X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלצר: הסנקציות על הפרת תנאי שחרור נועדו לטפל במי שבמעשיו הוכיח שאינו ראוי לאמונו של בית המשפט, ואילו ההעמדה לדין על הפרת הוראה חוקית נועדה להעניש על המעשה
▪  ▪  ▪
מניעה וענישה [צילום: משה שי, פלאש 90]

ניתן להעמיד לדין מי שהפר תנאי שחרור בערבות, וזאת בנוסף לביטול תנאי הערבות והעברתו למעצר מלא - קובע (יום ד', 31.10.18) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר.
מלצר מזכיר, כי בית המשפט העליון קבע לפני שנים רבות שמדובר בשני הליכים מקבילים. "עמדה זו, שלפיה אין מניעה, עקרונית, להעמיד לדין אדם בגין הפרת תנאי שחרורו בערובה, בד-בבד עם בחינה מחודשת והחמרה של תנאי מעצרו, קנתה לה אחיזה והיא יושמה מספר פעמים בפסיקתו של בית משפט זה", מוסיף מלצר.
לדברי מלצר, אפילו אם תתקבל הטענה לפיה אין פסיקה סופית של בית המשפט העליון הקובעת כך - הרי שניתוח הטעמים העומדים ביסודם של שני החוקים מוביל למסקנה שניתן להפעיל אותם במקביל, שכן מדובר בטעמים שונים בתכלית:
"התכלית הניצבת בבסיס מעצרו (או החמרת תנאי שחרורו) של נידון שהפר את תנאי שחרורו בערובה - איננה לשם השתת סנקציה עונשית, אלא משקפת שיקולים של סיכול ומניעת שחרורו של אדם, אשר במעשיו העיד על עצמו כי איננו ראוי לאמון שנתן בו בית המשפט, כי אין בעניינו חלופת מעצר טובה, ומטעמי הרתעת הרבים ומניעת זילות בית המשפט". תכליות דומות עומדות בבסיס האפשרות לחלט ערבות של מי שהפר תנאי שחרור בערבות, מציין מלצר.
תכלית שונה היא לסעיף 287 לחוק העונשין, הקובע: "המפר הוראה שניתנה כשורה מאת בית משפט או מאת פקיד או אדם הפועל בתפקיד רשמי ומוסמך לאותו עניין, דינו - מאסר שנתיים". מלצר אומר: תכליתו היא "הטלת סנקציה עונשית על מפר תנאי המעצר, אשר עקרון הגמול למבצע העבירה מהווה שיקול משמעותי בגדרה. מדובר, אפוא, באמצעי ענישתי צופה פני עבר המכוון לגמול לנידון על הפרה שכבר ביצע, בצד מטרתו לשמש כאמצעי למיצוי הדין עם מי שהביא לזילות הוראות בית המשפט, או הרשות".
מלצר מסכם: "לנוכח האבחנה הברורה בין התכליות השונות המונחות ביסוד הוראות חוק המעצרים וחוק העונשין, דומני כי המסקנה המתבקשת היא ברורה, ולפיה כל אחת מהוראות החוק הנ"ל איננה דוחקת את מקומה של זולתה. הוראות סעיף 51 לחוק המעצרים בכוחן לשמש כאמצעי מניעתי והרתעתי הצופה פני עתיד, ואילו הוראת סעיף 287 לחוק העונשין מטרתה היא להשית סנקציה עונשית, שעקרונות גמול ניצבים בבסיסה, ועיקרה נשיאת עיניים לעבר".
מלצר דחה את ערעוריהם של סרדר פירממדוב וטקבה גטהון נגד הרשעתם בהפרת הוראה חוקית בשל הפרת תנאי שחרורם בערבות. השופט ניל הנדל והשופט בדימוס אורי שהם הסכימו עם מלצר. את פירממדוב וגטהון ייצגו עוה"ד אלקנה לייסט, יורם סגי זקס ודוד ויצטום, ואת המדינה - עוה"ד עמרי כהן ושרית משגב.

תאריך:  31/10/2018   |   עודכן:  31/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפשר להאשים במקביל לסנקציות על הפרת תנאי שחרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקונה, חברת עץ השקד, תשלם 15 מיליון שקל    בראש החברה - היזמים אבי מנדלר וניר טרובוביץ
מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי: "יש להמשיך את דרך המלך לפיה הקנס המנהלתי פחות מהפלילי. מדובר בסכומים זעומים. אם אחרי שנה יתברר שמשרד האוצר הגיע ל"בור ענק" בתקציב ועומד לפשוט רגל, נחזור בנו"
מירב ארד
ח"כ פורר: כל בר דעת מבין שאסירים ביטחוניים לא צריכים ליהנות מהזכות הזו של קיצור שליש    48 תמכו 7 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת
איתמר לוין
מלצר: ההגנה תינתן לנאשם גם במקרים בהם האכיפה הבררנית או השיהוי בהגשת כתב האישום נבעו מטעות או רשלנות, אם כי מדובר במקרים נדירים יחסית
מירב ארד
על-פי הצעת החוק, כל בית מרקחת יוכל מעתה למכור למטופלים תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי, גם אם הוא אינו עובד בהסדר עם קופת החולים שהנפיקה את המרשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il