X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנגידה היוצאת של בנק ישראל מסכמת את כהונתה "בחלק מהמצבים, עלינו לספק את המלצות המדיניות בשקט, מאחורי דלתיים סגורות, ובשאלות המדיניות המרכזיות עלינו לתרום גם לדיון ציבורי מושכל יותר"
▪  ▪  ▪
"לא השתמשנו בסוף בכלים לא קונבנציונאליים" [צילום: בנק ישראל]

הנגידה היוצאת של בנק ישראל, פרופ' קרנית פלוג, טוענת כי ההחלטה להשאיר את הייעוץ הכלכלי לממשלה בחוק בנק ישראל משנת 2010 שירתה את המדינה היטב.
"בחלק מהמצבים, עלינו לספק את המלצות המדיניות בשקט, מאחורי דלתיים סגורות, ובשאלות המדיניות המרכזיות עלינו לתרום גם לדיון ציבורי מושכל יותר. אני מאמינה כי בתוך ההקשר הפוליטי הנוכחי שבו המדיניות נוטה, יותר מבעבר, להתמקד בתועלות של הטווח הקצר ולהתעלם מסיכונים ועלויות לטווח הארוך, חיוני שמוסד עצמאי בעל מוניטין יספק ניתוח מדיניות וייעוץ, ויסייע בהסברת הסוגיות לציבור. אם כן, אני סבורה שההחלטה להותיר את הייעוץ הכלכלי לממשלה בחוק בנק ישראל החדש משנת 2010, שירתה את המדינה היטב", ציינה (יום א', 4.11.18) בכינוס שהתקיים בבנק ישראל לרגל סיום כהונתה.
לדבריה, ניהול המדיניות המוניטרית בישראל בחמש השנים האחרונות, שאולי נראה משעמם לפעמים לצופים מהצד, היה מסע מרתק למעורבים בעשיית המדיניות. "בתחילת הדרך, הפחתנו את הריבית ל-0.1% - הרמה הנמוכה אי-פעם בישראל, מהלך שזיכה אותי בתואר "הנגידה המפתיעה בעולם" על-פי אחת מרשתות החדשות הבינלאומיות. מאוחר יותר, נערכנו לאפשרות להשתמש בכלי מדיניות לא קונבנציונאליים, אופציה שבסופו של דבר החלטנו לא להשתמש בה, לאור הצמיחה הנאה, ההתפתחויות החיוביות בשוק העבודה וההערכה כי האינפלציה הנמוכה לא משקפת חוסר ביקוש, אלא, לפחות בחלקה, הייתה תוצאה של תהליכים חיוביים כגון הגברת התחרות.
"לאחר כמעט 4 שנים בהם הותרנו את הריבית ברמה של 0.1%, מסתמן שאנו מתקרבים לעידן של נורמליזציה ההדרגתית. אני כבר יכולה לדמיין את הוויכוחים הלוהטים שיתרחשו בוועדה המוניטרית לגבי התוואי והקצב של התהליך הזה. האתגר של הוועדה יהיה לא לפעול מהר מידי, כדי לא לפגוע בתהליך ההתבססות של סביבת האינפלציה בטווח היעד שלה; ולא לפעול לאט מדי, כדי לא להישאר behind the curve. אני מבטיחה שאעקוב אחר תהליך זה מקרוב, בעניין רב", אמרה.

תאריך:  04/11/2018   |   עודכן:  04/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קרנית פלוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מתקרבים לעידן נורמליזציה הדרגתית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הממשלה תומכת בהצעת חוק שמסמיכה את שר הפנים לחתום ולאשר מסמך הלכתי שיפורסם ברשומות בשם כל הרשויות המקומיות בישראל וימנע הלוואה אסורה בריבית
איציק וולף
משרד הבריאות אוסר כניסת לא מחוסנים למחלקות רגישות בבתי חולים, וממשיך במבצע חיסון נרחב במוקדים החרדיים בירושלים, בית שמש וביתר עילית    נבחן נושא הגבלת כניסות למוסדות חינוך למי שאינו מחסון ועלול לסכן את האוכלוסייה
איציק וולף
בין מקומות העבודה שישבתו: כל משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות, עיריות ורשויות מקומיות, חברות תחבורה ציבורית, הבנקים וחברות הביטוח ועוד מאות רבות של מקומות עבודה הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי
איציק וולף
נשיא המדינה ביקר באוגדת יהודה והשומרון    "האירועים בעזה משפיעים באופן ישיר על יהודה ושומרון, בנוסף למציאות הביטחונית האזרחית המורכבת הקיימת בשטח, כל אלה יכולים להוביל להסלמה חמורה"
איתמר לוין
המשמעות: לא ניתן יהיה לקבל תמורה על ייצוא נפט ולא ניתן יהיה לייבא סחורות, למעט מזון ותרופות    ארה"ב העניקה לשמונה מדינות פטור חלקי מהחרם על הנפט האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il