איילון מצאה, כנראה, את השיטה שתרתיע רוכבי אופנים חשמליים עבריינים: אם ינהגו שלא כחוק, יפסידו כסף    חברות הביטוח, ולא פקחים או שוטרים, יאכפו את החוק, וכך ימנעו תאונות
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים יעקב אשר יגיש הצעת חוק לצמצום המעורבות של האופניים החשמליים בתאונות דרכים    תכלול חובת רישום הכלי, לוחית זיהוי וחובת חבישת קסדה
עידן יוסף
משאית התפרצה למפגש כביש-מסילה באזור לוד בעת ירידת המחסום, אך נהג הקטר הספיק לבלום    כמה דקות אח"כ נתקע רכב פרטי באותו מקום    בצהריים: נתקעה משאית באירוע דומה בחיפה ושיבשה את תנועת הרכבות
עידן יוסף
משרד התחבורה גיבש תוכנית חדשה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים    קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש)
רשימות נוספות
"תאונות האופניים החשמליים - כי אין אוטובוסים"  /  עידן יוסף
ארי נשר - הנער שנדרס בתאונת פגע וברח בת"א  /  מירב ארד
יד שרה נגד חברות הביטוח  /  יצחק דנון
התאונה של רשות ההון  /  עו"ד אריאל פרויליך
הכל בגלל חוסר ריכוז  /  ראובן לייב
115 הרשעות - ונוהג  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il