|
1 |
|
|
צריך להדיח את חיות בנימוק של טפשות.
איזו חוסר מודעות. בית משפט הוא סניף של מר"צ וזאת כולם מבינים ויודעים.
השמאל פעם אחת השמיץ את בית המשפט בגלל שני שופטים בודדים שאיילת שקד טרחה להכניס.
זו, אגב, ההוכחה המוחצת לכך ששאר שופטי בית המספח הם אנשי שמאל קיצון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כנניהו המיסר |
|
|
|
|
|
אף לו הייתה סגנית של אלוהים (והיא לא!), גם אז היא תודח בס"ד בקדנציה הבאה מפני שמונתה בשיטת הסיניוריטי הארורה; לא נשכח.
₩$₩$₩
כי היא וקודמיה באסכולת השיפוט הרקובה הפכו הרי את המדינה לגן עדן למעידי שקר זוממים.
₩$₩$₩
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
2 |
|
|
רק מאובנים פרה היסטורים,טועה.עדות להימצאות מאובנים שחיים איתנו יום יום שעה שעה אפשר למצוא אם מביטים לעבר ״העליון״.חיות היא דוגמה מצוינת לכך וכמה שלא מסבירים לה שאין פה עניין של עצמאות הרשות השופטת אלא עניין של מיהו בעצם הריבון במדינה,היא לא קולטת.חוסר אינטיליגנציה? מוסר לקוי? אני ואפסי עוד? לך תדע.היא ממחזרת שוב ושוב את אותם הטקסטים,שום דבר חדש,שום נסיון להבין מדוע העם יוצא נגד בג״צ ורק אני היא הצודקת והביקורת שלכם עלי היא הסתה.בג״צ מורכב מאנשים ליגה ד׳ אבל ככה זה כשחבר מביא חבר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
בית המשפט אינו אמור להיות "עצמאי" פוליטית או כל החלטה ציבורית שהיא בנושא פוליטי מהטעם שהוא אינו אמור לעסוק בפוליטיקה. בית המשפט תפקידו לעסוק בסכסוכים בין בני אדם ופלילים ותו לו.
היא אכן אינה רוצה להבין, היא אינה רוצה שיקחו ממנה את תפקודה הפוליטי ברוב המקרים על פי רוב השופטים שמאלני קיצוני.
בית המשפט אמור להיות עצמאי אך ורק מרשויות החוק האחרות ובזה הוא איננו כלל וכלל. ראו את אחוזי ההרשעה המפלצתיים! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לולינקה |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
בישראל בניגוד לכל מקום אחר בעולם שופטים נבחרים על ידי שופטים אחרים. עד לא מזמן לא היו נבחרי ציבור שהשתתפו בבחירה. בעבר הלא רחוק גם לא היו כל נציגי צבור שהשתתפו בבחירה. קנה המידה לבחירת שופטים היה חסוי, גם חברי כנסת לא ידעו על פי מה מועמד נבחר לשופט. על כך אמרו שופטים: "מכירים אותו". מה שברור שבנפוטיזם ובפרוטקציוניזם הקיים בבית המשפט בני ונכדי שופטים שנבחרים ודאי מוכרים וכך גם בני עמדות פוליטיות זהות בעלי יחסים בתוך המקצוע.
עם קום המדינה כאשר החלו להרכיב את בית המשפט העליון, הייתה בתוקף פקודת בתי המשפט המועמדים לכהונת שופט הוצעו על ידי שר המשפטים, אושרו על ידי הממשלה, ואז אושרו סופית בכנסת - שיטה המתאימה למדינה דמוקרטית. אלא שבהמשך שר המשפטים הראשון פנחס רוזן חיבר ביחד עם נשיא בית המשפט העליון משה זמורה, הוא שהיה לא אחר משותפו לשעבר במשרד עורכי דין את רשימת המועמדים לשופטי בית המשפט העליון ללא כל התיעצות עם נציגי ציבור. לאחר שקמה ועדה לבחירת שופטים השופט מאיר שמגר בשנת 1978 הביא להרחבת מספר השופטים בוועדה בטוענה של חיזוק התדמית העצמאית של בית המשפט. 1996אהרן ברק – השופט הפוליטי ניסה לשכנע שאין דבר הרסני יותר מהנהגת פיקוח דמוקרטי על בחירת השופטים בטוענת פוליטיזציה.
