X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
65% מהחופים הוגדרו כנקיים או נקיים מאוד לפחות 70% מהזמן עם הרשויות המצטיינות נמנות: אשדוד, אילת, בת ים, ג'סר א-זרקא, הרצליה, חדרה, מועצה אזורית מטה אשר ועוד
▪  ▪  ▪
למדנו לשמור על הסביבה [צילום: דוברות עירית תל אביב]

עונת הרחצה מסתיימת עם שיא, וכך גם שנת 2018 מסתמנת כנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים - כך קובע מדד "חוף נקי" שמפרסם (יום 18.10.18) המשרד להגנת הסביבה. לפי הנתונים מתחילת השנה ועד אמצע אוקטובר: 65% מהחופים הוגדרו כ"נקיים" או אף "נקיים מאוד" לפחות 70% מהזמן, לעומת 19.7% מהחופים בשנת 2005, כאשר הושקה תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה.
‏במהלך עונת הרחצה שהסתיימה באחרונה, מ"מדד חוף נקי" עולה כי 70.4% מהחופים היו "נקיים" או "נקיים מאוד", לעומת 61% בעונת הרחצה בשנת 2017. כך שלמרות ששנת 2017 הייתה הנקייה ביותר עד כה, עונת הרחצה בשנת 2018 הגיעה להישג נוסף.
עם הרשויות המצטיינות לפי המדד, בהן למעלה מ-70% מהחופים היו נקיים או נקיים מאוד, נמנות: אשדוד, אילת, בת ים, ג'סר א-זרקא, הרצליה, חדרה, מועצה אזורית מטה אשר, נתניה, מועצה אזורית עמק חפר, קריית ים ותל אביב-יפו וכן חופי רשות הטבע והגנים.
נתוני שנת 2018 מציגים מגמת שיפור בניקיון החופים לאורך השנים, ובשנתיים האחרונות המשרד להגנת הסביבה שילש את הסכום המתוקצב לתוכנית "חוף נקי", ומקצה 8.6 מיליון שקל לרשויות מקומיות שבתחומן המוניציפלי נמצאים חופים בלתי מוכרזים בים התיכון או באילת.
כמו-כן, המשרד מפרסם היום את נתוני מדד חוף נקי מה-16 באוקטובר 2018 המראים כי 64.06% מהחופים שנמדדו (20.9-16.10) דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 67.0% במדד הקודם, כאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו רק 62.12% מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן: אשדוד, עמק חפר, תל אביב-יפו, ג'סר א-זרקא, הרצליה, בת ים, נתניה, מטה אשר.
הקיץ פתחו המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושן קמפיין הסברתי תחת הכותרת: "חד-פעמי - לא בים שלי!", הקורא לציבור להשאיר את הכלים החד-פעמיים בבית, וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק. שליש מהפסולת בחופים הוא הכלים החד-פעמיים והאריזות שמושארות בחוף על-ידי ציבור המתרחצים. על-פי המחקרים בעולם ובישראל, חופי ישראל מובילים לרעה בכמות הפלסטיק גם בהשוואה לים תיכון, וגם לממוצע העולמי. השנה, נרתמו אל הקמפיין כעשר רשויות חוף שקיימו מגוון אירועים ופעילויות הסברתיות בחופים במהלך חודשי הקיץ.

תאריך:  18/10/2018   |   עודכן:  18/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2018 - הנקייה ביותר מאז תחילת מדד "חוף נקי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
תאונה קטלנית בדרך לאילת    זוג הורים ובתם התינוקת, שהיו בדרכם מקצרין לחופשה באילת, נהרגו בהתנגשות עם אוטובוס באזור ים המלח    14 מנוסעי האוטובוס נפצעו באורח קל
גלית יצחק-אוגנוב
יחימוביץ: אפעל להאצת הסדרת מעמד האחיות בישראל בחקיקה ראשית    אמסלם: האחיות הן הבסיס של מערכת הבריאות ונלחם למענן    האחות איריס שפיגל: "היום כל אחות עושה מה ששלוש אחיות עשו בעבר, נוסף לכך שהיא גם סניטר ומנקה"
איתמר לוין
נשיא המחוזי: העבודה פעלה מתוך התחכמות והתעלמה מהוראות המפקח הארצי על הבחירות - ולכן אין מנוס מפסילת מועמדותה של עינת קליש-רותם לראשות העיר
איתמר לוין
הדירוג ללא שינוי לעומת אשתקד    דירוג גבוה במיוחד לבריאות, הדינמיות העסקית, המיומנויות העסקיות, שוק העבודה והתשתיות
איציק וולף
שותפות רציו פטרוליום הודיעה כי חברת-בת בבעלות מלאה שלה חתמה על הסכם עם ממשלת הפיליפינים לחיפוש נפט וגז באזור 4 בים סולו, מזרחית לאי פאלוואן    נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, חתם אתמול על ההסכם    החברה התחייבה למענקים רבים למשרד האנרגיה הפיליפיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il