X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היה זקן רבני העדה התימנית בדורנו, ועשה את מסלול לימודיו בישיבה ציונית דתית ואחר כך עבר למסגרת חרדית שימש כרב העיר בני ברק והיה היחיד שהוכר בתואר זה בחודשים האחרונים סבל ממחלה קשה
▪  ▪  ▪
הרב שלמה קורח זצ"ל [צילום: יוטיוב]
ענוותן ושפל רוח
הכרתי את הרב שלמה קורח זצ"ל רבה של העיר בני ברק והייתי מקורב אליו מאוד. זו אבדה גדולה מאוד מאוד לעולם הרבנות ולעדה התימנית שהוא שימש לה כמנהיג.
הרב שלמה קורח, עוד מצעירותו בהיותו תלמיד ישיבת פוניבז' גילה מנהיגות בכך שכבר אז החל ללכד את בני הישיבות של יהודי תימן על-מנת שאכן באמת ידבקו מצד אחד בעולם התורה, שהוא היה הדוק בעולם התורה עד ערוב ימיו, מצד שני, להיות הדוקים במורשת אבותם וכבר אז הוציא ביטאון שנקרא המסילה, במסילה נעלה על-מנת שכאמור נגבש את דרכם של יהודי תימן ראשית עלייתם לארץ כי עדיין לא מצאו את דרכם כאן בישוב היהודי בארץ.
ככל שעלה ונתעלה הרביץ תורה בכתובים. הרבה כתובים יש לו. על שולחן ערוך ועל הרמב"ם בעולם ההלכה, וגם בעולם האמונה וההגות. הוא ריבץ תורה גם בעל פה, הן מבחינת השיעורים והן מבחינה זו שהוא הגיע להרבה מקומות שנדרש אליהם ונשא הרצאות על-מנת לתת את דבר ה' בכל מקום שהוא נתבקש.
הרב שלמה קורח היה בעל מידת עזות דקדושה. בדרכו הלימודית חתר אל האמת, ולא נטה לכאן או לכאן אלא מה שנראה לו כאמת - כתב ודרש. מבחינה זו הוא היה מקורי.
האיש הגדול והדגול הזה שלמרות גדלותו היה ענוותן ושפל רוח. לא דרש טוב לעצמו, אלא אך ורק דיבר עם בני אדם בגובה העיניים, לכל דורש ומבקש יכול לתת עצה ותושייה, והייתה לו מלבד חוכמת התורה שנינות ופקחות, וידע איך לקלוע את חוט השערה על-מנת לייעץ לאלה שביקשו את עצתו.
זו באמת אבדה גדולה מאוד. כאמור לרבנות בכלל, ואבדה גדולה מאוד לעדה התימנית שמבחינתה ראוי לומר "אוי לספינה שאבד קברניתה". חסרים לנו רועים, אנחנו זקוקים לרועים בכלל בעולם הרבנות ולעדה התימנית. חבל חבל דאבדין ולא משתכחין. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים.

בבני ברק הלך לעולמו (22.10.18) הרב שלמה קורח, רבה הראשי של העיר וזקן רבני העדה התימנית בדורנו. בן 83 (בערך) היה במותו. קורח הוא הרב הראשון של העיר בני ברק המוכר על-ידי הרבנות הראשית לישראל, בעוד יתר הרבנים החרדיים נושאים בתואר אך אינם מוכרים כרבני העיר.
הרב קורח נולד למשפחת רבנים בצנעא. בילדותו למד אצל הרב חיים צאלח ואצל סבו הרב עמרם קורח, רבה הראשי האחרון של יהדות תימן. הוא עלה לישראל בגל העלייה הגדול של מבצע "על-כנפי נשרים" ב-1949 והתגורר עם אביו וסבו בירושלים. אחותו נחטפה במסגרת פרשת ילדי תימן, מזרח ובלקן.
את לימודיו עשה בישיבת מקור חיים, בישיבת אור ישראל בפתח תקוה. משנת 1953 למד בישיבת מרכז הרב שבירושלים. לאחריה בישיבת פוניבז' בבני ברק. כמו-כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לרב אהרן קוטלר.
לאחר נישואיו למד בכולל אברכים הקשור לישיבת פוניבז'. לאחר מכן התמנה לחבר הרבנות הראשית בבני ברק ובהמשך נבחר לרב העיר.
תנועת ש"ס ומועצת חכמי התורה פרסמו הודעת אבל משותפת. בהודעה צוינו אבני דרך בקורות חייו, אולם הפרק הציוני-דתי - שנות לימודיו בישיבת מרכז הרב - הושמט מן ההודעה.
בחודשים האחרונים היה מסוגר הרב בביתו עקב מחלה קשה. טרם נמסר מועד הלוויה.

תאריך:  22/10/2018   |   עודכן:  22/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ש"ס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דיין, שהיה ראש המשלחת הביטחונית למו"מ לשלום עם ירדן, טוען שעדיף שישראל לא תשתמש במנופי הלחץ שיש לה - דוגמת אספקת המים - משום שהיחסים הטובים עם ירדן הם נכס אסטרטגי בפני עצמו
עידן יוסף
יו"ר הכנסת: לפני 23 שנה אדם נקלה ובזוי רצה לפרק את המשפחה שלנו    ח"כ יחימוביץ': מתי אחז מישהו בשמאל נשק ורצח?
אלעזר לוין
סקר של חברת יעוץ עסקי מצא שמספר קבלני הבנייה והתשתית הפעילים עומד כיום על 5,500 לעומת 7,100 בראשית 2011    הסיבה העיקרית - עליית הסיכון העסקי    47% מקבלני הבניין צופים שמחירי הדירות יעלו
אלעזר לוין
ישלם 8.4 מיליון שקל ועוד הוצאות פיתוח ומיסים    היזם יוסי גוהרי ישלם המחיר הגבוה ביותר -3.55 מיליון שקל למגרש ל-4 יחידות
איציק וולף, אלעזר לוין
מכהן כיום כיועץ בכיר לגופים פיננסיים בתחום הבנקאות להשקעות, שימש כיו"ר הפניקס החזקות והפניקס ביטוח וכן כדירקטור בחברות דלק, דלק אנרגיה ואלעד אירופה    משמעות המינוי: הממשלה החליטה לא להפריד בין שני התפקידים    שדולת הנשים: לנקוט צעדים נגד ברקת משום שהחליט להעסיק נהג ולא נהגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il