הועדה לבחירת שופטים כיום מונה תשעה חברים. למראית עין יש נציגים מקבוצות שונות. חברי הוועדה הם: נשיא בית המשפט העליון, שני שופטים נוספים מבית המשפט העליון(3) – נציג אחד יותר מלכל קבוצה אחרת. לכל החלטה דרושים רוב של שבעה מתוך התשעה. כך ששופטים מהווים גוש חוסם בנוסף יש להם גם זכות וטו שאין לשאר, כך יכולים לבטל כל החלטה. שני נציגים של לשכת עורכי הדין. רוב חברי הוועדה לבחירת שופטים - שלושת השופטים ושני נציגי לשכת עורכי הדין – (5) אינם נבחרי ציבור, ואינם אחראים כלפיו. שני השופטים מלבד נשיא בית המשפט העליון, בדרך כלל מצביעים לפי רצון נשיא שבחר בם, עורכי הדין תלויים מקצועית בשופטים, ועל כן נוטים הם לרצותם. כך לפחות חמישה מצביעים בהתאם לרצון הממסד המשפטי, שר המשפטים, שר המשפטים הוא בדרך כלל עורך דין הנאמן לממסד המשפטי יותר מאשר לעמדות הממשלה והכנסת ולערכיו של ציבור הבוחרים. דבר זה בולט במיוחד כאשר שר המשפטים הוא גם עורך דין המיצג לקוחות בבית משפט וגם איננו כלל נבחר ציבור. כך שבדרך כלל לפחות ששה (6) מתוך תשעת חברי הועדה מצביעים לפי רצון הממסד המשפטי. ושר נוסף שהממשלה ממנה(2) שני חברי כנסת (2). נוסף על כך שני החברי כנסת הם אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה בדרך כלל מצביעים באופן שונה אחד מהם עשוי להצביע ביחד עם הממסד המשפטי (7). שליטת הממסד המשפטי בולטת ולנציגי ציבור אין כוח לקבוע. נשיאת בית המשפט העלין טענה שהרכב הועדה מכיל "בדיוק את האיזונים והבלמים הדרושים.... איזונים? ההחלטות "מתאזנות" לפי רצון השופטים! בלמים? בית המשפט בולם את רצונות הצבור! אלא בהיות שליטת בית המשפט כה מובנת יש הסבר אחר "עצמאות בית המשפט".
בשם עצמאות בית המשפט אימצה ישראל שיטה שבה הרשות השופטת אינה אחראית כלפי איש. שופטים מתמנים על ידי ועדה הנשלטת על ידי השופטים המכהנים, ודיוניה נערכים בחשאי, ואילו האומה נותרת ללא כל זכות להתערב בהכרעה מי יישם ויפרש את חוקיה, זוהי גאות השופטים, המכנים את השיטה כ"טובה בעולם" - מאחר שהשופטים מעצבים את בתי המשפט בצלמם הם. למרות מאמצי שופטי ישראל אף אומה אחרת לא השתכנעה בכך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דרדר |
|
|
4 |
|
|
בשם עצמאות בית המשפט קיימת בישראל חסינות מוחלטת לשופטים. וכך נקבע בסעיף 8 לפקודת הנזיקין : "אדם שהוא גופו בית משפט או בית דין או אחד מחבריהם, או שהוא ממלא כדין חובותיו של אדם כאמור, וכל אדם אחר המבצע פעולות שיפוט, לרבות בורר - לא תוגש נגדו תובענה על עוולה שעשה במילוי תפקידו השיפוט" הנה כי כן, חסינותו של אחד מחברי הרשות השופטת הינה מלאה. גם אם התרשל, וככל הנראה גם אם פעל מתוך מניע פסול, לא ניתן לתבוע אותו על מעשיו".
