X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל האסדרה ברכבת: המסה הקריטית של הקרונות תגיע רק ב-2020 מנכ"ל משרד התחבורה: " נחזיר בהדרגה קרונות שנלקחו מחיפה. השר כ"ץ לא עושה בשביל גזירת סרטים. זה נהיה ספורט לאומי לתקוף אותנו בתקשורת" יו"ר ועדת הכלכלה: אבקש ממבקר המדינה בדיקה מעמיקה
▪  ▪  ▪
שמיכה קצרה [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90]
מלחכי הפינכה
ישראל כ"ץ
במקום לשמוח על הבשורה הגדולה של תחילת הפעלת הרכבת ההיסטורית לירושלים, עושים דיוני חרום פוליטיים מזויפים ומחפשים כותרות. אני לא עוסק במכרזים, אלא במדיניות
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 17.10.18) לישיבת חרום, בעקבות רצף התקלות בקו הרכבת ירושלים תל אביב שנפתח בחול-המועד סוכות. היו"ר איתן כבל פתח את הישיבה ואמר כי אין יום ללא בעיות בקו ירושלים נתב"ג. המיזם לא אמור לבוא על חשבון הפריפריה ואחר רצף תקלות וביטול קווים, היחס לאזרחים הוא כאילו הזמן שלהם לא חשוב.
מנהל האסדרה ברכבת, דן לנדאו, אמר כי איש אינו מתכחש לקשיים וכי השמיכה קצרה מאוד בזמן מסילה, מאחר שהרשת קטנה מאוד ולא פותחה הרבה מאוד שנים. הוא הוסיף כי יש מחסור כרוני בקרונות לעומת ביקוש שעולה מעל לתחזיות האופטימיות ביותר. "במצב שהשמיכה קצרה צריך להפעיל צדק חלוקתי", אמר. ח"כ יעל גרמן שאלה האם הרכבת מציעה חלופה לדחות את הקו לירושלים, ומנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל השיבה כי זו לא חלופה. לנדאו הוסיף כי הוזמנו 141 קרונות כשהמחסור עומד על 140 קרונות, והאספקה החלה לפני שנה וחצי והיא הדרגתית. עם זאת, רכז התחבורה באגף החשב הכללי באוצר, אליאס מטר, ציין כי המסה הקריטית של הקרונות תגיע בשנת 2020.
חשש לדחייה של שנים
מנכ"ל משרד התחבורה אמרה כי מיזם שנדחה בחודשים יכול להידחות גם בשנים, ודחייה הייתה יכולה להביא לכך שהיה נדחה בעוד 15 שנה. "היה נדרש לחץ בלתי פוסק וזה לא בשביל גזירת סרטים", אמרה. "השר לא סתם נקרא בולדוזר, כי הוא גורם לנו לעשות דברים בלתי אפשריים ואנשים ברכבת עבדו לילות כימים כדי שזה ייצא לפועל. נכון שהקו עדיין בהרצה, אבל הוא יצא לדרך וזה אחד הדברים הכי משמעותיים שעשיתי בעשייה הציבורית שלי, זה הישג מדהים. זה נהיה ספורט לאומי לתקוף אותנו בתקשורת. מי שחושב שצריך היה שהכל יהיה מושלם לפני שפותחים, ככה לא בונים מדינה או מנצחים במלחמות. התקלות ילכו ויפחתו ונשפר את האופן שבו מודיעים לאזרחים. אנחנו מתנצלים בפני אלה שנתקעו ברכבות, ונעשה הכל כדי שזה לא יקרה. הקו בטיחותי, ובמקום שהרכבת תעשה הרצה ריקה היא עושה הרצה עם נוסעים. לצערי, אין מספיק קרונות, הזמנו בסוף 2017 קרונות והיינו צריכים להחליט איך תתחלק הפגיעה. לאט-לאט נחזיר עוד ועוד קרונות שנלקחו מחיפה".
ראש אגף בטיחות והצלה בנציבות הכבאות, חיים תמם, אמר כי היו תקלות שהתגלו עד ערב הפתיחה, והאישור ניתן ממש שעות לפני פתיחת הקו. לדבריו, האישור הוא זמני ל-30 יום, ובביקורת שנערכה ביום שני בלילה עלה כי רוב הליקויים תוקנו. עם זאת הוא ציין כי קיים פער משמעותי באשר לאפשרות תנועה של רכבי הכיבוי במנהרות ובגשרים, כאשר הסיכום הוא שהפערים יושלמו במהלך 5 שנים. עם זאת הוא ציין כי הכבאות יודעת לתת פתרון גם במצב הקיים היום לתרחישים.
יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, אמר כי מה שקורה היום ברכבת הוא פרי הזנחה ארוכת שנים. לדבריו, "ראינו איך ראש הממשלה מדבר לגברת פרץ, את הממשלה הזו תחבורה ציבורית משעממת, היא לא מעניינת אותם. רמת העומסים היא בלתי נסבלת וזה מסוכן". גרמן הוסיפה: "צריך להתריע על הקטסטרופה. מי שהיה לו כוח במסדרונות השלטון הצליח לשמור על הקרונות. צריך לבחון איזה קווים באמת אפשר להוריד, ולהחזיר קרונות קודם כל לצפון ולנהריה". ח"כ עליזה לביא אמרה כי היא מוצפת בפניות ציבור והתושבים מרגישים מרומים ומבוזים. ח"כ איילת נחמיאס ורבין ציינה כי המצב נובע מכך שמנסים לצמצם פערים בתחבורה ציבורית בזמן קצר מאוד.
יו"ר הקבוצה החברתית "נפלאות הרכבת", אייל טל מקריית אתא, אמר כי מה שקורה בשטח משדר מחדל. לדבריו, "הרכבות צפופות ברמת של קרונות בקר. נוסעים משתלטים על שירותים ושוהים שם כל הנסיעה, השירותים הפכו למושבים ברכבת. נוסע מבנימינה הביא כיסא מהבית כדי לשבת בנסיעה הארוכה לתל אביב. מדברים על הרצה בקו לירושלים, ואין לנו אלא לומר שיש תחושה של ריצה לטובת כיתוב תמונה. ההצעה היא לבטל את הרכבת מירושלים לנתב"ג. מותר להודות בטעות, עד שיגיעו הקרונות במרס 2019". אורי בצ'קו, תושב חיפה, הוסיף: כל העם זועק אליכם מהרכבות, צפוף אפילו לא ברמה של הודו. זה זוועת עולם. אין דבר יותר שוויוני מרכבת ישראל - כולם מסתופפים ברכבת ישראל אחד על המרפקים של השני. נכים לא יכולים לעלות לרכבת. פתחתם קו לירושלים וביטלתם את הנכים. אין להם מקום ברכבת. אין חלופה לתושבים בצפון. קו נתניה הוא פקק אחד גדול אי-אפשר להגיע בשום אלטרנטיבה מחיפה לתל אביב. לא יכול להיות שמנכ"ל הרכבת לא ידע שיהיו 200 אחוז צפיפות. אי-אפשר לטפל באירוע בטיחותי או ביטחוני בצפיפות כזו". סגן ראש עיריית מודיעין, אילן בן סעדון, מחה גם הוא בתוקף על ביטול רכבות למודיעין בגלל העבודות ודרש להחזיר את הקווים.
היו"ר כבל סיכם ואמר כי הדיון היה שטחי לחלוטין. לדבריו, "הטיפול בתחבורה הציבורית צריך להעשות כמכלול ויש כאן כשל נקודתי. הכל ידעו שזה מיזם מסובך ויוצא דופן, כבר נכתבו דוחות של מבקר המדינה על זה, המציאות היא של כשל. אי-אפשר למרוח את זה או להתייחס אחרת. עדיף שתעשו מסיבת עיתונאים ותגידו שזה המצב וחייבים להחזיר לפריפריה את הקרונות. זה לא אמירה פופוליסטית, הם לא צריכים לשלם את המחיר. צריך לבוא לתושבי ירושלים, שנוסעים בחינם, ולומר להם שבתקופת ההרצה צפויות תקלות. צריך לעשות צעד אחד לאחור. השר כ"ץ חושב כל הזמן פוליטיקה, אני לא חושב כך. אני הולך לשוחח עם מבקר המדינה כי זה ראוי לבדיקה מעמיקה". הוא הוסיף כי בעוד שבועיים תקיים הוועדה דיון נוסף בנושא, עם כל בעלי התפקידים הבכירים ביותר.

