X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסביר ביותר: ניצחון לדמוקרטים בבית הנבחרים ולרפובליקנים בסנאט - אך יש עוד אפשרויות, הן מבחינת השורה התחתונה והן מבחינת המספרים
▪  ▪  ▪
יכולים להתרחש דברים מוזרים [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

הבחירות לקונגרס בארה"ב (יום ג', 6.11.18) יכולות להסתיים באחד מחמישה תרחישים - צופה וושינגטון פוסט.
הדמוקרטים מנצחים בבית הנבחרים, הרפובליקנים מגדילים את הרוב בסנאט
על-פי הסקרים, זהו התרחיש הסביר ביותר. קרוב לוודאי שהדמוקרטים לא יצליחו לזכות בשני מושבים נוספים בסנאט כדי להגיע בו לרוב, משום שהמפה טובה יותר לרפובליקנים. הללו אפילו עשויים לזכות בעוד מושב, שניים או שלושה במדינות עליהן יתקשו הדמוקרטים להגן - במיוחד אריזונה ונבאדה.
בבית הנבחרים צריכים הדמוקרטים תוספת של 23 מושבים כדי לזכות ברוב. הם צפויים לזכות לפחות ב-18 מושבים שכיום בידי הרפובליקנים, בעוד הרפובליקנים מובילים בשני מחוזות שבידי הדמוקרטים. זה אומר שהדמוקרטים צריכים לנצח רק בעוד שבעה מחוזות מבין ה-30 שבהן ההתמודדות צמודה. זוהי תוצאה סבירה, במיוחד בבחירות האמצע בהן נחלשת המפלגה המחזיקה בבית הלבן.
תוצאה כזו תהיה הישג מרשים לדמוקרטים, משום שרק לפני שמונה שנים היה לרפובליקנים רוב של 242 מול 193 ונדמה היה שהדמוקרטים לעולם לא יזכו שוב בבית הנבחרים. לפני שנתיים ניצחו הרפובליקנים בבחירות לבית הנבחרים בפער ממוצע של 3%, למרות שדונלד טראמפ הפסיד ב-2% במניין הקולות. הרפובליקנים יציגו את הישגיהם בסנאט, אך יש לזכור שהם מתמודדים רק במדינה אחת בה ניצחה הילרי קלינטון, בעוד הדמוקרטים מתמודדים בעשר מדינות בהן ניצח טראמפ - כך שסטטוס-קוו משמעותו שיש לדמוקרטים סיכוי טוב יותר לנצח בסנאט ב-2020 וב-2022.
ניצחון גדול לדמוקרטים בבית הנבחרים, תיקו בסנאט
זה יקרה אם הדמוקרטים יזכו בתוספת נטו של 45-40 מושבים בבית הנבחרים ויגיעו לרוב של בערך 240 מול 200. בסנאט יאבדו הרפובליקנים את אריזונה ונבאדה, ויזכו בדרום דקוטה. במצב זה, יצטרכו הדמוקרטים לזכות במושב נוסף אחד בלבד - בטקסס או בטנסי - ולשמור על פלורידה, אינדיאנה, מיזורי, מונטנה ומערב וירג'ייניה. התוצאה תהיה 50:50, ונזכיר שבמקרה של תיקו בהצבעות - ההכרעה היא בידי סגן הנשיא, מייק פנס. המשמעות הברורה של תוצאה כזאת תהיה תבוסה לטראמפ.
הדמוקרטים מנצחים גם בבית הנבחרים וגם בסנאט
כדי שזה יקרה, צריכה להתרחש רעידת אדמה פוליטית - ולדעת הפוסט לא ניתן לפסול לחלוטין אפשרות זו. התחזיות המוקדמות נתנו לטראמפ סיכוי של 1 ל-6 לזכות בנשיאות - ואלו התחזיות כעת לניצחון דמוקרטי כפול. המסלול הסביר ביותר הוא שהדמוקרטים יזכו בטנסי ואולי בטקסס, ויגיעו לרוב של 49:51 או אפילו 48:52. התוצאה הטובה ביותר מבחינתם תהיה ניצחון גם בדרום דקוטה ורוב של 47:53.
