X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק העולמי פרסם את הדו"ח השנתי של דירוג עשיית העסקים, ובו מדורגת מדינת ישראל במקום ה-49 בשנה שעברה דורגה ישראל במקום ה-54
▪  ▪  ▪
חזקיהו. מעבר לתהליכים מקוונים [צילום: ישראל הדרי]

הבנק העולמי פרסם את הדו"ח השנתי של דירוג עשיית העסקים, ובו מדורגת מדינת ישראל במקום ה-49. מדובר בהיפוך מגמה ושיפור של דירוג מדינת ישראל במדד לעומת השנה שעברה בה דורגה המדינה במקום 54, וזאת לאחר ירידה מתמשכת לאורך כעשור בדירוג של ישראל במדד.
מדד עשיית עסקים מהווה אינדיקטור עולמי לגבי קלות עשיית עסקים במדינות השונות. התוכנית לשיפור הסביבה העסקית, ששיפור דירוג ישראל במדד הוא אחד מתוצריה, באה במטרה לתמוך ביעד האסטרטגי של משרד האוצר להגדלת הצמיחה והפריון במשק.
בשנת 2017, קיבל אגף החשב הכללי תחת אחריותו את ריכוז הטיפול במדד עשיית העסקים אל מול הבנק העולמי ומשרדי הממשלה וזאת, כהמשך ישיר להמלצות הועדה הבין-משרדית לשיפור הסביבה העסקית שמינה החשב הכללי, רוני חזקיהו והוגשו מוקדם יותר השנה לשר האוצר. בעקבות זאת, לראשונה יצאה משלחת מטעם מדינת ישראל לבנק העולמי בראשות נציגי החשב הכללי ובהשתתפות נציגי משרד המשפטים, רשות המיסים, מנהל התכנון וחברת החשמל, כדי להציג בפני הבנק העולמי בין היתר את השינויים והשיפורים שבוצעו בתחומים השונים על ידי משרדי הממשלה. זאת במטרה לצמצם את הבירוקרטיה ולהקל על עשיית העסקים בישראל, על מנת שאלו יקבלו ביטוי במסגרת המדד. השיפורים המשמעותיים ביותר נרשמו במדד רישום נכס ומדד היתרי בניה בהם מדינת ישראל עלתה 41 ו-24 מקומות בהתאמה.
בעקבות המלצות הועדה הבין-משרדית לשיפור הסביבה העסקית, החלה לפעול בספטמבר 2018 ועדת מנכ"לים בראשותו של החשב הכללי, מר רוני חזקיהו, בהשתתפות משרד המשפטים, משרד הכלכלה, משרד ראש הממשלה, רשות המיסים ואגף התקציבים באוצר. במסגרת עבודתה, מונו צוותי עבודה בין-משרדיים שמטרתם לפעול להפחתת הנטל הבירוקרטי בתהליכי הממשלה מול המגזר העסקי ולהקל על עשיית העסקים בישראל.
שר האוצר, משה כחלון, הביע שמחה על מה שהגדיר כעמידה ביעדים לשיפור הסביבה העסקית בישראל. "נתוני הצמיחה הטובים, העלאת דירוג האשראי של ישראל ונתוני האבטלה הנמוכים מוכיחים שהכלכלה הישראלית חזקה ושאנחנו בכיוון הנכון. כדי להבטיח סביבה עסקית נוחה, אנחנו נמשיך את המגמה של העלאת דירוג הdoing business שהוועדה בראשות החשב הכללי רוני חזקיהו מובילה בהצלחה", אמר.
החשב הכללי, רוני חזקיהו, ציין כי שינוי המגמה מבטא את השיפור שחל בתהליכים בתוך משרדי הממשלה בשנים האחרונות, בין היתר, על ידי המעבר לתהליכים מקוונים. "לראשונה, הוגדר גורם שיתכלל את העבודה לשיפור מיקומה של ישראל במדד ויעמוד בקשר רציף מול הבנק העולמי בנושא. בשנת 2018, בעבודה משותפת עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, שיקפנו לבנק העולמי את הנתונים והצעדים שבוצעו בשנים האחרונות ב-5 מתוך 10 תחומי המדד. בשנה הקרובה נמשיך בעשייה ונתמקד ביתר תחומי המדד וכן נבחן אפשרויות ודרכים לשפר עוד יותר את התהליכים הנמדדים, ולהפחית את הנטל הביורוקרטי", אמר.

תאריך:  31/10/2018   |   עודכן:  31/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל עלתה 5 מקומות במדד עשיית העסקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חובת הדלקת אורות ברכב בכבישים הבין-עירוניים חלה על כל סוגי הרכב והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף
עידן יוסף
ראש הממשלה במליאת הכנסת: "אני תומך בחוק"    ח"כ איציק שמולי: "מבקש שתסתכל לי בעיניים ותאמר לי שאני לא מספיק טוב כדי להיות אבא במדינה הזו"    לפיד: כשאתה פוגש את החרדים כניעתך אומנותך, לא נותרה עצם אידאולוגית אחת בגופך
איתמר לוין
העירייה דרשה מחברת פרובנס לשקם מבנה עותומאני ליד הירקון - ואחרי שזו הוציאה 6 מיליון שקל במשך שבע שנים, הודיעה שלא תעניק לה את הרישיון המבוקש לשימוש מסחרי במקום
איתמר לוין
דומיניק ראב דיווח לפרלמנט: הסוף נראה כעת היטב, ואם כי נותרו קשיים - נוכל לנווט את דרכנו ביניהם; פתרנו את רוב הסוגיות ואנו בונים יחדיו את הצורה בה ייראו היחסים העתידיים ומשיגים התקדמות של ממש
עידן יוסף
יו"ר הכנסת אירח את שרת החוץ הקנדית, וסיפר לה על הזוכות בבחירות המקומיות ועל מספרן הגבוה של נשים בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il