לטענת השופטים הרצון לשמור על אי התלות של הרשות השופטת, ועל אי התערבות בפעולתה מחייבת חסינות רחבה. השופט דוד גולדשטין קבע כי לשופטים חסינות מוחלטת. "גם אם הפעולה בגינה נתבע שופט נעשתה בחוסר סמכות, אין מקום לבחון האם נעשתה בזדון או ברשלנות". "המטרה היא מניעת פגיעה בעצמאות שיקול דעתו של השופט ותכליות המשנה, למנוע פגיעה באמון הציבור ותביעות סרק שיכפישו את תדמית השופטים או הבטחת סופיות הדיון והליך דיוני תקין.... כמו גם "מניעת פגיעה בתפקוד השופט ערעור מעמדו ושאלות באשר לטיב שפיטתו, מניעת עיוות דין (?) ובזבוז זמן שיפוטי יקר". לפי כך יש להעניק לשופט עצמאות מוחלטת כאילו אינו פועל בשליחותה של החברה וכאילו אין תפקודו משפיע על אחרים קובע גורלות.. משמע שופטים שונים משאר בני תמותה אשר עצם התביעה נגדם פוגעת בהם קשות ולהבדיל נזקקים לשירות עורך דין. להבדיל בעיסוקים אחרים יש אחריות ועל מעשים פליליים משלמים מבלי שהדבר יפגע בתפקוד או במעמד. לפיו "אין כל מקום להטיל אחריות שילוחית או ישירה על המדינה על פעולות שופט ואין משנה סוגה של הרשלנות". לדעת השופט דוד גולדשטיין חסינות מהותית נרחבת ומוחלטת. באה לשרת את הציבור ואת האינטרס הציבורי ולא את נושאי המשרה השיפוטית באופן אישי, אין זו זכות/חסינות אישית של נושא המשרה השיפוטית, עליה הוא יכול לוותר"... לשיטתו חוסר אחריותם כל השופטים כלפי הציבור אינה חלילה מתוך אנוכיות השופטים אלא מאוד מטיבה עם הציבור הנתון בידי השופטים המרשים לעצמם הכל.. ועוד מוסיף "לא עולה כלל על הדעת, כי נושא משרה משפטית - שופט, רשם, ראש הוצל"פ, בורר או כל אדם אחר המבצע פעולת שיפוט - יצטרך להתגונן מפני תביעות, זו סופה של עצמאות הרשות השופטת ותחילתה של 'פסיקה מתגוננת'", ומה לגבי בעלי עיסוקים אחרים? השופט פרגו פסק: "אם אין לשופט אחריות, , גם למדינה אין אחריות. "היות והחסינות המוענקת ל 'רשות השופטת' הינה מהותית - אין אחריות של המדינה ומאחר שאין יחסי עובד-מעביד בין השופטים למדינה". כאן נשאלת השאלה מי הוא מעסיקם של השופטים? את משכורתם מאין מקבלים? מהמדינה!. שופטים דורשים להשוות תנאי העסקתם לשרים של המדינה!. מי מעניק להם מינוי? נשיא המדינה! וכי מייצג את השלטון של המדינה כמו שופטים? אך חמור מכל מה לגבי הנפגעים שלא כדין מהשפיטה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דרדר |
|
|
5 |
|
|
בנוגע לאחריות השיפוטית: לפי סעיף 8 לפקודת הנזיקין לא ניתן לתבוע בעל תפקיד שיפוטי "על עוולה שעשה במילוי תפקידו השיפוטי". לשופטים עצמם חסינות מתביעה, אולם גם למדינה אין אחריות שילוחית מדובר בחסינות מהותית ושופטים אינם "עובדים" לצורך העניין. שופטים אשר אימצו את "הלכת פרידמן", לפיה "החסינות איננה חוסמת כליל הגשת תביעה נגד המדינה באחריות שילוחית בשל רשלנות שופט", ולכן לפי אותם שופטים. "שלטון החוק איננו מונע הגשת תביעה נגד המדינה ובנסיבות אלו ניתן וצריך לאפשר הליכה בנתיב זה במקרים קיצוניים של רשלנות בוטה מאוד", לא מוזכר פה מתוך זדון שהיא דרכם השכיחה של שופטים. לפי גדרה זו שלטון החוק פרושו חוסר אחריות השופטים או במילים אחרות שלטון החוק לפי תפישה זו אינו מחייב את השליטים.
