X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחיית הפינוי - בניגוד לעמדת שר הביטחון, למרות פסקי דין שהתירו אותו ולמרות חוות דעת של מערכת הביטחון בימין תוקפים: החלטה צבועה, לא ראינו את הממשלה מהססת בפינוי נתיב האבות ועמונה
▪  ▪  ▪
נתניהו. היסוס לא ברור [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לדחות את פינוי הכפר חאן אל אחמר למועד לא ידוע. זאת, על-מנת לנסות ולמצות אפשרויות נוספות להידברות עם תושבי הכפר על פינויים. זאת, על-אף שבית המשפט העליון קבע שהבתים במקום אינם חוקיים ואישר את הריסתם.
דחיית הפינוי של המאחז הבדואי הלא חוקי הנמצא מזרחית לירושלים, בין כפר אדומים למישור אדומים, נעשית בניגוד לדעתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ובניגוד להמלצת מערכת הביטחון.
ההחלטה לדחות את הפינוי הובילה לגינויים מן הצד הימני של המפה הפוליטית. ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) טען כי החלטת ראש הממשלה לדחות את פינוי המאחז הערבי הבלתי חוקי חאן-אל-אחמר משקפת רפיון חסר תקדים אל מול לחצים שהזמינו דחיות. "אני קורא לראש הממשלה לקצוב למאמצי ההעתקה וההסדרה, זמן של שבועיים בלבד ואז להעתיקם. ביקורת בינלאומית אינה סיבה לוותר על ריבונותינו ועל החוק. נמשיך לבנות את ארצנו לאורכה ולרוחבה ארצנו, ונחזק ונבסס בה את שלטוננו", אמר.
עוד ציין כי ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ מוטי יוגב תתכנס ב-1 בנובמבר לדיון בנוגע להשתלטות הפלשתינית על שטחי C.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי מדובר בהחלטה מכעיסה, מקוממת ומדאיגה. "‏ספרו לי עוד על ממשלת ימין. ביום שני בשעה חמש אחר-הצהריים אצא לסיור בהובלת חבריי בתנועת רגבים בחאן אל אחמר. אני קורא לחברי בקואליציה להצטרף לסיור במקום להגיע להצבעות בכנסת. נסייר במקום ויחד ננסה לגדל עמוד שדרה", אמר.
בתנועת רגבים שהובילה את המאבק המשפטי לפינוי חאן אל אחמר, טוענים כי נתניהו מיישם בפועל מדיניות של אכיפה בררנית כלפי ההתיישבות ביו"ש. "זה לא מגניב בכלל", אומרים ברגבים תוך שהם משגרים עקיצה לעבר נתניהו תוך התייחסות לנאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת. "פסקי הדין בעמונה ובעפרה, בבית אל ובנתיב האבות, מומשו ככתבם וכלשונם, ומדינת ישראל פעלה כמדינת חוק, אבל מול מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית שפועלת במוצהר על-פי תוכנית אסטרטגית להשתלט על אזורים בשליטה ישראלית, נתניהו תפס פיק ברכיים. אם הוא לא יתעשת בהקדם, הרי שההפסד הצורם במאבק על שטחי C ומול הצעדים החד-צדדיים של הרשות הפלשתינית, יהיה רשום בספרי ההיסטוריה על שמו. ראש הממשלה לא יכול להפנות אצבע מאשימה לעבר בג"ץ, אלא אך ורק כלפי עצמו", אמרו ברגבים.
מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, טען כי מדובר בהחלטה מבישה וצבועה. "לא ראינו את הממשלה כה מהססת בשיטתיות כזו בפינוי בנתיב האבות, עמונה ויישובים נוספים. ממשלת הימין מתנהגת כמו אחרוני ממשלת שמאל. האירופים שולטים לנו במדינה יותר מאשר אנו שולטים בה", טען.

תאריך:  20/10/2018   |   עודכן:  20/10/2018
+חגי אלעד משתמש בכיבוש לקידום "מדינת כל אזרחיה"
10:16 21/10/18  |  ד"ר רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

ישראל נאלצת להקים מחסומים כדי להבטיח שטרוריסטים לא יגיעו לישראל וזה גורם לאי-נוחות לפלשתינים שאינם עוסקים בטרור  ▪  אבל, זהו "הכרח בל יגונה"

[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+הערות והארות לצד האירועים והחדשות
10:06 21/10/18  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

ראוי היה לחייב כל אזרח במדינה דמוקרטית להתיצב בקלפי ולהצביע  ▪  אם ירצה - יכניס למעטפה פתק לבן  ▪  ההצבעה היא חובה אזרחית שיש למלא אותה בלי קבלת תמורה למעט עצם החיים בדמוקרטיה

יום בטלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הכדור עובר לרמאללה
08:33 21/10/18  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

למרות סוף שבוע רגוע יחסית ברצועת עזה, המצב הביטחוני עדיין מתוח וראש המודיעין המצרי צפוי להגיע לעזה השבוע כדי לנסות ולהרגיע את המצב. האיחוד האירופי, מצרים וישראל מודאגים מכוונת מחמוד עבאס להעביר בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף החלטות שיביאו לפיצוץ ברצועת עזה

[צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו דחה פינוי חאן אל אחמר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נקווה שלנתניהו ישנה
באום  |  21/10/18 00:18
2
ר"מ פועל בניגוד לפסיקת בג"ץ? ל"ת
והשמאל שותק?  |  21/10/18 01:04
3
כל כך מכעיס ומקומם. רפיסות. ל"ת
החלטת נתניהו  |  21/10/18 05:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
ראשי הכנסייה הנוצרית בירושלים במכתב בהול לראש הממשלה: "עצור את אישור החוק להלאמת אדמות הכנסייה"    ארגון נוצרי פלשתיני: "יש לנו חופש דת גדול יותר בירדן וברשות הפלשתינית. אנו זקוקים להיתרים מיוחדים של הצבא כדי לקיים פולחן דתי. עקורי הכפרים הנוצריים איקרית ובירעם לא הורשו עד היום לשוב לבתיהם"
עומר כרמון
בצה"ל מרוצים אך מסייגים: "עדיין היו מספר אירועי מטענים, רימונים, ניסיונות חציה וניסיונות טרור שונים"    הפלשתינים מדווחים על 115 פצועים    החמאס טוען להישג: "עשרות אלפים השתתפו"
זוהר בן-אשר
על הממשלה להודות כי חיסול החמאס הוא לא משהו אפשרי באמת. כי תושבי עזה לא יתקוממו כנגד החמאס. לא רק כי הוא שולט בהם אלא משום שהוא גם דואג לרווחתם - גם כאשר הוא שולח אותם אל מותם בהפגנות אל-מול הגדר. יתרה מכך, הם גם לא יתקוממו נגד החמאס כי ממשלת ישראל ופטפטניה המבקשים את חיסול החמאס לא מציעים אלטרנטיבה
יוני בן-מנחם
ישראל החליטה לחזור לשגרה ולא להסלים את המצב ברצועת עזה אך הימים הקרובים הם קריטיים וכוונות חמאס עדיין לא ברורות. יו"ר הרש"פ מנסה לדחוף את ישראל וחמאס למלחמה והוא צפוי להודיע על סנקציות חדשות נגד רצועת עזה שעלולות להביא לפיצוץ ברצועה
אשר שלאין
קיימת דרך להרתעה של טרור השרפות ושל ההתפרעויות ההמוניות מרצועת עזה, שתעמוד במגבלות שהצבא לקח על עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il