X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רה"מ בנימין נתניהו והסולטן קאבוס בן סעיד
רה"מ בנימין נתניהו והסולטן קאבוס בן סעיד
רה"מ בנימין נתניהו והסולטן קאבוס בן סעיד
רה"מ בנימין נתניהו והסולטן קאבוס בן סעיד
לביקורו הרשמי של בנימין נתניהו הצטרפו ראש המוסד, היועץ לביטחון לאומי והמזכיר הצבאי הפתח בביקורת חריפה: "עומאן נתנה לישראל נורמליזציה בחינם" אירן זועמת: "אסור למדינות מוסלמיות להיכנע לבית הלבן"
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שבו לישראל (יום ו', 26.10.18) בתום ביקור מדיני רשמי בסולטנות עומאן, שם נפגשו עם הסולטן קאבוס בן סעיד.
לפמליית נתניהו הצטרפו ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט.
בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי "נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזה"ת וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הביקור הוא צעד משמעותי ביישום המדיניות שהתווה ראש הממשלה נתניהו להידוק הקשרים עם מדינות האזור, תוך מינוף יתרונותיה של ישראל בביטחון, בטכנולוגיה ובכלכלה".
גישה אוהדת לישראל
ביקורו של נתניהו מהווה מפגש רשמי ראשון מאז 1996 של ראש ממשלה ישראלי עם שליט עומאן. המפגש הראשון התקיים בשנת 1994, במהלך ביקור של ראש הממשלה יצחק רבין. לאחר הירצחו של רבין ביקר בעומאן ראש הממשלה שמעון פרס. במהלך ביקור פרס נחתם הסכם לפתיחה הדדית של נציגויות מסחריות בשתי המדינות. הנציגויות המסחריות נסגרו עם פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000, לפני עשר שנים נפגשה בקטר שרת החוץ הישראלית ציפי לבני עם שר החוץ העומאני. לפני שנתיים שלחה עומאן נציג דיפלומטי להלווית שמעון פרס.
סולטנות עומאן ניצבת בפתח המפרץ הפרסי ובעלת גבול משותף עם סעודיה, תימן ואיחוד האמירויות. למרות קשריה הטובים יחסית עם ישראל, לעומאן גם יחסים תקינים עם אירן. בראשית השבוע ביקר בעומאן יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.
תגובות חריפות במדינות מוסלמיות
תנועת הפתח בראשות אבו מאזן מתחה ביקורת על סולטנות עומאן בעקבות ביקור נתניהו: "ביקורו של ראש ממשלת ישראל בעומאן הוא מכה ליוזמת השלום הערבית המבוססת על שטחים תמורת שלום כולל. אנו מגנים נורמליזציה בחינם בלי סיום הכיבוש ובלי הכרה של ישראל בהקמת מדינה פלשתינית עצמאית בגבולות ארבעה ביוני 1967 שבירתה מזרח ירושלים. ביקור נתניהו בעומאן מהווה יישומה בפועל של תוכנית השלום האמריקנית, לפיה יכוננו קשרים בין ישראל למדינות ערב עוד לפני שישראל תשקול כינון שלום עם הפלשתינים".
משרד החוץ האירני הצטרף לביקורת ומסר: "מדינות האיסלאם לא צריכות להיכנע לבית הלבן ולסייע לכיבוש. הכיבוש מעוניין ליצור מחלוקות בין מדינות מוסלמיות כדי להסוות 70 שנים של מעשי הטבח נגד העם הפלשתיני המדוכא".

מפגש ראשון. ראש הממשלה יצחק רבין [צילום: אבי אוחיון/לע"ם]
מפגש שני. ראש הממשלה שמעון פרס [צילום: אבי אוחיון/לע"ם]
שרת החוץ ציפי לבני עם שר החוץ העומאני [צילום: משה מילנר/לע"ם]
תאריך:  26/10/2018   |   עודכן:  27/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש ממשלת ישראל בסולטנות עומאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הישג של נפוליאון הרביעי
ארי כספי  |  27/10/18 06:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
הלל פריש
בתקופה זו אנחנו מציינים 45 שנה למלחמת יום כיפור    מלחמת יום כיפור מראה בבירור מה יעיל יותר - ויתורים, מחוות והסדרה, לעומת ענישה צבאית והכאבה לאויב    ישראל השיגה בחזית הסורית כמעט את אותו הדבר כמו בחזית המצרית אך ללא ויתורים וללא חתימה על הסכם שלום    הוא   דין בעזה. רק סבב לחימה רביעי יכול להביא את החמאס להכרה שלא כדאי להמשיך במאבק האלים נגד ישראל
עידן יוסף
הוצבה ליד הגבול, בחסות "ירוק ללא גבולות" - אגודה פיקטיבית לאיכות הסביבה, המשמשת כסיפור כיסוי עבור פעילות הארגון    "זה לא ארגון ממשלתי-התנדבותי, לא ארגון ירוק שומר יער, אלא ארגון של חיזבאללה שנותן סיפור כיסוי להקמת עמדות תצפית ולפעילות בקו המגע"
עומר כרמון
ראשי הכנסייה הנוצרית בירושלים במכתב בהול לראש הממשלה: "עצור את אישור החוק להלאמת אדמות הכנסייה"    ארגון נוצרי פלשתיני: "יש לנו חופש דת גדול יותר בירדן וברשות הפלשתינית. אנו זקוקים להיתרים מיוחדים של הצבא כדי לקיים פולחן דתי. עקורי הכפרים הנוצריים איקרית ובירעם לא הורשו עד היום לשוב לבתיהם"
עומר כרמון
קראו להחזרת הגולן לשליטה מלאה של הנשיא הסורי וחגגו את "הניצחון הסורי" במלחמת יום הכיפורים    מנהיג הדרוזים בלבנון: רמת הגולן הכבושה בידי ישראל היא שטח סורי. אין כל מחלוקת בנושא. גם זקני העדה סבורים כך
עידן יוסף
שר ההגנה הרוסי עדכן את הנשיא פוטין בהשלמת העברת המערכת    דיווחים בסוריה: הועברו ארבעה מתקני שיגור ומכ"מים    האימונים בצבא סוריה החלו ויימשכו כשלושה חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il