הרפובליקנים מנצחים בבית הנבחרים ושומרים על הסנאט
הסיכוי לכך, על-פי ההערכות המוקדמות, הוא 1 ל-8. כדי שזה יקרה, יצטרכו הרפובליקנים לנצח בכל המירוצים הצמודים, בזכות ההתלהבות שעורר הקמפיין של טראמפ שהתרכז בסכנות ההגירה. ואם ההתלהבות הזאת תוביל לניצחון בבית הנבחרים, ודאי שהיא תוביל לניצחון בסנאט.
החלום האופטימי ביותר של הרפובליקנים הוא שיצליחו לשמור על נבאדה ואפילו על אריזונה, ולכבוש את פלורידה, אינדיאנה, מיזורי ומונטנה. גם אם הרפובליקנים ינצחו רק במדינות בהן ניצח טראמפ לפני שנתיים, הרוב שלהם בסנאט יגדל לארבעה או חמישה מושבים. תוצאה כזו תעניק לרפובליקנים שליטה מוחלטת בוושינגטון, כמו שיש להם כיום, עם יותר מרווח נשימה בסנאט. המשמעות תהיה שיתברר שוב שהסקרים אינם מצליחים לשקף את כוחו של טראמפ.
משהו לחלוטין לא צפוי
זוכרים את 2016? ההפתעה יכולה לחזור על עצמה, ובכל כיוון. למשל: רוב קטן יותר לרפובליקנים בבית הנבחרים ושמירה על הרוב המינימלי שלהם בסנאט. למשל: נצחונות דמוקרטיים מפתיעים בבחירות לסנאט בטנסי או טקסס, והפסדים מפתיעים לא פחות במדינות אחרות. יש כל כך הרבה מירוצים צמודים - תשעה בסנאט ו-30 בבית הנבחרים - עד שיכולים להתרחש הרבה דברים מוזרים.

תאריך:  06/11/2018   |   עודכן:  06/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבחירות לקונגרס: חמישה תרחישים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיכויי טראמפ היו 28% ולא 17%.
אהוד פרלסמן  |  7/11/18 01:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אחיו של לב לבייב, הנמצא עמו בסכסוך משפטי, טוען בהקלטה כי יש בידיו ראיות לעבירות חמורות שביצע אחיו    "אני אפתח על השולחן שאנחנו מדברים על הונאת המס הגדולה בענף היהלומים"
איציק וולף
שר האוצר ושר הרווחה נפגשו עם יו"ר ההסתדרות בתל אביב וסיכמו על הוספת 70 תקנים לפקחי בטיחות באתרי הבנייה באופן מיידי ו-30 נוספים עד סוף 2019    שר הרווחה: המחויבות המשותפת תיצור שינוי משמעותי בתחום הבטיחות בענף הבנייה
איתמר לוין
הודיעה למנדלבליט שזילבר אינה רשאית מהיום לייצג את משרד המשפטים והממשלה בדיונים בממשלה ובכנסת, ומבקשת ממנו לבחון את האפשרות להעמיד אותה לדין משמעתי    טוענת: זיבלר דיברה בוועדות הכנסת בצורה בוטה ומתריסה נגד הממשלה והח"כים
איציק וולף
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר לאנשי צוות אוויר להצביע בשדה התעופה יומיים לפני מועד הבחירות בישראל    הערכה: מדובר בכ-400 עד 600 בוחרים שלא יכלו עד היום לממש את זכותם להצביע כי לא שהו בישראל ביום הבחירות
איציק וולף
ועדת חוקה, חוק ומשפט דנה בהצעת החוק המבקשת להעניק לחייב משלם הנחה של 25% מתשלומי הריבית על יתרת החוב והימנעות מעיקול החשבון העובר ושב    נציג איגוד הבנקאים: אדם יכול לא לשלם 20 תשלומים ואז לשלם 3 ופתאום לקבל הקלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il