תאריך:  17/10/2018   |   עודכן:  17/10/2018
+השאלה הישירה שהשתיקה את הקרפ"ר
23:51 17/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ עפר שלח שאל את קצין הרפואה הראשי אם התנגד למיקור החוץ של שירותי הרפואה - וזה השיב בשתיקה  ▪  חמישה קרפ"רים לשעבר הגיעו והביעו תרעומת שלא זומנו להופיע בפני ועדת שפירא בטרם גיבשה את המלצותיה

[צילום: איתי גלינר]
+מחסור בנתונים על צווי הגבלה בתיקי סרבני גט
18:23 17/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון מעקב שקיימה ועדת החוקה על יישום תיקון חוק העיצומים על סרבני גט התגלה מחסור בנתונים עדכניים מהשנתיים האחרונות על השימוש בעיצומים כפי שהתיר החוק  ▪  במהלך הדיון התגלעה מחלוקת כאשר נציגי בתי הדין הרבניים טענו כי מתן צו הגבלה יכול להיעשות רק לבקשת מסורבת הגט  ▪  חברי ועדת החוקה טענו כי החוק מאפשר לבתי הדין הרבניים לקבל החלטה בנושא צווי ההגבלה תוך התחשבות בעמדת הצדדים וללא קשר להגשת בקשה

[צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+בקריאה טרומית: תוקנה מגבלה בחוק הבנקאות
16:07 17/10/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאת טרומית את הצעת חוק הבנקאות (רישוי) (תיקון - עידוד תחרות בשוק האשראי), התשע"ח-2018, של חברי הכנסת רועי פולקמן, יואב קיש ומשה גפני. מוצע בה לקבוע שגופים חוץ-בנקאיים וחברות אשראי יוכלו להשתמש באפיק מימון של ניירות ערך מסחריים כהשלמה למקורות מימון קצרי טווח אחרים וכן לבטל את המגבלות במתן אשראי שמקורו בהנפקה כאמור רק ללקוחות שהם יחידים או תאגידים שהכנסתם השנתית לא עלתה על 400 מלש"ח.

+בטרומית: שמאי האזרח יוכל להידיין עם שמאי הוועדה
15:52 17/10/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון - שומה מוסכמת), התשע"ח-2017 של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי אם גובה השומה מטעם הוועדה המקומית אינו עולה על 100,000 שקלים חדשים, או אם ההפרש בין שומת הוועדה ובין השומה מטעם החייב אינו עולה על סכום זה - יהיה רשאי החייב להגיש שומה מטעמו באמצעות שמאי מקרקעין, ותיקבע תקופה שבמהלכה יוכלו הצדדים להגיע לכדי שומה מוסכמת. סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) השיב ואמר כי הממשלה תומכת בהצעת החוק בכפוף להסכמות.

+בקריאה ראשונה: הפסקת חיוב אשראי מלקוח שהוטעה
15:39 17/10/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק כרטיסי חיוב (תיקון - ביטול חיוב באשראי בשל עסקה עם ספק מפר), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת איציק שמולי וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע שבעסקה שנעשתה באמצעות כרטיס אשראי, שבה הפעיל הספק השפעה בלתי הוגנת על לקוח או הטעה אותו, תהיה הרשות להגנת הצרכן רשאית להודיע למנפיק להפסיק לחייב את הלקוח. המנפיק יחויב להשיב ללקוח את סכומי החיוב שהועברו לספק לאחר הודעת הרשות. שר הכלכלה, אלי כהן השיב להצעה ואמר זהו חוק שהוא תיקון עיוות שגורם נזקים כספיים ונפשיים לקשישים.

+"חלון הזדמנויות להוציא את אונרא מירושלים"
12:51 17/10/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דברי יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש על תוכנית העירייה לספק בעצמה את כל השירותים  ▪  ראש עיריית ירושלים: בירושלים אין פליטים, יש תושבים  ▪  ח"כ טיבי: ישיבה זו היא תעמולת בחירות

אונר"א. להפסיק את שקר הפליטים [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרן טרנר / Keren Tarner  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  רכבת ישראל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצוקת הקרונות: "הפעלנו צדק חלוקתי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: המשטרה תוכל להשתמש בבדיקות רוק כאות לאיתור נהגים המשתמשים בסמים    עוד אושר לקבוע כי תוצאות בדיקת שכרות יהיו תקפות גם 3 שעות לפני ביצועה - כדי למנוע מנהגים עבריינים להתחמק מעונש בטענה ששתו אחרי התאונה
איציק וולף
הצעת החוק הפרטית של ח"כ בגין כוללת הוספת הצהרה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי ותקיים שוויון זכויות לכל אזרחיה    "חוק הלאום לא פוגע באופן מעשי בשוויון הזכויות במדינת ישראל, אבל הוא מבזה את עיקרון השוויון ואת מדינת היהודים"
עידן יוסף
אחרי שטען כי תושבת קריית שמונה שהתפרצה לדבריו היא משעממת, עובר נתניהו להתקפה ומייחס לפרץ מניעים פוליטיים    טוען כי נהג כך בגלל צערו על וינרוט    פרץ: הצבעתי ליכוד, אבל נתניהו איבד את קולי
איציק וולף
הנציב החדש, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הופיע בפני ועדת החוקה של הכנסת    "לא התקבלה שום תלונה בנציבות על קיז לגבי התקופה שלאחר קבלתו לשירות המדינה... אין לנו סיבה לטייח את הדברים"
עידן יוסף
הממונה על היישומים הביומטריים בוועדת החוקה: שיעור השגיאות במערכות ביקורת הגבולות ובמשטרה לא נבדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il