יש לכך ביטויים אחרים כמו הדיווח מטעם בית המשפט. שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונציבת תלונות הציבור על שופטים הראשונה: "יש סתירה מסויימת בין עצמאות בית המשפט לבין חובת הדיווח... האומנם? האם מהנדס שמוציא תרשימים מדוייקים, נפגעת עצמאותו להחליט מקצועית כיצד יבנה? לא כל שכן רופא השומר את תוצאות כל הבדיקות ורושם גליונות רפואיים. האם השל כך נפגעת יכולתו לשקול ולהחליט על הליכים וטיפולים? עצם התיעוד המדויק מאפשר פעילות מקצועית ומבטיח מעקב שאכן כך היא מתבצעת. תיעוד מדויק יכול להפריע אך ורק אם בית המשפט אינו מעוניין לפעול על פי כללי הצדק, אלא על פי שקולים זרים, והוא מעונין להסתיר זאת. במקרה של שפיטה תעוד מדויק של הדיונים וההוכחות שהובאו נועד לאפשר מעקב בכך לעזור להחלטה. עצם טענה כזו מלמד על "עצמאותם של שופטים מכל מחויבות מוסרית ומכל אחריות למעשיהם". במערכת משפט תקינה חובת הדיווח להיות נתונים לבקורת.
מהי עצמאות או אי תלות שיפוטית מפני מה? או מי? ולשם מה?
תפקיד השופטים להיות הוגנים ולא נושאי פנים כלפי כל הבאים לפניהם. עליהם להיות חופשיים מהשפעה פוליטית עליהם להסתמך על מה שצודק ולא על מה שמקובל. עליהם להיות מסוגלים להגן על האזרח הפשוט ממדינאים, ממשלות, תאגידים גדולים ועל האחד מהשני.
עצמאות שיפוטית פרושה ששופטים חופשיים להחליט על פי ההגינות וללא משוא פנים תוך הסתמכות בלבדית על העובדות המוצגות וחוקים ישומיים, מבלי להכנע ללחצים או הפחדות. עצמאות שיפוטית תפקידה לאפשר הגנה על האזרח והבטחת שלטון החוק. עצמאות שיפוטית מתיחסת הן לבית המשפט כרשות והן לכל שופט בנפרד.
עצמאות מוסדית, משמעה עצמאות של הרשות השופטת כגוף. אי-התלות המוסדית מהווה ביטוי של עקרון הפרדת הרשויות לשם דחיית התערבות מרשויות אחרות המחוקקת והמבצעת. עצמאות מוסדית היא תנאי הכרחי לעצמאותו של השופט היחיד.
עצמאותו של השופט היחיד, שמשמעה אי-תלותו בגורמים חיצוניים בלתי רלוונטיים.
עצמאות בית המשפט או אף עצמאות שיפוטית בשום אופן אינה מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי כדי להבטיח את שלטון החוק בעזרת קידום החלטות ללא משוא פנים.
האם קיימת דילמה בין עצמאות שיפוטית - לאחריות ציבורית:
עצמאות שיפוטית נועדה לתת הגנה על שופטים מפני לחצים חיצוניים העלולים לעוות את פסיקותיהם ואחריות ציבורית דורשת מן השופטים להתחשב בערכי היסוד של האומה אשר את חוקיה הם מפרשים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דרדר |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
שאלות |
|
לאסתר חיות | 23/10/18 16:02 |
|
|
כבוד השופטת אסתר חיות. ככול שאת חפצה באמון העם תתחילי קודם כל בהסבר: 1. מה הם הקרטיטריוניים לקביעת המותב בעתירות. 2. האם מתקיים שיח במעמד צד אחד בין שופטי בית המשפט העליון לבין בכירים בפרקליטות המדינה ו/או בכירים במחלקת בג"צ בפרקליטות.תזכורת, פוזנסקי הורחקה מטעם זה! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאסתר חיות |
|
|
|
|
|
לעניות דעתי מגיע פרס מיוחד ליושרה מקצועית ולטוהר א-פוליטי לשופטי המופת פוגלמן הנדל וברק-ארז, שהקפידו על חופש הביטוי והתנועה של מרגלת הBDS לארה אלקאסם.
