X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קבע שגבי מירלשווילי יתקשה לחצות את המכשולים הניצבים בפני בירור טענתו לפיה אחיו מיכאל מירלשווילי שילם שוחד לבוררים, שחייבו את גבי לשלם 18.5 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
מיכאל מירלשווילי. זכה בבוררות [צילום: יוטיוב]

גבי מירלשווילי יפקיד ערבות של 3.7 מיליון דולר כתנאי לדיון בבקשתו לבטל פסקי בוררות, אשר חייבו אותו לשלם 18.5 מיליון דולר לאחיו, מיכאל מירלשווילי - קבעה רשמת בית המשפט המחוזי בתל אביב, נועה גרוסמן.
האחים מירלשווילי - אוליגרכים יוצאי גאורגיה - מסוכסכים מזה שנים רבות. פסקי הבוררות ניתנו בעקבות תביעותיו של מיכאל להשבת הלוואות שנתן לגבי, תמורתן אמור היה מיכאל לרכוש את אחזקותיו של גבי בחברת מקסבט תמורת 118 מיליון דולר. את פסקי הבוררות נתנו הרב פנחס ברונפמן, הרב יצחק סגל והרב חיים והב בשנים 2014-2013. פסקים אלו היו עניין לשורה של הליכים בין השניים, בהם פסקו בתי המשפט לטובתו של מיכאל.
בפברואר השנה פנה גבי לבית המשפט בבקשה לבטל את פסקי הבוררות, בטענה שמיכאל שילם שוחד לבוררים ובמיוחד לרב ברונפמן, לרב מיכאל גרוס העומד בראש מוסד הבוררות ולמוסד הבוררות עצמו. גבי טען, כי מדובר במיליוני שקלים שהועברו במסווה של תרומות לאורך שלוש השנים בהן התנהלה הבוררות.
בתגובתו טען מיכאל, כי גבי ממחזר טענות שלו שכבר נדחו בידי בתי המשפט, ובקשתו באה לאחר שמיכאל פתח בהליכי פשיטת רגל נגדו משום שלא שילם את חובו בהתאם לפסקי הבוררות. עוד אמר, כי אין כל יסוד לטענות השוחד של גבי, שכן מדובר היה בתרומות לגיטימיות הניתנות למאות מוסדות תורניים, וכי אין כל הוכחה לכך שהבוררים ידעו על התרומות - שלא היה להן כל קשר אליהם.
מיכאל ביקש לחייב את גבי בהפקדת ערובה לכיסוי הוצאותיו למקרה שתביעתו תידחה, וגרוסמן קיבלה את הבקשה בנימוק שעל פניה - סיכויי התביעה קלושים. היא מזכירה, כי זהו נסיונו השלישי של גבי לבטל את פסקי הבוררות, ואומרת, כי ייתכן שקיים קושי לקיים דיון נוסף ללא הוכחה לכך שגבי לא יכול היה להשיג קודם לכן את המסמכים עליו לטענתו הוא מסתמך כעת. גבי לא נתן גירסה סדורה וברורה, המסבירה כיצד גילה רק באיחור את הראיות החדשות, ונראה שמדובר במכשול משמעותי שיהיה עליו לצלוח.
משוכה נוספת שבפני גבי, ממשיכה גרוסמן, היא הטענה לקיומו של השתק שיפוטי, שכן הוא כבר העלה בעבר טענות לקשר כספי בין מיכאל לבין הבוררים. השופטת יהודית שבח (בפניה נדונה גם הבקשה הנוכחית) דחתה טענות אלו בפסק דין שנתנה במאי 2015, ובית המשפט העליון דחה את בקשתו של גבי להגיש ראיות נוספות בשלב הערעור. "טענות מסוג זה כבר נשקלו ונדחו בעבר", מציינת גרוסמן.
"שאלה כבדת משקל היא אם אותן ראיות וראיות חוצות את הרף הגבוה הנדרש לביסוס טענות מרמה ושוחד", מוסיפה גרוסמן. מיכאל נחקר בידי השופט חגי ברנר במסגרת בקשתו לכנס את נכסיו של גבי, ולא עלו ראיות כלשהן המחזקות את טענותיו של גבי. "דומה כי הליכי הסיכוי, לפחות בשלב הנוכחי, אינם נוטים לימינו של גבריאל", מסכמת גרוסמן בנושא זה.
לגבי מאזן הנוחות אומרת גרוסמן, כי גבי הוא "בעל דין שאינו נושא בחיוביו" - לא רק בתשלום למיכאל לפי פסקי הבוררות, אלא אפילו ב-7,500 שקל בהם חויב בידי ברנר בהליך פשיטת הרגל. גם עובדה זו מלמדת על הצורך לחייב את גבי בהפקדת ערובה. היא חייבה אותו בהפקדתה בתוך חודשיים ובהוצאות בסך 10,000 שקל.

תאריך:  17/10/2018   |   עודכן:  17/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוען ששוב מדובר במקרה של "אשם עד שתוכח חפותך"    ניו-יורק טיימס: ארבעה מהחשודים שזיהתה טורקיה קשורים במישרין ליורש העצר; חמישי הוא פתולוג בכיר בשירות הממשל הסעודי
מירב ארד
ההבנות הושגו בתיווך המשלחת המצרית השוהה ברצועה ושליח האו״ם למזה"ת, ניקולאי מלאדנוב    הקבינט יתכנס הערב לדון בהמשך הפעולות מול עזה    צה"ל תקף כ-20 מטרות טרור ובהן מנהרה התקפית,
איתמר לוין
ברק-ארז ועמית: הרשות אינה צריכה לבדוק במרשם האוכלוסין האם הכתובת שמסר לה הנישום עודנה עדכנית    גרוסקופף בדעת מיעוט: הרשות התרשלה
עידן יוסף
חמישה מתוך שמונת הקווים החדשים ישרתו את המגזר הלא-יהודי    בשנה הקרובה יבצע משרד התחבורה מיפוי צרכים ב-50 מוסדות לימוד
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: המשטרה תוכל להשתמש בבדיקות רוק כאות לאיתור נהגים המשתמשים בסמים    עוד אושר לקבוע כי תוצאות בדיקת שכרות יהיו תקפות גם 3 שעות לפני ביצועה - כדי למנוע מנהגים עבריינים להתחמק מעונש בטענה ששתו אחרי התאונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il