מדינת ישראל, באמצעות אגף החשב הכללי במשרד האוצר ו
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חתמה (יום ה', 25.10.18) על חוזה זיכיון עם חברה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) ופיצרוטי (50%), לתכנון, מימון, הקמה, תחזוקה ותפעול ל-25 שנים של כביש מספר 16, כביש הכניסה החדש לירושלים.
הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים, אמור לשמש ככניסה מרכזית נוספת לירושלים ויחבר את כביש ארצי מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של הבירה. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות - תחת השכונות יפה נוף והר נוף, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.
לפני חודשיים הכריזה ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס' 16, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד, המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, על הצעתה של חברת שפיר-פיצרוטי כהצעה זוכה במכרז, מתוך 6 הקבוצות שהשתתפו במכרז.
המכרז בוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, כאשר התחרות נשוא המכרז הייתה על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר-פיצרוטי למענק ההקמה עמדה על 50 מיליון שקל. שפיר - פיצרוטי צפויה להתחיל בבניית הכביש בשנת 2019 ולפתחו לתנועה בשנים 2022-2023.