X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הקניון נמכר כדי לחלץ את הבעלים"

תביעת מיליונים בבסר אירופה

המנהלים המיוחדים של החברה שבפירוק תובעים 26 מיליון שקל מהבעלים איתן אלדר, רועי גיל ונחשון קוויתי, לצידם של נושאי משרה, דירקטורים ורואי חשבון
▪  ▪  ▪
קוויתי. המנכ"ל והיו"ר לשעבר

בעליה לשעבר של חברת בסר אירופה, מנהליה, הדירקטורים ורואי החשבון שלה גרמו לה לנזק של 26 מיליון שקל - טוענים מנהליה המיוחדים של החברה, המצויה בפירוק, בתביעה בסכום זה שהגישו (יום ד', 31.10.18) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התביעה הוגשה בידי עוה"ד גיא גיסין, רענן קליר ויצחק יונגר נגד איתן אלדר ורועי גיל, שהיו מבעלי השליטה בחברה ולדברי המנהלים היו הרוח החיה מאחורי פעילותה; המנכ"ל והיו"ר, נחשון קוויתי, שהיה גם הוא מבעלי השליטה; המנכ"ל יוסי אטשטיין; סמנכ"ל הכספים, אייל בצלאל; הדירקטורים ריטא בעל-טסכא, יגאל שטייף, סטיבן פרוביזור, ירון למלבאום וגדעון חסדאי; משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג ישראל; וחברת הביטוח גסט-קריגר.
עילת התביעה העיקרית היא מכירת הקניון של בסר אירופה בעיר לימסול שבקפריסין לחברת אורבניקה. לטענת המנהלים המיוחדים, עסקה זו - שלא אושרה כדין וגרמה לחברה נזק ניכר - נועדה לחלץ את אלדר, גיל וקוויתי מהתחייבותם לרכוש מהחברה ב-3 מיליון אירו חלק מאחזקותיה באותו קניון. ההתחייבות ניתנה כאופציית PUT - דהיינו, בסר אירופה יכלה להחליט לבדה האם ומתי לממש אותה, אם יתקיימו התנאים שנקבעו לצידה. התחייבות זו, שניתנה במאי 2012, נועדה למנוע תוספת של הערת עסק חי לדוחותיה של בסר אירופה, שהייתה עלולה לבוא בשל חשש שלא תוכל לפרוע את חובותיה למחזיקי האג"ח שלה.
לדברי המנהלים המיוחדים, חצי שנה לאחר מכן היה ברור שאין לחברה די מקורות לתשלום למחזיקי האג"ח, ולכן אין מנוס ממימוש האופציה. על-רקע זה החלו אלדר, גיל וקוויתי לחפש מקור אחר למימון התשלום, ומצאו אותו בדמות מכירת 15% ממניות הקניון לחברת אורבניקה. לטענתם, ההסכם עם אורבניקה כלל "גלולת רעל", לפיו אם יעזו הנושים לפתוח בהליכים נגד בסר אירופה - ייפגעו קשות זכויותיהם.
המנהלים טוענים, כי למרות שבעסקת אורבניקה היה לבעלי השליטה עניין אישי מובהק, היא לא קיבלה את האישורים הנדרשים לעסקות בעלי עניין והדירקטורים לא עשו דבר. לגופה של העסקה נטען, כי בעלי השליטה הובילו את בסר ליטול על עצמה סיכונים בלתי סבירים: התחייבות להחזיר לאורבניקה את כל התמורה במזומן אם העסקה תתבטל, שעבוד של 35% ממניות חברת-האחות גיבור בסר כבטוחה לעסקה ואופציית PUT שאפשרה לאורבניקה להחזיר את המניות בתוך שלוש שנים תמורת 23 מיליון שקל - פי 1.5 מסכום המכירה.
בנובמבר 2012, נאמר עוד בתביעה, נכשלה נסיונה של בסר אירופה למכור נכס בעיר סופיה, לא היה לה די מימון לשלם למחזיקי האג"ח והיה צורך להפעיל את האופציה מול הבעלים למרות עסקת אורבניקה. אלא שאז טענו אלדר, גיל וקוויתי, כי מאחר שהחברה ניצבת בפני סכנה של הסדר נושים או מינוי בעל תפקיד - הרי שהאופציה שוב אינה קיימת. במאי 2013 (מיד לאחר תחילת הליכי הפירוק) ביטלה אורבניקה את ההסכם והמנהלים המיוחדים נאלצו לשלם לה למעלה מ-10 מיליון שקל.
עילת תביעה נוספת היא הסדר שנחתם בין בסר אירופה לבין רשות המיסים באפריל 2011, בו הסכימה החברה לשלם מיידית 30 מיליון שקל, ועוד 70 מיליון שקל בעת מימוש נכסים. לדברי המנהלים, ההסכם נחתם לאחר שהתברר, כי חוות דעת של רו"ח אודי ברזילי לגבי מעמדה של החברה לצורכי מס לא הייתה מקובלת על רשות המיסים, וחתימתו למעשה היוותה הודאה של החברה בכך.
עוד הם אומרים, כי ההסכם מנע למעשה מהחברה לממש את ליבת פעילותה - מכירת נדל"ן - והוא גם לא נתן לה את האפשרות לקזז את הפסדיה כנגד הרווחים עליהם שולם המס. למרות כל אלו, נטען בתביעה, ההסכם אושר בדירקטוריון ללא דיון של ממש. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד צבי ולך וענבר חכימיאן-נהרי, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  01/11/2018   |   עודכן:  01/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שהם: לשון חוק התכנון והבנייה ותכליתו מאפשרים לוועדה מקומית לגבות היטל השבחה, אם תוכנית מתאר ארצית מביאה לעליית ערך הקרקע
יובל אזולאי
השביתה במשק מתוכננת לשבוע הבא    קטי קרקולוב: "אני פונה לכל העובדים אל תיקחו את חייכם כמובן מאליו. תילחמו. אנחנו לא שקופים וכבר לא לבד"
אחיקם ביתן
החתול המסכן בניסוי של שרדינגר מוכנס לקופסה אטומה עם כמוסת רעל שתתפרק רק אם אטום בודד שהוכנס גם הוא לתיבה יתפרק וזאת בהסתברות של 50%    עד שלא פותחים את הקופסה לא יודעים אם החתול חי או מת ולכן החתול נמצא במצב פרדוקסלי של "חצי חי וחצי מת"    בדיוק במצב זה נמצא גם היטל ההשבחה לתוכנית המתאר הכוללנית שהוא לא ידוע עד לפתיחת הקופסה הלא הוא ביצוע מימוש לפי תוכנית מפורטת מכח התוכנית הכוללנית
איתמר לוין, יצחק דנון
ששון חי, אחד מעדי המדינה בתיק, תובע מפישר ומלכה 14.5 מיליון שקל    אחד ממייצגיו בתביעה הוא עו"ד בני כץ, שאמור גם הוא להעיד מטעם התביעה
אלעזר לוין
נחשפו ניגודי עניינים לכאורה של המפקח החדש על הביטוח    לא יטפל בבנק ג'פריס, אך יוכל לטפל בעוד שבועיים בכלל ביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il