X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה במפגש עם עיתונאים נוצרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נוצרים דוחים את דברי נתניהו: ישראל אינה המקום הכי טוב
ראשי הכנסייה הנוצרית בירושלים במכתב בהול לראש הממשלה: "עצור את אישור החוק להלאמת אדמות הכנסייה" ארגון נוצרי פלשתיני: "יש לנו חופש דת גדול יותר בירדן וברשות הפלשתינית. אנו זקוקים להיתרים מיוחדים של הצבא כדי לקיים פולחן דתי. עקורי הכפרים הנוצריים איקרית ובירעם לא הורשו עד היום לשוב לבתיהם"

ראשי הכנסייה הנוצרית בירושלים (אורתודוקסיות, קתוליות וארמניות) שלחו מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו ממנו לעצור את כוונתה של שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) להעביר ביום א' בוועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) במסגרתה יולאמו קרקעות של הכנסייה שהוחכרו לקרן קיימת לישראל (קק"ל). ראשי הכנסיות הזכירו כי בראשית השנה סגרו את כנסיית הקבר בתגובה להצעת החוק ולדרישת עיריית ירושלים שישלמו ארנונה על חלק מנכסיהם.
הכנסייה היוונית אורתודוקסית מכרה לפני שנים אחדות ליזמים פרטיים קרקעות שהחכירה לקק"ל לפני 70 שנה. אותם יזמים פרטיים יהפכו בתום תקופת החכירה לבעלי הקרקע ועלולים לפנות מבתיהם אלפי ירושלמים או לדרוש מהם לשלם סכומי כסף גדולים עבור חידוש החכירה. ח"כ עזריה הסבירה שהצעת החוק שלה לא נועדה לפגוע בכנסייה: "אני מבינה שמלחיצים את הכנסייה, אבל הקרקעות שלהן נשארות שלהן, לאף אחד אין עניין לגעת בהן לעולם. ההצעה אינה נוגעת לקרקעות הכנסייה אלא אך ורק לקרקעות שנמכרו ליזמים פרטיים שנכנסו בתפר בין המדינה לכנסייה. לא יכול להיות שיזמים שקנו קרקעות בזול מהכנסייה, יעברו מדלת לדלת ויאיימו על דיירים שאם לא ישלמו בין 200 ל-500 אלף שקלים על הדירה שלהם, יאבדו דירתם".
הארגון הנוצרי היושב בבית לחם ותומך בעמדות הרשות הפלשתינית, קיירוס פלשתין, תקף (שבת, 20.10.18) את דבריו השבוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל היא המקום הטוב ביותר לנוצרים במזה"ת. "ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שיש בה קהילה נוצרית גדולה ומשגשגת", אמר נתניהו ל-180 עיתונאים נוצרים מ-40 מדינות: "אין לנו חברים יותר טובים מהנוצרים. אתם עומדים לצדה של ישראל ולצד האמת ואנחנו עומדים לצדכם. אם יש דבר שאני מבקש מכם זה לספר את האמת על ההיסטוריה שלנו, על ההווה שלנו, על מי רוצה ומי לא רוצה שלום, ועל כך שישראל היא דמוקרטיה חזקה שמגנה על זכויות של כולם, מוסלמים ונוצרים. מכירים את בית לחם? יש לכם חיבור אליה כמו שגם לנו יש. כשהחזרנו את בית לחם היו בה 80 אחוזים נוצרים, והיום רק 20 אחוזים והסיבה לכך היא שברשות הפלשתינית הנוצרים הם נרדפים. הנצרות צמחה מארץ ישראל ויש לה קשר טבעי עם ישראל. אני לא רוצה שישראל תופרד מידידינו הנוצרים. ישראל היא מגינת החופש במזה"ת ובעולם. ללא התערבות ישראל, האיסלאם הקיצוני היה משתלט על המזה"ת כולו".
"נכון. יש לנו חופש לחיות כנוצרים ולקיים את פולחנינו. אבל יש לנו חופש גדול יותר בירדן וברשות הפלשתינית", מסר קיירוס פלשתין בתגובה לדברי נתניהו. "בישראל אושר לאחרונה חוק שמבסס אפליה בין אזרחים על-רקע דת וגזע. בשטחי הרשות הפלשתינית, הנוצרים נמצאים תחת כיבוש צבאי. אנו זקוקים להיתרים מיוחדים של הצבא כדי לקיים פולחן דתי. זאת לא הגנה לנוצרים אלא הפרה של אחת מזכויות האדם הבסיסיות לפי החוק הבינ"ל. ישראל מפקיעה קרקעות נוצריות בבית לחם, ברמאללה, בכפרים ובמזרח ירושלים. בתוך מדינת ישראל, כנסיות מותקפות ומחוללות ורשויות החוק אינן עושות די כדי ללכוד את האשמים. עקורי הכפרים הנוצריים איקרית ובירעם לא הורשו עד היום לשוב לכפרים מהם פונו לפני 70 שנה תוך הבטחה שיוכלו לשוב אליהם בתוך שבועיים".

תאריך:  20/10/2018   |   עודכן:  20/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוצרים דוחים את דברי נתניהו: ישראל אינה המקום הכי טוב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כלל לא נרדפים,הם כן רודפי בצע.
א.ל. רמת-גן  |  20/10/18 16:30
2
שקרנים. ל"ת
מספיק  |  20/10/18 17:25
3
הערבים ברובם הגדול מדברים
רחוקים מרדיפה  |  20/10/18 17:36
4
קשקוש נוצרי
לא לפייסבוק  |  23/10/18 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות 70 שנה לישראל
ארי בוסל
עד כמה זכינו שיש לנו תומכים נלהבים, רובם יהודים, מכל הזרמים ומכל הרבדים, שאוהבים ומכבדים אותנו, ושבאו לשמוח בשמחתנו, היא שמחת מדינת ישראל, ״שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ראויה שנזכור אותה, חימוש מדויק, הסלמה, חרפה וזהירות    שבוע טוב
תרצה הכטר
יש אומרים שפורטמן הפתיעה את מארגני פרס בראשית ואת שרת הספורט והתרבות לרבות פוליטיקאים בכירים    המהלך של פורטמן עורר מהומה תקשורתית    זו גררה אחריה התייחסות פרטנית של פורטמן לסיבות שגרמו לה לקבל החלטה ולדחות את הפרס ואת הגעתה לישראל
אברהם פכטר
ביום הולדת 70 שנה למדינה אפשר וצריך לעשות מאזן ביניים של החיוב והשלילה    אסור לחיות בהרגשה שאנו חיים רק על החרב ואין אנו מקדישים זמן והשקעה גם בתחומים אחרים אליהם הגענו להישגים רבים    יש המגדירים את ההישגים כנסים ויש בכך אלמנט מיסטי חיובי, שצריך לפתחו ולשלבו בערכים שאנו רוצים להנחיל לדור הקיים ואלה שיבואו
אורנה רב-הון
התורה דורשת מאתנו דבר נעלה וקשה ביותר: להתגבר על הנטייה הטבעית הזו, ולברוא לעצמנו דרך התנהגות חדשה, דרך שבה אנו יכולים לראות את האחר, ממש לראות אותו, לחוש את כאבו, לסלוח לו אם פגע בנו, ולחיות עמו בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il