X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דירוג הפורום הכלכלי הבינלאומי:

ישראל במקום ה-20 בתחרותיות

הדירוג ללא שינוי לעומת אשתקד דירוג גבוה במיוחד לבריאות, הדינמיות העסקית, המיומנויות העסקיות, שוק העבודה והתשתיות
▪  ▪  ▪
דירג 140 מדינות [צילום: מרקוס שרייבר, AP]

ישראל מדורגת במקום ה-20 בעולם המדד התחרותיות הכלכלית שפרסם אתמול (יום ד', 17.10.18) הפורום הכלכלי הבינלאומי - ללא שינוי מהשנה שעברה.
המדד מורכב מבחינת גורמים מרכזיים המשפיעים על מידת התחרותיות של 140 משקים, ובהם אווירת התחרות הכללית (הכוללת את מוסדות המדינה, תשתיותיה ויציבות מקרו-כלכלית), ההון האנושי (רמת הבריאות והמיומנויות המקצועיות), השווקים (שוק העבודה, התעשיה, גודל השוק והמערכת הפיננסית) ומערכת היזמות (הדינמיות העסקית ויכולת היזמות).
הציון הכולל של ישראל הוא 76.6 מתוך 100 - עלייה של 0.4 נקודה לעומת השנה שעברה. היא מדורגת במקום החמישי בעולם בדינמיות העסקית ובמקום ה-16 ביכולת היזמות. רמת הבריאות בישראל היא ה-11 בעולם, המיומנויות העסקיות מציבות אותה במקום ה-14 בעולם, שוק העבודה מדורג במקום ה-15, התשתיות נמצאות במקום ה-20, והמערכת הפיננסית - במקום ה-22. דירוגים נמוכים יותר ניתנו למוסדות הציבוריים (מקום 26), לענף התעשיה (מקום 41) ולגודל השוק (מקום 59).
בפילוח עשרות מרכיביו של המדד, ניצבת ישראל במקום הראשון בעולם בפריסת רשת החשמל, בדינמיות האשראי, בגישה כלפי נטילת סיכונים עסקיים, בצמיחת חברות יזמות ובהשקעה במו"פ כאחוז מהתל"ג. ישראל במקום בשני בקלות מציאת עובדים מיומנים ובזמינות הון סיכון, ובמקום השלישי בשיעור החברות המאמצות רעיונות חדשניים ובשיתוף פעולה בין מחזיקי עניין.
מיקומים גבוהים ניתנו גם בהשתתפות נשים בשוק העבודה (6), מניעת ניגודי עניינים (7), מיומנות דיגיטלית באוכלוסייה (8), מספר שנות הלימוד (8), מיומנויות בעלי השכלה אקדמית (9), תוחלת חיים (10), פריסת מסילות רכבת (10), תקני ביקורת וחשבונאות (10), שת"פ בינלאומי בהמצאות (10), אובדן חשמל (12), אמינות אספקת המים (12), פריסת הבנקים (12), עצמאות שיפוטית (14), מימון לעסקים קטנים ובינוניים (15), פרסומים מדעיים (16), הגנת על קניין רוחני (19) ונכונות להאציל סמכויות (20).
ישראל מצויה במקומות נמוכים במיוחד במרכיבים הבאים: היקף הפשע המאורגן (60), חופש העיתונות (70), הזמן להקמת עסק (74), איכות ניהול הקרקעות (78), מורכבות המכסים (81), פערי האשראי (86), שקיפות תקציבית (90), אינפלציה (92), הון בנקאי מינימלי (96), הייבוא כאחוז מהתוצר (109), תקריות טרור (117), עלויות האבטלה (118) וקלות בשכירת עובדים זרים (125).
את המדד מובילות ארה"ב, סינגפור, גרמניה, שווייץ, יפן, הולנד, הונג קונג, בריטניה, שבדיה ודנמרק. ישראל מדורגת במקום הגבוה ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה. בדירוג הכללי היא מקדימה בין היתר את בלגיה, אוסטריה, אירלנד, ספרד, סין, איטליה, פורטוגל, קפריסין, יוון, הודו וברזיל. את הדירוג סוגרות בורונדי, אנגולה, האיטי, תימן וצ'אד.

תאריך:  18/10/2018   |   עודכן:  18/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל במקום ה-20 בתחרותיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מובן לי הדירוג באינפלציה
בן הארץ  |  18/10/18 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שותפות רציו פטרוליום הודיעה כי חברת-בת בבעלות מלאה שלה חתמה על הסכם עם ממשלת הפיליפינים לחיפוש נפט וגז באזור 4 בים סולו, מזרחית לאי פאלוואן    נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, חתם אתמול על ההסכם    החברה התחייבה למענקים רבים למשרד האנרגיה הפיליפיני
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: שירותי המודיעין עדיין לא יודעים האם יורש העצר הורה לרצוח את העיתונאי, או שהורה רק ללכוד אותו ולהביאו לסעודיה
עידן יוסף
ח"כ עפר שלח שאל את קצין הרפואה הראשי אם התנגד למיקור החוץ של שירותי הרפואה - וזה השיב בשתיקה    חמישה קרפ"רים לשעבר הגיעו והביעו תרעומת שלא זומנו להופיע בפני ועדת שפירא בטרם גיבשה את המלצותיה
מחלקה ראשונה
הכינוס המיוחד של הכנסת במהלך חול-המועד אליו הגיעו חברי כנסת במדי צה"ל
איציק וולף
בית המשפט המחוזי מרכז פסל את מועמדות סגן ראש עיריית ירושלים עד לפני שבועיים, המתמודד על ראשות עיריית אלעד    קבע כי למרות ששכר דירה באלעד - לא העביר את הזיקה העיקרית שלו מירושלים לאלעד ולא צפוי שינוי קרוב במרכז החיים שלו    דגל התורה וש"ס: נערער לעליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il