X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה מתכננת לפצל לשניים את המטה השני שלה: אחד בניו-יורק ואחד ליד וושינגטון תשקיע 5 מיליארד דולר ותעסיק 50,000 עובדים בשכר ממוצע של 100,000 דולר בשנה
▪  ▪  ▪
מטה אמזון בסיאטל

אמזון מתכננת לפצל לשניים את המטה השני שלה, אשר יפעל במקביל למטה בעיר סיאטל - מדווח (יום ג', 6.11.18) ניו-יורק טיימס. החברה תקים מטה בשכונת לונג איילנד סיטי של רובע קווינס בניו-יורק, ומטה נוסף באזור קריסטל סיטי שבמחוז ארלינגטון, סמוך לוושינגטון. בשני המטות יחדיו יועסקו 50,000 עובדים.
אמזון מחפשת מזה שנה את המיקום למטה השני שלה, ו-240 ערים ומחוזות התמודדו על הפרויקט הצפוי להניב מיליארדי דולרים בהשקעה ישירה, רבבות מקומות עבודה ופעילות כלכלית נלווית במיליארדי דולרים נוספים. לאמזון כבר יש משרדים הן בקווינס והן בארלינגטון: 1,800 איש עובדים בקווינס בתחומי הפרסום, האופנה וההוצאה לאור; בארלינגטון מועסקים 2,500 עובדי ניהול וטכנולוגיה.
נציגי הנהלת אמזון נפגשו לפני שבועיים עם מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קומו, אשר הבטיח סיוע במאות מיליוני דולרים. פגישה נפרדת התקיימה עם ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה-בלאסיו. קומו - המתמודד היום על תקופת כהונה נוספת - אמר אתמול (יום ב', 5.11.18), כי הוא עושה כל שביכולתו כדי להביא את אמזון למדינה, ו"אני אשנה את שמי לאמזון קומו אם יהיה צורך".
הטיימס אומר, כי הצורך לשכור רבבות עובדי היי-טק כדי לאייש את המטה החדש, הוביל להערכה שהוא ימוקם בחוף המזרחי של ארה"ב. מומחים רבים הצביעו על קריסטל סיטי כמועמדת מובילה, בשל התחבורה הציבורית הטובה אליה, כוח העבודה המיומן באזור וקרבתה לוושינגטון.
בחודש ינואר צמצמה אמזון את רשימת המועמדות ל-20 ערים, ובחודשים האחרונים מחקה ממנה את הקטנות שבהן. החברה הודיעה בספטמבר אשתקד על כוונתה להקים מטה נוסף, בהשקעה של 5 מיליארד דולר. אמזון הבהירה שהיא מתכננת שלמעלה מ-50,000 מ"ר של משרדים - שטח לאלפי עובדים - יהיו מוכנים לאיוש כבר בשנה הבאה.
השכר הממוצע של עובדי המטה החדש יהיה למעלה מ-100,000 דולר בשנה - שכר גבוה מאוד, המבטיח פריחה צרכנית באזור שייבחר. חלוקת המטה החדש לשניים - אפשרות עליה לא הוכרז רשמית - תאפשר לאמזון לבחור את עובדיו מתוך מאגרים גדולים יותר של מועמדים ותעניק לה יכולת מיקוח טובה יותר על הקלות מס.
סיאטל היא אחת הערים הצומחות במהירות הגבוהה ביותר בארה"ב, בין השאר בזכות מטה אמזון בו מועסקים 45,000 איש. הגידול בפעילות החברה חייב אותה להגדיל את שטח המשרדים ואת מספר העובדים, אך סיאטל לא יכלה לספק צרכים אלו - ומכאן הצורך במטה נוסף. הבחירה בחוף המזרחי היא הגיונית גם לנוכח העובדה, שכיום מרכז הכובד של החברה נמצא במערב ארה"ב.

תאריך:  06/11/2018   |   עודכן:  06/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ארבעת הלוחמים נהרגו במהלך מרדף אחרי מנהיג המדינה האיסלאמית בניז'ר, באוקטובר 2017    שני קצינים בכירים, שהיו מעורבים בתכנון המשימה, לא נענשו כלל    נזיפה נחשבת בארצות-הברית כעונש חמור, שמסיים קריירה צבאית
אלעזר לוין
המחיר למגרשים בבן שמן יקבע על-ידי שמאי מטעם רשות מקרקעי ישראל
אלעזר לוין
שוק הפנטהאוזים: 7 מיליון שקל בתל אביב, 5 מיליון בנתניה, רק 3.3 מיליון שקל בחיפה ו-1.8 מיליון שקל בבאר שבע
איציק וולף
בנק HSBC קנדה העניק לתפרון קנדה אשראי שנוסף לאשראי של עד 38 מיליון דולר שקיבלה במרס האחרון    מטרת קו האשראי הנוסף: מימון חלופי למימון שקיבלה החברה מבנקים ישראלים
איתמר לוין
כל חברי בית הנבחרים ו-35 מבין הסנאטורים עומדים לבחירה    ההערכות: רוב לדמוקרטים בבית הנבחרים, רוב לרפובליקנים בסנאט    ייבחרו גם מושלים ב-36 מבין המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il