X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העותרים לא פנו לממשלה לאחר שהחליטה בתחילת החודש על הטיפול בשארית יהודי אתיופיה - ובג"ץ דחה על הסף את עתירתם בשל אי-מיצוי הליכים
▪  ▪  ▪
פניות ישנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, דחה על הסף (יום ב', 22.10.18) עתירה שביקשה להורות לממשלה להעלות ארצה מיידית את בני הפלשמורה שנותרו באתיופיה.
פוגלמן אומר, כי מיד עם הגשת העתירה הורה לעותרים - המרכז לקידום ההגינות, בראשותו של פרופ' דן אריאלי, ו-12 יוצאי אתיופיה - לפרט האם פנו לממשלה לפני הגשתה. הם ציינו בתשובה פנייה של הנשיא בדימוס מאיר שמגר בפברואר 2016, בתפקידו כיו"ר הוועד הציבורי למען שארית יהודי אתיופיה, ושל כמה מהם - אך כולן הוגשו לפני שהממשלה החליטה בתחילת החודש על הטיפול בנושא.
"הטענה כי החלטה אחרונה זו 'גורמת עוול קשה לחלק
ניכר מעולי אתיופיה השוהים בישראל' היא סתמית וכוללנית, וברי כי לא מוצו ההליכים בעניינה. מטעם זה דין העתירות להידחות על הסף מחמת אי-מיצוי הליכים", קובע פוגלמן, בהסכמת השופטים דפנה ברק-ארז ועופר גרוסקופף.
בעתירה נטען, כי מדובר ב-8,000 איש הממתינים מזה 25-8 שנים במחנות באדיס אבבה ובגונדר. לדברי העותרים, בני משפחותיהם ממתינים בתנאים תת-אנושיים ולאחר שמכרו את בתיהם ורכושם, בעוד המדינה גוררת את רגליה משיקולים בלתי ראויים - למרות שמדובר במי שעונים על התנאים שנקבעו בהחלטת הממשלה מנובמבר 2015. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד יהודה רסלר.

תאריך:  23/10/2018   |   עודכן:  23/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה: כל צרכן אנרגיה גדול, בהם מפעלים ומוסדות ציבור, יבצע סקר התייעלות אנרגטית    הסקר יבוצע אחת ל-4.5 שנים, במקום אחת ל-7 שנים כפי שביקש משרד האנרגיה
אלעזר לוין
הבנקים עשויים לחייב את בעלי הקניון בת"א, גינדי וריבוע כחול נדל"ן, בריבית חריגה    מגעים להסדר עם הבנקים, תוך מחלוקת בין הבעלים איך לפתור את הבעיה
אלה לוי-וינריב
בעל-השליטה בקב' אלעזרא ויו"ר חברת הליסינג וההשכרה אלבר, נחקר במסגרת החקירה נגד החברה, בחשד להונאת המכס ומשרד התחבורה במהלך ביצוע יבוא מקביל של כלי-רכב    חקירת התיק בשלבי סיום לפני העברתו לפרקליטות    בנוסף, הרשות ביקשה מביהמ"ש צו לתפיסת רכושו של אלעזרא במיליוני שקלים    סנגורו של אלעזרא: "אנו סמוכים ובטוחים שבסופו של יום תתקבל בפרקליטות החלטה מושכלת, שלפיה לא דבק כל רבב בהתנהלותו"
עידן יוסף
ראש תחום מיזוגים ופיצולים ברשות המיסים, צביקה בראל: "הבהרנו לבזק מפורשות - אסור לה לקזז את הפסדי yes ללא ביטול מלא ומוחלט של ההפרדה המבנית בבזק"    מנכ"ל משרד התקשורת: "ההפרדה המבנית טובה לתחרות; מה שעומד לנגד עינינו הוא ביטולה של ההפרדה רק כששוק התקשורת ייפתח לתחרות משמעותית"
חן מענית
קבוצת אדלקום וחברת זולו דרשו לפסול את השופטת בדימוס הילה גרסטל מלשמש כבוררת, מאחר שהיא התייעצה עם עו"ד איל רוזובסקי, שמשרדו מייצג את אדלקום בנוגע לחקירה אחרת    השופטת יהודית שבח מתחה ביקורת על התנהגותה של גרסטל: "תקלה שלו הייתה עומדת בבידודה לא ניתן היה להכשירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il