חברת אל-על, ההסתדרות ונציגות הטייסים חתמו הבוקר (יום ב', 29.10.18) על הסכם אשר מסדיר את תנאי העבודה של הטייסים - הכוללים זמני מנוחה, מנגנון כוננות, ימים ללא פעילות ועוד. עוד כולל ההסכם האחדה של ציי המטוסים מסוג בואינג 777 ו-787.
על-פי הודעה שמסרה הנהלת אל-על לבורסה, המנגנונים שנקבעו בהסכם אמורים לאפשר הפעלה מסחרית יעילה יותר בעידן הרגולציה התעופתית החדשה ותועלות - הן לחברה והן למגזר הטייסים. "בכלל זה לאפשר צמיחה בפעילות החברה, הפעלת החברה בצורה יעילה יותר תוך התאמה לדרישות התיקון לתקנות וכן שיפור באורחות החיים של הטייסים", כלשון ההודעה. כמו-כן, כולל ההסכם מיסוד מנגנונים ופרקטיקות שתכליתם קיום דיאלוג יעיל ורציף בין החברה לבין הטייסים. זאת, לאחר תקופה ממושכת שבה שיבשו הטייסים את לוחות הזמנים של הטיסות כחלק מצעדי המחאה שלהם.
הסוגיות העיקריות אשר הוסדרו במסגרת ההסכם הן: הסדרת היבטים תפעוליים כגון התייעלות בהרכבי הצוותים בטיסות החברה, מנגנון הצבת הצוותים, הסדרת מגבלות תכנון, הסדרת כללי איוש מלא של טיסות החברה, מנגנון כוננות, זמני מנוחה, ימים ללא פעילות, הקמת צי אחוד לציי הבואינג 777 ו- 787 של החברה אשר יאפשר הכשרת טייס לשני סוגי המטוסים במקביל לעומת המצב כיום, וכללי הסבות והדרכות טייסים כתוצאה מסגירת ציי הבואינג 747 ו-767 של החברה.
ההסכם קובע גם הסדרים בקשר לתגמול הטייסים ובכלל זה כולל מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים, הסדרים בדבר ביטול רכיבי שכר משתנים מסוימים (כגון פיצויים שונים בגין פעילות טיסתית) תמורת העלאת השכר הקבוע, הסדרים בדבר גילום, מיסוד מנגנון תמריץ לטייס בגין עמידה בתוכנית הטיסות האישית וכן קביעת מנגנון מענק ותוספת שכר מותני רווחים. עוד קובע ההסכם מכסה מוסכמת על-ידי הטייסים של חכירות 'רטובות' של מטוסים, מנגנון יישוב חילוקי דעות, התחייבות הטייסים לשקט תעשייתי למשך תקופת ההסכם ועוד.
ההסכם נכנס לתוקפו הבוקר והוא יהיה בתוקף עד 31 באוקטובר 2024. הוא אושר על-ידי דירקטוריון החברה, נציגות העובדים והסתדרות העובדים החדשה, לאחר שהתקבל אישור של רוב טייסי החברה. "להערכת החברה, ההסכם אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות של החברה", לשון הודעת אל-על לבורסה.