₩$₩$₩
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
|
|
|
ראו מינוי המותב בג"צ 3049/16 ו- בג"צ 7280/17
ראו התוצאה: במקרה האחד דלות ראיות במקרה השני לא בודקים ראיות, כך בכל עת שהראיות מושלמות: "לא בודקים ולא מתערבים"
|
|
כתובת IP: |
109.253.117.207 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
התמונה |
|
|
8 |
|
|
יש להכיר במוגבלות העצמאות השיפוטית לעומת האחריות השיפוטית. למרות שבמונחים מוחלטים אין התאמה בין עצמאות לאחריות, על השופטים להיות מספיק עצמאיים כדי לאפשר צדק ללא משוא פנים ולדחות מעליהם נסיונות הפחדה. אין השופטים עצמאיים במידה שלא ישאו באחריות. עצמאות מוחלטת ללא אחריות מתאימה למשל למי שאינו מועסק ואינו פועל בשם אחרים או למענם לדוגמא העוסקים בתחביבים או יוצרי אומנויות עצמאיים שלא על פי הזמנה, לא כך לגבי עובדי ציבור האמורים להיות נאמניו.
הליך מתוקן למינוי השופטים צריך להגן בקנאות על עצמאותם של שופטים מלחצים כלשהם בשעה שהם ממלאים תפקידם, אלא שההגעה לתפקיד חייבת להיות מבוססת על אמון העם באמצעות הליך מיון ציבורי. כדי להשיג עצמאות שיפוטית תהליך בחירת השופטים צריך להבטיח בחירת שופטים בעלי יושרה ללא דופי וכישורים מקצועיים – לא על פי אידאולוגיות או עמדות פוליטיות אלו אסור שיהיה להם ביטוי בבית המשפט, היות ואקטיביזם שיפוטי הינו אמצעי פוליטי אין לו מקום בבית המשפט. סיגים אלו באים להבטיח שהחלטותיהם תתבססנה על חוקים בלבד. על בבית המשפט להשען על תמיכת העם למען הבטחת קיומה של מערכת הוגנת שאינה נושאת פנים.
בישראל השפיטה עצמה כלל אינה עצמאית. בין בית המשפט לתביעה מתקים יחס סימביוטי. השפיטה תלויה לחלוטין בתביעה ופועלת לרצותה – זה מתבטא באופן התנהגותם שאין בה כל הגינות ובפסיקותיהם. אין בית המשפט מגן על האזרח הישראלי מפני זרועות שלטון אחרות ולא על אזרח אחד מפני השני. משמע כל הצעקה של "עצמאות בית המשפט" אינה אלא אחיזת עיניים. בית המשפט איננו מבקש אלא עצמאות לנהוג בכפוף לתביעה.... גם אחריות ציבורית בישראל אינה קיימת מאחר שלא רק שלא נעשה כל מאמץ להבטיח אחריות זו אלא מובהר לשופטים עד כמה מוחלט כוחם על הציבור...לא הציבור בחר בהם ואין הם תלויים בו או חייבים לו דבר. אחריות ציבורית מטבעה מחייבת עצמאות עניינית שגם היא אינה קיימת. בית המשפט בישראל "עצמאי" מכל מחויבות כלפי החברה.
"עצמאות שיפוטית" כביכול זו מתבטאת בכמעט 100% הרשעות וגם בערעורים המצב עגום מאוד. קבלת רשות ערעור ובפסיקה כ - 80% לטובת המדינה. לא ניתן לאתר מדינה נאורה, שבה בית המשפט לערעורים מעניק יתרון כה מובהק למדינה בהליכים משפטיים שבין המדינה לאזרח: סיבת הסיבות למעמדה המיוחד של הרשות השופטת – שפיטה על פי העובדות הצדק וההגינות והגנה מפני התמרות זרועות אחרות של השלטון אינה מתקיימת במשפט הישראלי ההפך הוא הנכון. בראיון רדיו בגל צה"ל הודה נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט מאיר שמגר, כי בית המשפט (בארץ) איננו לגמרי עצמאי. לגמרי? האם יש אחוזים בעצמאות או חסרונה או שזו דרך לומר שבית המשפט בארץ איננו עצמאי? בישראל מתקיים שלטון מוחלט ועריץ של בית המשפט שהוא כולו פניות ומשוא פנים, בשם "עצמאות בית משפט".
כל זאת לאחר שנבחרו מועמדים הסופיים, אך את המועמדים הסופיים וכך גם את קידום השופטים בוחר/ת נשיא/ת בית המשפט העליון באופן בלעדי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דרדר |
|
|
9 |
|
|
אלופת ישראל איילת שקד תמשיך את מלאכתה בס"ד בקדנציה הבאה, כי סומכים עליה שתדע בדיוק מה לעשות עם אסכולת השיפוט הרקובה.
₩$₩$₩
הצביעו [מחל] ליכוד או עדיף [ב] בית יהודי, או כל מפלגה ימנית, אז יהיה טוב בחסדי ה'!
₩$₩$₩
כי לא המדרש עיקר אלא המעשה!
₩$₩$₩
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
10 |
|
|
הכי גדול פה! מתנשא, מרחעק עצמו מהעם. העם לא בוטח בו. חוצפה של ביקורת! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הצילנו נא! |
|
|
11 |
|
|
הנך גורסת שהתקפות מצד גורמים פוליטיים גורמות לחלקים בציבור לנקוט באותה לשון. אלה הן שטויות. אני חלק מן הציבור ועוד רבים כמותי סברנו מאז ומתמיד שמשנת אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שיצר הנם מהלך הרסני לדמוקרטיה, וזה כולל אותך ואת מרבית שופטי העליון. אף גורם פוליטי לא השפיע עלינו ולא הסית אותנו. אנו פשוט פקוחי עין, לא עיוורים ולא חרשים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אל: גב' אסתר חיות |
|
|
|
|
|
נכון מאוד ידידי, הן זוהי החוצפה הכי גדולה של הסמול המטורלל, שהוא מאשים את הרוב בימין מרכז כאילו כולנו אהבלים חלילה ונבערים מדעת שנוהרים אחרי איזה חלילן (ביבי?), שמזמר לנו זמר "מהפנט"- ושכולל כמובן הסתה משוכללת!
₩$₩$₩
ודווקא ההיפך הוא הנכון; הרי אנחנו כועסים על ממשלת הימין שאינה מגיעה מאז מהפך77 לשום משילות שלטונית ראויה, ללא רפורמות המיוחלות באסכולת השיפוט הרקובה, וללא בניה בירושלים - אף לא בירושלים, ועם אותה תשקורת סמול נצחית ובלתי נלאית שפוגעת באינטרס ובתדמית של המדינה בעולם, ועוד כהנה וכהנה דרישות!
₩$₩$₩
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
12 |
|
|
פרשות הרשעת זדורוב, וכמעט זיכוי אולמרט, התבשרנו לאחרונה על הערעור של ה"סטודנטית" ש"באה ללמוד". לא מספיק שמדובר במהלכים "משפטיים" הזויים, כאן היו גם השפלות של שופטים מחוזיים שאינם חושבים כמו "כבודם" . מעניין מה חושבים אלה שהרסו את חייו של עמוס ברנס ז"ל.
לא נשכח גם את שיטת המינויים של "חבר מביא חבר" ואת העובדה ש"כבודם" היו כנראה חולים או נעדרים ביום שלמדו את עקרון הפרדת הרשויות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ארי כספי |
|